Coraz bliżej 250 elektrobusów Solarisa dla Mediolanu

infobus
11.11.2019 08:00
0 Komentarzy

Paola De Micheli, szefowa włoskiego Ministerstwa Infrastruktury i Transportu zadeklarowała, że ATM Mediolan dostanie 50 milionową dotację od rządu na elektryczną transformację autobusowego taboru. 

Tym samym pełna realizacja ramowej umowy z Solarisem na rekordowąliczbę 250 szt. elektrobusów staje się coraz bardziej realna. Przypomnijmy, że mediolańskikontrakt nadostawę do250 autobusów elektrycznych ma wartość ponad192 mlnEuro.

W pełni elektryczny ATM

Włoski rząd na rozwój elektromobilności w kraju przeznaczyłłączną sumę 3 mld EUR, które rozdzielił pomiędzy najlepsze miejskie projekty. Mediolan, przedstawiając projekt pod koniec2018 roku, dostał teraz łącznie 260 mln EUR, w tym 210 mln EUR na metro (przedłużenieczerwonej linii metra do Baggio) i 50 mln EUR na autobusy elektryczne.

Propozycjata zakładała pełną konwersję 1200 autobusów na napęd elektryczny i to już 2030r.

Równolegle ATM ogłosił, że nie będzie już kupował autobusów z silnikiemDiesla: tylko hybrydy (również lite) i pojazdy elektryczne.

Dzisiaj w Mediolanie jeździ 27 autobusów elektrycznych – wszystkiemarki Solaris, która wygrała najnowsze kontrakty

  • na kolejne 250 autobusów zasilanych bateryjnie (pierwszatransza opiewa na 40 pojazdów)

  • oraz 80 bateryjnych trolejbusów (dostawy pierwszych 30 pojazdów rozpoczęły sięw czerwcu).

250 elektryków

Rozpoczęcie dostaw pierwszej partii 40 autobusów ma sięrozpocząć w czerwcu 2020 roku. Tym samym Solaris w2019 rokuumacnia się w Europie jako lider pod względem pozyskanych zamówieńna elektrobusy.

Autobusy, na które zdecydował się Mediolan,to flagowy produkt polskiego producenta – Urbino 12 electric. Pojazdy będąwyposażone w baterie Solaris High Energy o łącznej pojemności ponad240 kWh. Energia w nich będzie uzupełniana poprzez tzw. pantografodwrócony, czyli urządzenie, które będzie obniżało się z masztu ładowarkina autobus, a także na zajezdni przez klasyczną wtyczkę.Jednostką napędową elektrycznych autobusów będzie oś elektrycznaz dwoma zintegrowanymi silnikami o mocy 110 kW każdy.

W przestrzennym, klimatyzowanym wnętrzu Urbino electricpomieści się82 osoby, w tym 26 na miejscach siedzących. Pojazdbędzie przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, funkcjonalnązatoczką dla wózków inwalidzkich oraz 14 miejsc o zwiększonejdostępności z niskiej podłogi.

W samym Mediolanie autobusy Urbino są już znaneod2014 roku. W stolicy północnych Włoch kursuje 150 autobusówSolarisa, w tym 25 elektrycznych. Producent na rynek włoskidostarczył już ponad 40 autobusów bateryjnych. Oprócz Mediolanu zakupilije klienci z Bergamo i Bolzano. Ponadto do tego ostatniegoklienta w2021 roku Solaris dostarczy 12 autobusów wodorowych.

Komentarze