Czechbus 2019: Elektryczna premiera Iveco E-Way

infobus
30.11.2019 08:00
0 Komentarzy

Największa premierą tegorocznej edycji praskich targów była premieraelektrycznego autobusu Iveco E-Way, który tym samym zaliczył czeską premierę.Oprócz niego mogliśmy zobaczyć Crossway Natural Power oraz Urbanway 12 Hybrid.

Na targach Czechbus, które odbyła się w dniach 26 – 28. 11.2019 na PVA EXPO PRAGA w Letňany Iveco pokazało wszystkie swoje autobusy wzakresie napędów alternatywnych. Oczywiście snopy reflektorów były skupione na premierowymIveco E-Bus, który w Pradze pojawił się w wersji 12-metrowej. I po raz pierwszyna Czechbusie. Szerzej o tej nowej rodzinie i o jej debiucie na Busworld pisaliśmyInfoBusie TUTAJ

Czas na gaz

Kolejną ozdobą czeskiej wystawy był międzymiastowy autobus CrosswayLine 12m Natural Power w wersji 12 metrowej. Tutaj warto dodać, że ten modelzdobył dla Iveco Bus po raz trzeci (po Crealis In-Motion-Charging i CrosswayLow Entry Natural Power) nagrodę „Sustainable Bus of the Year”, gdzie jednym zjurorów jest redakcja InfoBusa.

Crossway Natural Power jest wyposażony w silnik Iveco Cursor9 NP, a jego ponadczasowa konstrukcja integruje zbiorniki ze sprężonym gazem nadachu. To opatentowane rozwiązanie optymalizuje środek ciężkości pojazdu w celupoprawy stabilności na drodze, jednocześnie zwiększając komfort dla kierowcy ipasażera. Dzięki temu rozwiązaniu Crossway NP ma najniższą wysokość na rynku wśródgazowych pojazdów, co oznacza, że można go eksploatować bez specjalnychograniczeń. Pojazd dostępny jest w wersjach 12 i 13 metrów, w wersji funcjonalnejLine i Pop. Jest to nowa alternatywa dla regionów poszukujących zielonych rozwiązańtransportowych i przejścia na nowe źródła energii. Autobus jest w 100% przystosowanydo zasilania biometanem.

Hybryda o wysokiej wartości

W ramach wewnętrznej ekspozycji na Czechbus Iveco Bus przedstawiło jeszcze miejski autobus hybrydowyUrbanway Hybrid High Value 12m, który imponuje dużą pojemność pasażerską. Pojazdmoże pomieścić do 103 pasażerów. W jego układzie napędowym mamy silnik FPT Tector7 o mocy 286 KM, który jest kompatybilny z biopaliwem HVO (uwodorniony olejroślinny) drugiej generacji. W wersji hybrydowej posiada on funkcję „Arrive& Go”, która pozwala na 100% zerową emisję elektryczną podczas zbliżaniasię do przystanku autobusowego i sygnalizacji świetlnej oraz odjeżdżania z niego.Zdaniem producenta, zużycie paliwa jest generalnie o 30% niższe w porównaniu zautobusami z silnikiem diesla.

Ponadto na Czechbus mogliśmy zobaczyć też szeroką innych autobusówIveco Bus – od minibusów po miejskie autobusy Urbanway i międzymiastowe Crosswaypo autokary Evadys i Magelys. Na zewnętrznych terenach wystawienniczych Iveco pokazało:

  • Daily Tourys Plus MY2019

  • Crossway Low Entry City NP 12m

  • Crossway Low Entry Line 10,8m

  • Evadys 12M

  • Magelys 12,2 m

Komentarze