TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Jesteś tutaj: Infobus / UE news / Czas na eko-promy  
Czas na eko-promy
TRANSINFO - Opublikowano: 05.09.2014 16:09:58
Czas na eko-promy
Statki –w tym także promy pasażerskie –będą używać paliwa z mniejszą zawartością siarki albo redukować jej emisję w inny sposób, co poprawi jakość powietrza i środowiska. Rada Ministrów przyjęła 2 września 2014 r. projekt nowelizacji ustawy o zapobieganiu zanieczyszczania morza przez statki. Ustawa wdroży do polskiego prawa dyrektywę wspólnotową 2012/23/UE w zakresie zawartości siarki w paliwach żeglugowych oraz wymogi zawarte w załączniku VI do Międzynarodowej konwencji o zapobieganiu zanieczyszczaniu morza przez statki (MARPOL). Zgodnie z wymogami międzynarodowymi, od 2015 r. maksymalna zawartość siarki w paliwach stosowanych przez statki pływające po morzach: Bałtyckim, Północnym, Karaibskim, a także po kanale La Manche oraz wodach wzdłuż wybrzeża Ameryki Północnej (strefy ECA) - ma być obniżona do 0,1 proc. Obecnie na tych obszarach żeglugowych można stosować paliwa z zawartością siarki na poziomie 1 proc. Dwutlenek siarki jest ostrym, duszącym gazem, który w określonych stężeniach jest trujący dla ludzi i zwierząt oraz szkodliwy dla roślin. Emisja tlenków siarki jest przyczyną wielu chorób układu oddechowego i układu krążenia, wywołuje też kwaśne deszcze, które zakwaszają wody.Zmiana przepisów wymusi na armatorach poszukiwanie innych, bardziej ekologicznych form napędu. O jednym z nich pisze portal promyskat.pl. Dzisiaj w Danii zostanie zaprezentowana dokumentacja projektowa promu wyposażonego w silnik elektryczny. Realizacja jest częścią inicjatywy Green Ferry Vision, w ramach której badane są możliwości zastąpienia konwencjonalnych napędów w promach silnikami elektrycznymi. Zgodnie z założeniami, nowatorski statek miałby –jak informuje portal promyskat.pl –poruszać się dzięki energii pobieranej z akumulatorów, które ładowane byłyby za pomocą wiatru. Przeprowadzone badania podzielone były na kilka etapów i obejmowały sprawdzenie wielu aspektów związanych z potencjalną eksploatacją promu zasilanego wyłącznie energią elektryczną –jego zaprojektowanie, produkcję, a potem funkcjonowanie. Na razie projekt ma być dedykowany przewozom pasażerskim. Zakłada powstanie jednostki, która służyłaby do żeglugi kabotażowej, czyli uprawianej pomiędzy portami jednego kraju. Prezentacja projektu ma się odbyć 5 września w Svendborgu w Danii. W najbliższej przyszłości ma on zostać również zaprezentowany mieszkańcom oraz politykom związanym z duńską wyspą Ærø, gdzie miałby rozpocząć funkcjonowanie.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
prom
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....