Międzynarodowe jury dziennikarzy, przygotowując się do przyznania nagrody „Coach of the Year 2012”, zorganizowało w norweskim Arendal test pod nazwą Coach Euro Test 2011. Wzięło w nim udział łącznie sześć autokarów, w tym jeden wyprodukowany w Polsce. Przybyły one na początku czerwca do Arendal, na południowym wybrzeżu, aby w pięknych plenerach przyrody i architektury konkurować ze sobą o tytuł najlepszego autobusu turystycznego roku 2012. O tą prestiżową nagrodę w tym roku starają się:
- Irizar i6 z integralnym nadwoziem i silnikiem DAF;
- Scania Touring HD 13,7 (jedyny trzyosiowy autobus w teście);
- Volvo 9500 (reprezentujący zarówno Szwecję, jak i polską fabrykę we Wrocławiu);
- Setra S 416 GT-HD/2 (z zupełnie innym układem drzwi i kuchnią zabudowaną na tylnym zwisie);
- Viseon C13 z silnikiem MAN;
- VDL New Futura FHD2-129-410 z silnikiem DAF.
Jak widać grono turystycznych konkurentów jest dość szerokie i ciężko tutaj jednoznacznie wskazać faworyta. Tym bardziej, że pod presją producentów dziennikarze-jurorzy nie publikują już twardych danych dt. zużycia paliwa czy poziomu hałasu. Szkoda, gdyż to oddala ten konkurs od klasycznego testu motoryzacyjnego, a przybliża go bardziej do bliżej niesprecyzowanych wyborów typu Miss czy łyżwiarstwa figurowego. Nie mając takich konkretnych podstaw wydaje nam się, że decydujący wybór jury zostanie zawężony do trzech konstrukcji: Irizar i6, VDL New Futura i Viseon C13. Aby ta ostatni autokar pokonał konkurentów z Hiszpanii i Holandii musiałby zaciągnąć spory kredyt zaufania wśród jurorów. Jak na razie ten niemiecki autobus nie jest jeszcze masowo produkowany, ale na pewno doskonale znany w branży duet ErnöBartha - Joachim Reinmuth na taki dług zasługuje. Pewnie pierwsze „przecieki”dt. zwycięzcy poznamy już we wrześniu –na kilka tygodni przez targami w Kortrijk, gdzie oficjalnie już poznamy tegorocznego triumfatora, a jego przedstawiciele odbiorą pamiątkową statuetkę z rąk szefa jury –Stuarta Jonesa. Z naszej strony obiecujemy, że po wakacjach zorganizujemy w InfoBusie specjalną sondę, aby i nasi Czytelnicy mogli wskazać swojego faworyta.
Przypomnijmy, że test „Coach Euro Test”jest przeprowadzany w każdym nieparzystym roku. O jego ostatniej edycji i zwycięstwie Volvo 9700 pisaliśmy w InfoBusie tutaj. Natomiast w latach parzystych organizowany jest Bus Euro Test, w którym biorą autobusy miejskie. O tym konkursie i triumfie VDL Citea informowaliśmy tutaj. Na koniec przypomnijmy, że w poprzednich konkursach nasz kraj w dziennikarskim jury reprezentował Zbigniew Rusak z pisma Autobusy TEST, który po podjęciu w tym roku pracy w EvoBus Polska musiał zrezygnować z tej roli. Jego miejsce zajął nowy redaktor naczelny A-TEST, czyli Grzegorz Nowak, któremu dziękujemy za udostępnienie zdjęć.
A który według was najlepszy
jak dla mnie to - VDL New Futura
Viseon
Irizar i6
Za rok trzyosiowa vacanza II wykasuje wszystkich :)
@dobrzepoinformowany: O ile wiem, Vacanza została wycofana z produkcji.
Jak wygra Scania made in PRC to zmieniam branżę.
@des Dobre :P Popieram w 100%.
A co to za Euro testy, chyba liga klasy B, bo nie widac tu Extraklasy autobusowej .
vacanza II nadal jest produkowana tylko na zamowienie. ostatnio robią dla krwodowca i chyba jedno biuro turstyczne zamowiło chyba trada
vacanza to złom. klienci juz dawno się o tym przykonali i dlai sobie spokój z tym autobusem.
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.