TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Conecto NGT wrócił do Polski. Testy we Wrocławiu
INFOBUS.PL - Opublikowano: 07.10.2019 15:00:22
Zdjęcie od czytelnika.

Po dwuletniej nieobecność mamy powrót do Polski demonstracyjnego Mercedesa Conecto NGT. Gazowy autobus był niedawno testowany w Jeleniej Górze, a lada moment z tej możliwości skorzysta MPK Wrocław.

Ostatnio we Wrocławiu sporo się dzieje. Najwięcej oczywiście w MPK. Wczoraj przewoźnik oficjalnie odebrał i zaprezentował pierwsze z 50 Mercedesów Citaro G C2 z marcowego zamówienia. O ich wyposażeniu pisaliśmy tutaj. Natomiast z kolei dwa tygodnie temu spółka podpisała z Mobilisem umowę na pięcioletnie podwykonawstwo. Pisaliśmy o tym tutaj.

Poza tym trwa seria testów, którą zaczęły elektrobusy. MPK skorzystało z możliwości jakie obecnie mamy i przeprowadziło praktyczny sprawdzian inowrocławskiego Volvo 7900 electric oraz demonstracyjnego Solarisa Urbino 12. Teraz dojdzie do zmiany napędu.

Czas na Conecto NGT
Wydaje się, że MPK przeprowadzi pierwszy od wielu lat test autobusu gazowego. To powracający do Polski po dwuletniej nieobecności demonstracyjny Mercedes Conecto NGT. Wrocławskie MPK jest już czwartym przewoźnikiem w naszym kraju, który ma możliwość sprawdzenia tego autobusu.

Gazowa "gwiazda" zabiera na pokład ok. 95 pasażerów. Na siedząco może podróżować 28 osób. Z niskiej podłogi mamy dostępnych dziewięć foteli. W autobusie w znakomitej większości zastosowano siedzenia typu CSE w zmodyfikowanej wersji. Dostęp na pokład jest zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2.

Jakie jest demo?
Gazowy Conecto jest napędzany stojącym silnikiem typu M936G. To jednostka o pojemności niespełna 7,7 l, która spełnia normę Euro 6. Ma ona moc 222 kW i osiąga 1200 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik jest zblokowany z automatyczną skrzynią biegów Voit D854.6 Diwa.

Nowa konstrukcja zbiorników na gaz ziemny z materiałów kompozytowych w Conecto NGT posiada rdzeń z tworzywa sztucznego, osłony z włókna węglowego i dodatkowo włókna szklanego. To połączenie materiałów jest z jednej strony bardzo lekkie, a z drugiej niezwykle wytrzymałe. Pojemność każdej butli gazowej wynosi 227 l. Dzięki temu krótki Conecto NGT potrzebuje zaledwie sześciu, a przegubowy ośmiu butli na CNG.

Omawiany Mercedes to demo z centralnego przydziału w ramach struktury Daimler Buses. Tak więc na luksusy, do których przyzwyczailiśmy się w Polsce nie ma co liczyć. Ale w końcu nie to jest najważniejsze. Autobus posiada tylko trzy uchylne okna. Jest oczywiście klimatyzacja w postaci agregatu Konvekta UL. Kierowca ma do dyspozycji otwartą kabinę. Z SIP-em natomiast sprawa jeszcze nie jest wyjaśniona, ale w tej chwili to najmniej istotne.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
MPK Wrocław
Mercedes
EvoBus
CNG
test
  • Michał Paweł Łukasz – 07.10.2019

    niech mu zrobią fejsliftinga bo się patrzyć nie da na niego...

  • Michał Pawłowski – 07.10.2019

    Przyzwyczajcie się do tego brzydkiego widoku, trochę takich wozów przyjedzie do Wrocka 🤣

  • Jerzy Pospiech – 07.10.2019

    SZPETNY....🧐🤮🤮🤮

  • Adam Kieryluk – 07.10.2019

    Niech powróci stary, smutny ryjek. Na ten przód nie da się spoglądać w inny sposób, jak tylko z ohydą.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....