TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Co wiemy o MAZ-ie 216? Kilka nowych informacji
INFOBUS.PL - Opublikowano: 10.01.2019 14:15:42
fot. MAZ

MAZ kilka miesięcy temu wprowadził do swojej oferty przegubowego "pchacza". Teraz można powiedzieć trochę więcej o nowym produkcie białoruskiego producenta, który- nie da się ukryć- był bardzo oczekiwany przez klientów, preferujących konstrukcje budżetowe.

MAZ 216 to pierwszy w pełni niskopodłogowy autobus przegubowy z silnikiem umiejscowionym w naczepie, który został skonstruowany w fabryce w Mińsku. Dzięki umiejscowieniu jednostki napędowej w tylnej części pojazdu producent zatroszczył się o lepsze wyciszenie przestrzeni pasażerskiej. Ponadto zapewniono więcej miejsc dla pasażerów, w tym dla matek z dziećmi i osób o ograniczonej sprawności ruchowej. Nowy autobus jest całkowicie niski - wysokość progów wejściowych wynosi 340 mm, a uruchomieniu funkcji przyklęku można ją obniżyć do 270 mm.

Jedną z różnic w stosunku do wcześniejszych przegubowców MAZ jest zastosowanie nowego złącza. Producent postawił na HNG 24.2 niemieckiej firmy HÜBNER. Charakteryzuje się ono kompaktową konstrukcją, łatwą instalację i większą odpornością na zabrudzenie. Dzięki temu nadaje się szczególnie na rynki, które wymagają nieskomplikowanych, funkcjonalnych rozwiązań. Ze względu na konstrukcję złącza, główne elementy ruchome znajdują się w kąpieli olejowej, a dzięki temu działają przy minimalnym zużyciu.

Autobus został w porównaniu z modelami 205 i 215 został skrócony. Teraz nadwozie ma długość nieco ponad 18 m, standardową szerokość 2,55 m i wysokość 3,1 m. Maksymalna waga brutto sięga 28 ton.

Autobus będzie oferowany w dwóch wersjach. Ta dla uboższych rynków, szczególnie wschodnich będzie wyposażona w spełniający normę Euro 5 siedmiolitory silnik Mercedes OM926LA o mocy 240 kW. Dla bardziej wymagających klientów dostępna będzie wersja z jednostką spełniającą normę Euro 6. MAZ tutaj proponuje również silnik Mercedesa, mianowicie ośmiolitrowego OM936 o mocy 260 kW. Autobusy będą dostępne z automatyczną skrzynią biegów Allison T375w lub ZF Ecolife.

Autobus charakteryzuje się dosyć dużą pojemnością pasażerską. Może nim bowiem podróżować nawet 170 osób, w tym 40 na miejscach siedzących. Nie najlepiej prezentuje się liczba foteli dostępnych z niskiej podłogi. Siedem takich siedzeń to zdecydowanie za mało w pojeździe tej wielkości.

Przegubowy 216 był jednym z najdłużej oczekiwanych produktów MAZ-a. Dzięki wprowadzeniu tego pojazdu do oferty znacząco rozszerzają się możliwości sprzedażowe producenta. Widzi on szansę dla swojej konstrukcji szczególnie w Europie, co ma pozwolić MAZ-owi zwiększyć obecność na rynkach zagranicznych. Wejście do gry przegubowego 216, aczkolwiek mocno spóźnionego może trochę namieszać.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
MAZ
  • Dawid Klinkosz – 10.01.2019

    Adam zobacz jaki piękny :D

  • Daniel Mrotek – 10.01.2019

    Maz to Maz. Nic specjalnego. Niestety.

  • Kamil Nowak – 10.01.2019

    Niska podłoga + z 4-5 miejsc z niej dostępnych. Reszta to na "stopniach" oraz jakieś dziwne układy siedzeń bokiem przy przegubie. Ładniej wygląda jak drugie miejsce na wózek jest w drugim członie przegubowca niż robienie połowy pierwszego członu do stania (dwa miejsca na wózek obok siebie) lub np. 3 pary drzwi *nie dotyczy

  • Michał Skrzecz – 10.01.2019

    Ah tam kopia starego neoplana

  • Karol Koronowski – 10.01.2019

    Elbląg albo Śląsk..

  • Artur Bratuś – 10.01.2019

    KZK GOP czy jak to się tam teraz nazywa... :)

  • Kamil Grabarek – 10.01.2019

    Mazy są piękne

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....