TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Co wydzierżawią Polkowice? Coś na szybko
INFOBUS.PL - Opublikowano: 10.06.2019 12:00:12
fot. ZKM Polkowice

Polkowice powiększają tabor Zakładu Komunikacji Miejskiej. Miasto szuka firmy, od której wydzierżawi, a po trzech latach wykupi trzy nowe autobusy klasy MIDI. Jakie? Z jak najszybszą dostawą. Zaglądamy w szczegóły SIWZ-u.

Polkowice chcą wziąć w trzyletnią dzierżawę trzy nowe autobusy klasy MIDI. To model pozyskiwania taboru, na który miasto stawia już od jakiegoś czasu. Jak widać sprawdził się skoro w kolejnym przetargu jeszcze raz mu zaufano. Dzierżawa ma zasadniczo potrwać trzy lata. Po tym okresie miasto dokona wykupu autobusów. Jako opcję urzędnicy zastrzegli sobie możliwość wcześniejszego skorzystania z tego prawa.

Nowe autobusy mają trafić do Polkowic w ciągu maksymalnie 20 tygodni od podpisania umowy. Preferowane jednak jest skrócenie tego terminu. W momencie przekazania każdy z autobusów nie może mieć większego przebiegu niż 3000 km. Wszystkie pojazdy będą objęte trzyletnią gwarancją całopojazdową, pięcioletnią na trwałość powłok lakierniczych oraz przez 10 lat na trwałość konstrukcji szkieletu i poszyć zewnętrznych.

Wybór najlepszej oferty
Mamy cztery kryteria oceny ofert, które są bardzo proste. Cena to niejako standardowo 60%. 20% można wywalczyć za skrócenie terminu dostawy do maksymalnie czterech tygodni od podpisania umowy. 10% można zdobyć za zaoferowanie autobusów, które mają jak najniższe spalanie w warunkach testu SORT2. W tym jednak miejscu warto zaznaczyć, że miasto odrzuci pojazdy, które będą miały wynik wyższy niż 35 l na 100 km. Ostatnie 10% punktów zostanie przyznane każdemu autobusowi, który zabierze na pokład min. 81 pasażerów.

Jakie autobusy?
Mają to być konstrukcje z nadwoziami o długości 9 - 10,5 m, szerokości 2,5 - 2,55 m i nie wyższe niż 3,3 m. Urzędnicy dopuścili do przetargu zarówno pojazdy w pełni niskopodłogowe jak i niskowejściowe. Każdy z nich ma umożliwiać podróż przynajmniej 65 pasażerom, w tym nie mniej niż 25 na miejscach siedzących. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez co najmniej dwa wejścia. Również i tutaj miasto jest bardzo otwarte i dopuściło szeroki wachlarz możliwości.

Za napęd ma odpowiadać silnik diesla spełniający normę Euro 6 o mocy nie mniejszej niż 180 kW, maksymalnym momencie obrotowym minimum 900 Nm i pojemności w zakresie 5,5 - 12 l. Zostanie on zblokowany z przynajmniej pięciobiegową automatyczną skrzynią biegów. Układ jezdny ma się składać z przedniej niezależnej osi oraz mostu portalowego z przełożeniem, które ma być dobrane pod kątem minimalizowania zużycia paliwa.

Jeżeli chodzi o wyposażenie dodatkowe to tutaj będzie dosyć skromnie. Pojazd ma być klimatyzowany urządzeniem o mocy co najmniej 20 kW. Wentylacja naturalna ma być realizowana przez minimum pięć uchylnych lub przesuwnych okien, natomiast wymuszona przez nie mniej niż dwa wentylatory nadmuchowe umieszczone w suficie pojazdu.

System informacji pasażerskiej ma się składać z trzech zewnętrznych tablic diodowych, jednej wewnętrznej oraz głosowych zapowiedzi przystanków. Przestrzeń pasażerska będzie objęta systemem monitoringu składającym się z sześciu kamer.

Podsumowując...
Premiowanie szybkiej dostawy, nieco wydłużony okres gwarancji całopojazdowej, wyposażenie dosyć ubogie- grono potencjalnych oferentów wyje się mocno ograniczone. Jak widać chęć unifikacji floty jest głównym czynnikiem determinującym polkowickie wymagania.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Polkowice
UM
ZKM Polkowice
wynajem
dzierżawa
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....