TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Cummins coraz popularniejszy w autobusach VDL
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 03.07.2014 18:12:13 2 komentarze
Cummins coraz popularniejszy w autobusach VDL
SilnikiCummins Euro6 dzięki zamówieniom autobusowych przewoźników z Finlandii, Belgii i Niemczechmają coraz większy udział w łącznej produkcji autobusów miejskich przez VDL Bus &Coach. Ich atuty to atrakcyjna cena, niska waga i pojemność, która umożliwia zastosowanie także w pojazdach hybrydowych. –„Firma VDL od początku wykazywał dużą aktywność przy tworzeniu swojego programu pojazdów Euro 6, chcąc jak najszybciej zaoferować tą technologię swoim klientom. Nasi inżynierowieściśle współpracowali z holenderskim producentem, aby zapewnić wybranym jednostkom napędowym optymalne zużycie paliwa oraz osiągi. Dzięki temu VDLmogło zaoferować na rynku bardzo konkurencyjne autobusy, spełniające najnowsza normę emisji spalin Euro 6 –mówi AshleyWatton, dyrektor sprzedaży autobusowych silników Cumminsw Europie. Efekt? W styczniu i lutym br. VDLdostarczyło19 szt. niskowejściowych autobusów miejskich CiteaLLE-120 dla firmy PohjolanLiikennew Helsinkach. Były to jednocześnie pierwszeautobusy z standardem Euro 6w Finlandii. PohjolanLiikenne to jedna z największychfińskichfirm autobusowych, obsługująca zarówno miejskie połączenia, jak i regionalne orazdalekobieżne. Jej flota to 470autobusów, które operują głównie w południowej części kraju. Pojazdy fińskiego przewoźnika pokonują rocznie prawie30.000.000 kmprzewożąc 30 mlnpasażerów.Cummins w hybrydzieW kwietniu br. belgijska grupa transportowa DeLijnzamówiłałącznie aż 120 szt. niskopodłogowych autobusów VDLCiteaSLF-120 z układem hybrydowym firmy Siemens (z silnikami elektrycznymi w piastach kół). W tych ekologicznych pojazdach zastosowano mniejszy silnik Cumminsa - ISB4.5litraEuro 6, który z racji swojej niewielkiej wagi i pojemności (4,5 l) idealnie pasuje do takich rozwiązań. Wszystkie egzemplarze wyposażone zostały w systemstart-stop, który wyłącza silnikdieslana przystankachautobusowychoraz podczas postoju na światłach. Dzięki temu pokonują one część tras bezemisyjnie i to przy znacznieniższym poziomie hałasu. Oczywiście najważniejszym elementem eksploatacyjnym jest ograniczone o 30-35% zużycie paliwa w porównaniu do tradycyjnego układu napędowego. Cummins w Berlinie To nie koniec holendersko-amerykańskiego duetu. Niedawno berlińska spółka transportu publicznego (BVG) zamówiła aż 236 szt. niskowejściowych autobusówVDLCitea LLE-120. Wcześniej dwa tego typu pojazdu przeszły w tym mieście intensywny sprawdzian. Okazało się, że zastosowany w nich silnik CumminsISB6.7Euro 6 pozwala znacząco ograniczyć zużycie paliwa w miejskiej eksploatacji. WedługwłasnychbadańBVG egzemplarze Citea z Cumminsem zużywają o20% mniej paliwaniż równoważneautobusy, co jak skrupulatnie policzyli Niemcy oznacza także mniejszą o 18 ton emisję CO2 napojazd w skali roku. W efekcie wszystkie zamówione pojazdy zostaną wyposażone w silniki Cumminsa. Aktualna oferta amerykańskiego producenta w zakresie jednostek diesla Euro 6 obejmuje zarówno 6-cylindrowe silniki ISB6.7o mocy od 280KM (do zastosowania w autobusach miejskich) do 310KM (do zastosowania w autokarach) o maksymalnym momencie obrotowym na poziomie 1100Nm, jak i 4-cylindrowe silniki ISB4.5o mocy 210KM, gdzie maksymalny moment obrotowy wynosi 760Nm. W obu jednostkach Cummins został zastosował identyczną technologię, czyli system recyrkulacjispalin(EGR), turbodoładowanieo zmiennej geometrii(VGT), filtr cząstek stałych(DPF) oraz układ selektywnej redukcji katalitycznej(SCR). Wszystkie te elementy pozwalają spełnić poziomemisji spalin na poziomie Euro 6. Dalsze informacje o silnikach Cummins Euro 6 można znaleźć tutaj
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Cummins
VDL
  • bolo – 04.07.2014

    te silniki to złom a ta mala pojemnosc to temu słuzy ze w upały sie przegrzewaja

  • Ariete – 05.07.2014

    Ciekawe jak 4cylindrowe Cummins wypadają w porównaniu do 6cylindrowych, które przecież Solaris stosuje w swoich hybrydach...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....