TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Częstochowa potrzebuje superkondensatory do gazowych hybryd
InfoBus.pl - Opublikowano: 20.02.2017 11:00:03 18 komentarzy
Częstochowa potrzebuje 55 superkondensatorów do gazowych hybryd

Ponad roczny etap mediacji MPK Częstochowa z dostawcą hybrydowych autobusów zakończył się. Lider Trading ogłosił upadłość i przewoźnik został zmuszony do samodzielnej naprawy pojazdów.

Dlatego też 8 lutego MPK Częstochowa ogłosiło przetarg na zakup i dostawa 55 fabrycznie nowych superkondensatorów LSUM 129R6C 0062F EA, montowanych na dachach autobusów marki Solbus SM12HL (25)  i Solbus SM18HL (15). To właśnie ich awaria unieruchomiła ostatnio 24. gazowe hybrydy. Stoją one teraz w zajezdni i nie obsługują tras. Dlatego zamawiający dopuszcza dostawy w II transzach:

  • pilnej - 30 sztuk, 30 dni od daty podpisania umowy,

  • standardowej - 25 sztuk, 60 dni od daty podpisania umowy.

Kryterium wyboru najkorzystniejszej jest jedno ? najniższa cena.

O tym, czy przewoźnikowi uda się kupić superkondensatory na wolnym rynku i za jaką ceną, dowiemy się już w środę, 22 lutego, kiedy przewidziano otwarcie ofert.

Kto za to zapłaci?

Częstochowski przewoźnik z gwarancji bankowych ściągnął już prawie 2,5 mln zł należności. Poza tym producent autobusów zapłacił 1,1 mln zł kar umownych. Dodatkowo miejska firma nałożyła na Lider Trading dodatkowe kary opiewające na 15 mln zł., ale Lider Trading wystąpił o postępowanie naprawcze i to na razie blokuje wyegzekwowanie tych pieniędzy.

Dlatego  za zakup 55. superkondensatorów MPK Częstochowa zapłaci samo i na pewno dołączy faktury za ich dostawę do pozostałej dokumentacji syndyka.

Dodajmy że 40 prototypowych hybryd dla Częstochowy wartych 66 mln zł Częstochowa otrzymała za darmo w ramach programu Gazela, prowadzonego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska.

Jest zaplecze

Szczęście w nieszczęściu, firma MPK Częstochowa dysponuje dobrym warsztatem i sprawnymi mechanikami, co nie raz udowodniła modernizując starszą generację Solarisów. Także przynajmniej montaż najnowszych urządzeń i ich późniejszy serwis jest w dobrych rękach.

Dodatkowo niebawem ? na przełomie marca i kwietnia ? częstochowski tabor wzmocni 40 Nowych Urbino 12, na zakup których MPK otrzymało unijne dofinansowanie. Co ciekawe, w przetargu na dostawę pojazdów klasy MAXI wystartował też producent gazowych hybryd, oferując przy tym najniższą kwotę. Jednak cena nie stanowiła jedynego warunku, który decydował o wynikach przetargów. I Solaris przebił ofertę 2G Bus&Coach oraz Blue Line z Łańcuta w zakresie oceny technicznej oraz warunków serwisu i gwarancji. W efekcie już za parę tygodni pod Jasną Górą będzie jeździć 59 egzemplarzy Urbino 12 w różnych wersjach. Tym samym Solaris stanie się najliczniej reprezentowana marką autobusów w Częstochowie.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Częstochowa
hybryda
Lider Trading
Solbus
  • Terek – 20.02.2017

    Czyli definitywny konic Solbusa. Szkoda.

  • Yanek – 20.02.2017

    I cale szczęście ze tego złomu juz nie produkuja niikt tego nawet nie chciał kupowac a cwaniaczki próbowali ten padziew wcisnac pod inną nazwą do Częstochowy jak oni juz dość maja tych zlomow z solca

  • luQas – 20.02.2017

    Ten artykuł to tak jakby ktoś jeszcze miał pytania czy pretensje dlaczego PKM jeszcze gazowych hybryd nie ma.

  • daniolos – 20.02.2017

    ale numer znając życie to Solbus dostarczy kondensatory pod inną nazwą ha ha ha

  • Ktos – 20.02.2017

    Hahaha,syndyk Lider Trading wam odda, ciekawe z czego...naiwni!

  • ŁDZ – 20.02.2017

    Jaka szkoda? Złomy produkowali, a z autobusami w Częstochowie to się doszczętnie zbłaźnili tworząc coś, co ledwo jeździ, albo wcale...Oby upadli i twórcy tej firemki nawet nie próbowali robić kolejnych autobusowych interesów...

  • Tylko pytam ? – 20.02.2017

    Zatem kupili w cenie złota zwykły ZŁOM ?

  • Wacek – 20.02.2017

    Na to wygląda. Tak się kończy kupowanie słabych jakościowo autobusów...

  • VIP – 20.02.2017

    SOLBUS wyprodukował BUBEL pod nazwą HYBRID . Beznadziejnie wyjące , trzeszczące i ciągle niesprawne ZŁOMY ...

  • ,mhj,hj – 20.02.2017

    "dobrym warsztatem" że co?? :O"sprawnymi mechanikami" - ha ha ha ha ha ha ha no ja nie mogę no ja pier... ha ha ha :)

  • Speacetronic. – 21.02.2017

    Cały ten ekologiczny bełkot jest bez sensu. Najpierw wyjaśnię jedną rzecz, baterie, zarówno w napędach hybrydowych jak i elektrycznych stosuje się baterie litowe, litowo-jonowe lub litowo-polimerowe. W hybrydowym napędzie bateria raczej nie jest dopuszczona do pełnego rozładowania, a baterie litowe tego nie lubią, ta w napędzie tylko elektrycznym taka sytuacja będzie się zdarzać i to często. Hybrydach stosuje się super kondensatory, które mają za zadanie szybkie magazynowanie energii, jak i szybkie jej oddanie, np rozruch silnika elektrycznego, ruszenie z miejsca. Niestety praca kondensatora to praca impulsowa, jak w zasilaczach impulsowych. Przy takich mocach jakie są potrzebne by ruszyć taką masę mamy do czynienia z dużymi prądami, a co za tym idzie kondensatory i baterie się grzeją i to znacznie. Baterie nie lubią skrajnych temperatur, a kondensatory wysychają od nadmiernej temperatury, co powoduje utratę ich pojemności. Sam pracuje w zajezdni autobusowej w której mamy dwa pojazdy hybrydowe, i z doświadczenia wiem że to pojazdy które generują duże koszty utrzymania, nieadekwatne do oszczędności paliwa. Do chłodzenia baterii jest speacjalny wymiennik klimatyzacji, zaś w jednej spalił się moduł sterowania silnikami, koszt takiego modułu to 18 000 euro. Następnie baterie, w hybrydzie bateria litowa wytrzyma kilka dobrych lat , za to w elektrycznym już nie. Ilość cykli ładowania baterii litowych jest ograniczona, średnio 1000 cykli i potem bateria traci swoją pojemność znacznie. Przedstawię przykład, wszystkie laptopy obecnie produkowane jak i telefony komórkowe, tablety mają baterię litową, i często po ilości 600-700 cykli bateria podlega wymianie, gdyż czas pracy baterii jest znikomy a często wcale nie trzyma energii. Konstrukcja baterii do samochodów jest podobna tyle tylko że zamiast 11.2 do 14,5 volt, w autobusie mamy 600V i dużą moc, ale konstrukcja i skład chemiczny niczym się nie różni. Ponadto baterii starej nie można od tak wyrzucić tylko trzeba ją z utylizować, pierwiastek metal zarazem lit jest metalem bardzo palnym. Wielu czytało na temat samsunga i jego wadliwej baterii Galaxy Note. To była bateria 3,7 V, i tyle potrafiła szkód narobić, proszę sobie teraz wyobrazić ile potrafi bateria ważąca tonę narobić strat. Wyścig ekologii dla mnie to eko-terroryzm, sam widzę jak serwisy przyjeżdżają do wypalania filtrów DPF, wygląda to tak, że silnik jest sterowany z komputera serwisanta, pracuje około 2 godziny na obrotach rzędu 1800 2200, całe sadze i cały syf z DPF idzie w powietrze. DPF zapycha się już po 80 000 km, w autobusie miejskim gdzie pojazd nie jeździ po trasach na jednym biegu, tylko kręci się w okół "komina" filtr DPF nie zdaje egzaminu. Druga sprawa to takie wypalanie filtra oprócz tego że cały syf i tak idzie do atmosfery, to z używa na jeden pojazd na jedno wypalanie w przypadku silnika o pojemności 6 litrów 30-35 litrów paliwa, natomiast w pojazdach przegubowych gdzie jest silnik o pojemności około 11 litrów to paliwa z używa na takie wypalanie 60 litrów. Tyle brudu i paliwa idzie w powietrze na darmo, nie wspomnę o padających nagminnie pompach AdBlue. Tak wygląda ekologia, o tym nikt nie mówi ponieważ lobby produkujące systemy AdBlue czy DPF lobbuje swoje wyroby korzystając na nagonce ekologicznej. Po to się w mawia nam o smogu, może przypomnę trochę historii jak po naszych drogach jeździły Ikarusy i inne samochody z silnikami Diesla , takie jak Star, Jelcz, Kraz, Kamaz, Maz, Tatra, i nie było żadnych norm spalin, dodatkowo auta osobowe to Syreny, Trabanty, Wartburgi, o motorowery wszystkie z silnikami dwusuwowymi , dla gimnazjalistów, którzy może czytają ten komentarz, dwusuwy to silniki benzynowe które jeździły na mieszankę paliwa czyli benzyny z olejem, najczęściej MIXOL. Resztę sobie w Google znajdziecie. W tych czasach też nie było nowoczesnych pieców węglowych i przemysł istniał i fabryki i inne zakłady miały swoje kotłownie węglowe i dymiły na potęgę. Teraz mamy nowoczesne silniki, mniej palą, mniej dymią, piece węglowe są ekologiczne, układy domowe centralnego ogrzewania nie mają już po 1000 i więcej litrów wody,przemysł padł, a ci co istnieją zostali zmuszeni do ogrzewania gazem, a nam wmawia się że jest SMOG i to nasza wina, bo lobbyści eko-terroryści chcą zarobić, potem nie mówią jak się takie filtry czyści i co się dzieje z tymi odpadami. Jak napisałem wcześniej ulatują do atmosfery ale nieoficjalnie. To taki mały sekret producentów tych eko pojazdów. Zobaczymy za 5 lat jak zacznie się akcja wymian baterii w pojazdach ile trzeba będzie zapłacić za nową baterię i jaki koszt utylizacji będzie starej baterii . Jeszcze w porównaniu energii kalorii to 1 kg węgla = 1 metr sześcienny gazu. Gaz tak chwalony to w głównej mierze metan CH4 gdzie w instalacjach domowych powstaje CO czad tlenek węgla, który jest niewidzialnym zabójcą. Dlatego dochodzi często do zaczadzenia przy piecach gazowych. Moim zdaniem prawdziwe eko skończyło się w samochodach na zaworze EGR, potem tylko generowanie kosztów. Przypomnę że firma kupując nowy pojazd za blisko, a czasem ponad MILION złotych oczekuje że pojazd na siebie zarobi, a tym czasem częste awarie głownie związane z układami filtrów i pomp AdBlue. Takie jest moje zdanie pracownika zajezdni autobusowej w której są pojazdy MAN, Solaris, Mercedes, Jelcz na silniku Iveco .

  • Ehh – 21.02.2017

    Właściciele Lider Trading mają jeszcze firme 2G Bus & Coach. Wiec nie powiedziałbym ze definitywny koniec Solbusa.

  • Finn – 21.02.2017

    Speacetronic,Z ciekawości niosącej kierowcę autobusu miejskiego - z trójkąta MAN, Mercedes, Solaris - która marka osiąga najwyższy wskaźnik niezawodności? Która sprawia najmniej problemów, zarówno podczas eksploatacji jak i serwisowania? Nauczony praktyką nowych Lion'sów od MANa i tym, że część wozów nie sypie błędami (mimo nowości), a część tak, po jakimś czasie (EBS, MUX, EDC), to jak to wygląda u Ciebie?

  • Speacetronic. – 21.02.2017

    MAN obecnie najlepiej i najmniej awaryjny, co nie oznacza że wcale nie jest awaryjny, na drugim miejscu Solaris, potem inne i na końcu Mercedes. Niestety Mercedes ma najgorzej wykonaną instalację elektryczną. Nic dziwnego skoro produkują je w Turcji.

  • korona – 21.02.2017

    Bardzo dziękuję Speacetronic. za Twój komentarz. Bardzo ciekawa lektura.

  • Ikarus280 – 22.02.2017

    @Spacetronic, doskonały komentarz, powinni opublikować go w ogólnopolskich mediach, żeby okłamywani obywatele wreszcze przejrzeli na oczy!

  • River – 23.02.2017

    Ja jako elektronik z wykształcenia i zawodu pozdrawiam to co pisał Spacetronik na temat elektrycznych/ elektronicznych aspektów. Sama prawda, nie jest to elektroniczny bełkot który ma omamić ludzi bez wiedzy.

  • Bex – 24.02.2017

    Pytanie dlaczego Gdynia nie weszła w ten bubel --- "?Nie będziemy ryzykować z prototypową technologią, jaką jest hybryda ? prąd i gaz. Częstochowa kupiła takie pojazdy i ma poważny problem. Autobusy zostały na pewien czas wyłączone z eksploatacji ze względu na bezpieczeństwo. Narzuciliśmy w przetargu wymogi, które miały nas zabezpieczyć przed powtórką takiej sytuacji, jak w Częstochowie. Kluczem jest przecież efekt ekologiczny, który można osiągnąć za pomocą innej technologii. A bezpieczeństwo pasażerów jest dla nas priorytetem? ? wypowiada się w mediach lokalnych wiceprezydent Gdyni, Michał Guć." Pytanie drugie kto poniesie odpowiedzialność w MPK Cz-wa za inwestycje w bubel który nie jeździ i raczej jeździł nie będzie chyba pytanie retoryczne dopóki "towarzysze" rządzą Częstochową

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....