Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Coraz więcej ładowarek w Poznaniu. Od Ekoenergetyki

infobus
06.09.2019 08:00
0 Komentarzy

W lutym 2020 r. na ulice Poznaniu wyjedzie 21 elektrycznychautobusów. Trwa budowa infrastruktury do ich ładowania, czym zajmuje się firma EkoenergetykaPolska.

Zielonogórska spółka zamontowała już szybkie ładowarki nadworcu autobusowym Jana III Sobieskiego. Znajdują się tutaj stacje dwuwyjścioweo mocy 540kW ze stacjami dokującymi EC Engineering.

Z kolei zajezdnia MPK Poznań przy ul. Warszawskiej zostaławyposażona w 10 dwustanowiskowych urządzeń stacjonarnych plug-in o mocy 80 kWoraz 3 stacje mobilne o mocy 40kW.

Trzecia lokalizacja to pętla autobusowa Garbary. Tutaj planowanyjest montaż 1 jednostanowiskowego urządzenia o mocy 270 kW – również ze stacjądokującą EC Engineering.

Wszystkie te stacje powstają w ramach unijnego kontraktu wygranego przez firmę Solaris Bus & Coach. W jego ramach – część  „ładowarkową”  – realizuje firma Ekoenergetyka Polska razem ze swoim partnerem – Zakładem Usługowym Instaltech.

Elektryczny Poznań

Docelowo w Poznaniu stanie 16 stacji ładowania firmy EkoenergetykaPolska, które będą ładować dwadzieścia jeden elektrycznych autobusów marki Solaris- 15 pojazdów przegubowych oraz 6 standardowej długości. Zgodnie z umową całośćzamówienia zostanie zrealizowana do końca lutego 2020 roku. Wartość kontraktu(elektrobusy + ładowarki) to ponad 70 mln złotych brutto.

Poznańskie Urbino electric będą ładowane w trzechlokalizacjach:

  • nadworcu autobusowym Garbary poprzez jedno stanowisko ładowania, wtym również w systemie plug-in.

  • na dworcu przy osiedlu Sobieskiego poprzez dwie 2-stanowiskowe ładowarki pantografowe, które zapewnią ładowanie nawet 4pojazdów jednocześnie. Dodatkowo dwa stanowiska będą posiadały możliwośćładowania w systemie plug-in. Dzięki mocy ładowania do 560 kW autobusy po kilkuminutach uzupełniania energii na pętli będą mogły wyruszyć w dalszą podróż.

  • na zajezdniautobusowej przy ul. Warszawskiej poprzez 10dwustanowiskowych urządzeń stacjonarnych oraz trzy mobilne zapewniającemożliwość jednoczesnego ładowania – poprzez wtyczki plug- in.

{https://www.youtube.com/watch?v=aNsqhazhpTM}

Komentarze