Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Czechbus 2018: Jak Stratos został Dekstrą [FILM]

infobus
17.12.2018 11:00
0 Komentarzy

Na autobusowych targach w Pradze oprócz licznych polskichwystawców mieliśmy jeszcze jeden krajowy akcent – minibus Iveco-Dekstra LF38 wbarwach Zakładu Komunikacji Miejskiej w Białogardzie.

Pokazany w stolicy Czech pojazd zamyka kontrakt ABP Bus& Coach – dilera Iveco Bus w Polsce – na dostawę czterech minibusów dla ZKMBiałogard. Pierwsze z egzemplarzy – Dekstra LF38 na podwoziu Iveco Dailypojawił się we flocie zachodniopomorskiego przewoźnika już w połowiepaździernika. I o tym pojeździe powstał nawet film:

{https://www.youtube.com/watch?v=yWIOd_8LzLQ}

W listopadzie dotarły kolejne trzy egzemplarze. Jeden z nichzostał pokazany na stoisku Dekstra Bus na Czechbus 2018. I tutaj wartoprzypomnieć, że w 2017 r. czeska firma przejęła spółkę SKT Trade, która – m.in.na polski rynek – produkowała identyczne minibusy pod marką Stratos. Teraz całaprodukcja została skupiona w Dolni Bucice pod nazwą Dekstra Bus. W portfolioznajdziemy trzy podstawowe modele – oczywiście na podwoziu Iveco Daily:

  • międzymiastowy F30

  • lokalny-niskowejściowy LE37

  • miejski-niskopodłogowy LF38

To oznacza identyczną ofertę produkcyjną, jak w przypadkuStratosa. Bez udziwnień, proste konstrukcje z silnikami diesla albo CNG.Dodajmy, że Dekstra nie oferuje już minibusów elektrycznych.

Białogardzki standard

Od listopada niskopodłogowe minibusy z silnikami Iveco Euro6 wożą mieszkańców miasta. Tym samym zaczyna się nowy rozdział w historiiZakładu Komunikacji Miejskiej w Białogardzie. Unijny projekt pozwolił nawymianę praktycznie całego taboru. Z linii komunikacyjnych zeszły Kapeny, azastąpiły je Dekstry. O umowie pomiędzy firmą ABP Bus & Coach, a miastempisaliśmy TUTAJ. Podstawowe parametry zakupionych pojazdów są następujące: :

Długość – 7860 mm

Szerokość – 2200 mm

Wysokość – 3050 mm

Rozstaw osi – 4350 mm

Przedni / tylny zwis – 995/2515

Wewnętrzna wysokość – 2380 mm

Zewnętrzny promień skrętu 15518 mm

Maksymalna masa całkowita pojazdu – 7200 kg

Max. obciążenie przedniej osi – 2700 kg

Max. obciążenie tylnej osi – 5350 kg

Silnik: FPT F1C o mocy 132 kW (180 KM) z momentem obrotowym:430 Nm / 1500 obr/min. o pojemności 2998 cm3 (w opcji jest silnik F1C CNG omocy 100 kW (136 KM) o tej samej pojemności

Skrzynia biegów – mechaniczna FPT 2840.6 (w opcji jest8-stopniowa automatyczna skrzynia biegów Hi-Matic)

Każdy minibus Iveco-Dekstra LF38 w barwach ZKM Białogardwyposażony jest też w klimatyzację, pełny monitoring oraz kamerę, którasfilmuje drogę pojazdu. Autobus jest dostosowany do potrzeb osóbniepełnosprawnych i wózków. Ma 38 miejsc, w tym 14 siedzących oraz dwadodatkowe rozkładane siedzenia.

Co ważne, wiosną tabor ZKM uzupełnią niskopodłogowe autobusymarki Solaris. Inwestycję zrealizowano przy dofinansowaniu Unii Europejskiej. Otym MIDI zamówieniu pisaliśmy TUTAJ

Komentarze