Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Continental: Dotykowy panel nagrodzony

infobus
28.11.2016 08:21
0 Komentarzy

Opracowany przez Continental projekt powierzchniwykorzystującej aktywne haptyczne sprzężenie zwrotne został nagrodzony tytułem”Najlepszy z najlepszych” w konkursie Automotive Brand 2016. Przyznając tęnagrodę Niemiecka Rada Wzornictwa wyraziła uznanie dla osiągnięć wiodącegodostawcy rozwiązań dla branży motoryzacyjnej w zakresie doskonalenia koncepcjiinterfejsu człowiek-maszyna.

Innowacyjna koncepcja Continental obejmuje zastosowaniemonitora TFT o rozdzielczości Full HD i przekątnej 12,3 cala (31,2 cm) orazkontrolera z wbudowaną powierzchniądotykową opartą na technologii aktywnego haptycznego sprzężenia zwrotnego(Haptic Feedback Display). Doceniony przez Radę Wzornictwa panel dotykowyprzekazuje informacje zwrotne za pomocą impulsów ruchowych, które możnawyczuwać palcami. To rozwiązanie nie tylko zwiększa komfort użytkownika, aleprzede wszystkim poprawia bezpieczeństwo jazdy, gdyż kierowca nie musi odrywaćwzroku od jezdni i patrzeć na ekran, by sprawdzić, czy pożądana operacjazostała uruchomiona oraz zrozumiana przez system.

„Jako że dotyk jest najbardziej naturalną metodą interakcjiz otaczającym nas światem, w równie naturalny sposób dotykowe interfejsykomunikacji człowieka z urządzeniami zyskują coraz większe znaczenie. Wizjęprzyszłości w tym zakresie zaprezentował Continental i jednocześnie dotrzymałobietnicy, którą sugeruje hasło firmy: The Future in Motion. Projektpowierzchni wykorzystującej aktywne haptyczne sprzężenie zwrotne opracowanyprzez Continental bezkompromisowo łączy intuicyjną obsługę z bezpieczeństwemkorzystania z urządzenia.” – powiedziała prof. Andrea Lipp, członek jury

Nie patrz, poczuj!

Dzięki innowacyjnemu rozwiązaniu Continental, kierowca możeliczyć na prawdziwą interakcję z autem. Cechuje je przyjazny interfejszaprojektowany w taki sposób,

aby sterowanie oraz zarządzanie urządzeniem było intuicyjnei nie rozpraszało uwagi osoby prowadzącej samochód.

Gdy użytkownik dotyka palcem powierzchni panelu, systemsterujący mierzy siłę nacisku, a następnie uruchamia mechaniczne sprzężeniezwrotne, czyli miejscowe ugięcie ekranu. Precyzyjne rozpoznawanie siły naciskugwarantuje, że przypadkowe dotknięcia zostaną odróżnione od zamierzonychpoleceń operacyjnych. Co za tym idzie, matryca pozostanie niewzruszona, asystem nie zareaguje. Kolejnym elementem, który wpływa na komfort ibezpieczeństwo jazdy, a także ułatwia obsługę systemu jest wyszukiwaniehaptyczne. Kiedy użytkownik przesuwa palcem po panelu dotykowym haptycznesprzężenie zwrotne przekazuje informacje o ograniczeniach elementów służącychdo obsługi czy ikonach znajdujących się na ekranie. Znacznie ułatwia to np.przewijanie długich list lub menu nawigacji. Ponadto system przekazuje kierowcyinformacje dotyczące pomyślnego wprowadzenia danych poprzez haptyczne impulsypotwierdzające.

Technologia szyta na miarę

Inżynierowie Continental zadbali o to, by intensywnośćhaptycznego sprzężenia zwrotnego mogła być dostosowywana do indywidualnychwymagań producentów samochodów, konkretnej sytuacji na drodze lub dookreślonego zdarzenia podczas użytkowania pojazdu. Nie zapomnieli także okwestiach eleganckiego i funkcjonalnego designu, który umożliwia łatwewkomponowanie urządzenia we wnętrza pojazdów różnego typu.

Dopełnieniem przyjaznej dlaużytkownika konstrukcji jest szklana powierzchnia ekranu, która ograniczaodbijanie światła dzięki wykorzystaniu metody optical bonding i powłokiantyodblaskowej. Nagrodzona technologia jest także w pełni skalowalna, cooznacza, że można ją dostosować do urządzeń różnego typu i wielkości.

Komentarze