TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Co kupi miasto dla MZK Żywiec?
InfoBus.pl - Opublikowano: 15.09.2016 15:37:30 9 komentarzy
fot. Solaris

Urząd Miasta w Żywcu ogłosił 2 września przetarg na dostawę siedmiu nowych, w pełni niskopodłogowych autobusów klasy maxi. Dzięki temu komunalny przewoźnik, tamtejsze MZK wzbogaci się o kolejne pojazdy.

Nowe nabytki, których wartość miasto szacuje na 10 944 512,12 zł netto mają mieć długość 11,5 - 12 m, szerokość minimum 2,5 m, wysokość do 3,2 m i być całkowicie niskopodłogowe. Maja umożliwiać podróż przynajmniej 85 pasażerom, w tym 28-34 na miejscach siedzących. Ilość foteli dostępnych z niskiej podłogi określono na przynajmniej 10. Wejście na pokład pojazdu ma być możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2.

Autobusy będą napędzane silnikami diesla spełniającymi normę EURO6. Mają mieć przynajmniej 210 kW mocy oraz 9 - 12 l pojemności skokowej. Jednostka napędowa ma zostać zblokowana z automatyczną, czterobiegową skrzynią biegów. Przekładnia ma posiadać oprogramowanie dedykowane do eksploatacji w warunkach górskich. Komora silnika będzie wyposażona w system detekcji i gaszenia pożaru.

System informacji pasażerskiej będzie opierał się na 3 zewnętrznych tablicach diodowych, jednej wewnętrznej LCD 23" oraz zapowiedziach głosowych. Całość ma być oparta o rozwiązania kompatybilnych i już stosowanych przez MZK. Ponadto nie zabraknie także monitoringu przestrzeni pasażerskiej.

Przestrzeń pasażerska oraz kabina kierowcy będą klimatyzowane urządzeniem o mocy minimum 30 kW. Wentylacja wymuszona będzie realizowana przez dwa wentylatory nawiewowo-wyciągowe. Ponadto znajdzie się w autobusach także sześć przesuwnych okien.

Do złożenia wiążącej oferty konieczne jest spełnienie kilku ważnych warunków formalnych. Po pierwsze niezbędne będzie posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości co najmniej 5 mln zł. Warunek doświadczenia określono jako wymóg poświadczenia, że w ciągu ostatnich trzech lat oferent zrealizował minimum trzy dostawy oferowanych autobusów spełniających normę EURO6 o wartości przynajmniej 15 mln zł. Dodatkowo miasto oczekuje złożenia potwierdzenia , że dostawa została zrealizowana należycie.

Najlepsza oferta zostanie wybrana na podstawie trzech kryteriów. Cenie przyznano 60 % wagi, 5% charakterystyce ekologicznej oferowanych autobusów i 35% ocenie technicznej. W ostatnim z kryteriów premiowane są między innymi:

  • konstrukcja szkieletu i nadwozie wykonane ze stali nierdzewnej, aluminium lub tworzyw sztucznych i ich kompozytów
  • zaoferowanie co najmniej 14 miejsc dostępnych z niskiej podłogi
  • silnik stojący o pojemność nie mniej niż 10,7 l
  • przebieg międzyobsługowy rzadziej niż co 50 000 km przebiegu
  • dwuczęściowa szyba przednia dzielona w osi pojazdu

Otwarcie ofert wstępnie przewidziano na 6 października. Urzędnicy termin związania ofertą określiło na 60 dni. Po podpisaniu umowy zwycięzca przetargu będzie miał maksymalnie sześć miesięcy na zrealizowanie dostawy.

Bieżący rok oraz początek przyszłego dla żywieckiej komunikacji są dosyć udane. W czerwcu MZK pozyskało trzy egzemplarze Nowego Urbino 12. Z kolei 8 sierpnia spółka podpisała z Solarisem umowę na dostawę jednego Urbino 8,9LE. Autobus pojawi się w Żywcu najpóźniej 20 grudnia. Łącznie w tym roku żywiecki przewoźnik na zakupy wyda ok. 3,465 mln zł netto.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Żywiec
MZK Żywiec
RPO
RIT
  • X – 15.09.2016

    Mercedes ze swoim nowym Conecto już się cieszy.

  • Werwus – 15.09.2016

    Jaki Mercedes? Ustawka pod Solarke

  • Tom – 15.09.2016

    Jednolite malowanie wygląda o wiele lepiej niż te wiejski podwójne lub potrójne kolory na większości autobusów miejskich w Polsce.

  • adrian bielsko – 15.09.2016

    solaris urbino 12 iv

  • sancity – 15.09.2016

    Stawiam na New Conecto

  • adrian bielsko – 15.09.2016

    przeciez żywiec ufa jednej marce i bedzie solaris zobaczymy co w bielsku bedzie

  • www – 15.09.2016

    No tak, ale MZK Żywiec jest spółką z o.o. Nie dostaje przypadkiem kasy za jazdę po liniach od miasta? Ceny w MZK są nie tego sobie. Teraz ludzie kupią im autobusy i będą jeszcze musieli płacić żeby nimi jeździć? To jest chore.

  • tantus – 16.09.2016

    Silnik minimum 9 l, a szczególnie premiowany powyżej 10,7 l. Czyli wiadomo, Solaris ;-)

  • adrian bielsko – 16.09.2016

    wiadomo ze solaris w bielsku tez jest walka na krotkie auta walczy solaris vs solbus i wszystko znow wskazuje na urbino 12 iv

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....