TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Co chce kupić MPK Częstochowa?
InfoBus.pl - Opublikowano: 01.06.2016 17:31:17 14 komentarzy
Tym razem MPK nie eksperymentuje i wbrew zapowiedziom woli więcej, ale klasycznie.

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Częstochowie prowadzi aktualnie przetarg na dostawę 40 nowych autobusów klasy maxi. Wstępny termin składania ofert firma wyznaczyła na 25 maja. Wpłynęło jedna dużo pytań od potencjalnych oferentów. Spółka aktualnie odpowiada na nie, co poskutkowało wydłużeniem terminu do 27 czerwca. Zaglądamy zatem do SIWZ jeszcze przed zmianami.

Warunki formalne zamówienia omówiliśmy tutaj. MPK wartość zamówienia oszacowało na nieco ponad 54,3 mln zł netto. Wszystkie autobusy mają zostać do Częstochowy do 15 grudnia. Wybór dostawcy ma zostać dokonany w oparciu o trzy kryteria.

Cena to maksymalnie 70% punktów. Na ocenę techniczną przeznaczono 25%. W ramach niej przewoźnik premiuje autobusy m.in. z silnikiem o pojemności 6,5 - 7 l, trzyczęściową szybę przednią oraz oś przednią zależną ze stabilizatorem. 5% to obsługa gwarancyjna i serwisowa. Tutaj komplet punktów można zdobyć za dwie rzeczy. Pierwsza to zadeklarowanie dostarczenia modułowego systemu internetowego do zgłaszania usterek. A druga to całodobowy sklep internetowy do zakupu części zamiennych z terminem realizacji do trzech dni roboczych.

Czas na stronę techniczną specyfikacji. Autobusy mają być konstrukcjami całkowicie niskopodłogowymi. Mają mieć długość 11,8 - 12,15 m, wysokość do 3,25 m i szerokość 2,5 - 2,55 m. Mają umożliwiać podróż przynajmniej 86 pasażerom. Dla minimum 25% z nich mają być przygotowane miejsca siedzące. Wejście na pokład ma być możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2.

Pojazdy mają być napędzane silnikami diesla o pojemności 6,5 - 7,8 l, mocy minimum 200 kW oraz spełniającymi normę Euro 6. MPK wymaga dołączenia do oferty wyniku testu SORT2, z którego będzie wynikać, że autobusy osiągają spalanie nie większe niż 37,5 l na 100 km. Silnik zostanie zblokowany z automatyczną, minimum czterobiegową skrzynią biegów. Przekładnia wraz z mostem portalowym powinny być skonfigurowane pod kątem minimalizacji spalania paliwa.

Wentylacja naturalna przestrzeni pasażerskiej ma być zapewniona przez uchylne lub przesuwne okna, dwa wywietrzniki dachowe oraz dwa wentylatory elektryczne. Wymagana jest także klimatyzacja o mocy nie mniejszej niż 22 kW.

Nie zabraknie także monitoringu. Natomiast absolutną nowością są wymagania MPK w zakresie systemu informacji pasażerskiej. Ma on się składać z trzech zewnętrznych wyświetlaczy diodowych o wysokiej rozdzielczości (trzy dwurzędowe, jeden prezentujący numer linii), dwóch wewnętrznych tablic LCD (jedna za kabina kierowcy o przekątnej ok. 22-23" oraz boczna 37-38" prezentująca informację w formie "e-korali"). Do tego oczywiście głosowe zapowiedzi przystanków, system zliczania pasażerów i automat do sprzedaży biletów.

W efekcie będą to pierwsze tak bogato wyposażone autobusy w Częstochowie. Kto będzie miał największe szanse na ich dostarczenie przekonamy się najwcześniej 27 czerwca. Na razie czekamy na pytania i odpowiedzi do specyfikacji, które z pewnością poskutkują tymi zmianami. Czy zasadniczymi? Do tematu jeszcze wrócimy.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Częstochowa
RPO 2014-20
RIT
  • kierowca – 01.06.2016

    Nie wiadomo jaka marka, ale wiadomo jedno że autobusy przegubowe zastąpią autobusy krótkie.

  • yolo – 01.06.2016

    Wygra Solbus/Lider Trading poratuja ich. Poza tym Solbusy z EURO6 są bezawaryjne.

  • znawca – 01.06.2016

    Wygra solaris

  • hanys – 01.06.2016

    Wygra Autosan

  • hync – 01.06.2016

    Wygra Ikarus.

  • Kuba – 01.06.2016

    Autosan nie ma najmniejszych szans.

  • typowy MKM – 01.06.2016

    Wygra Jelcz MIGami albo Ikarus(ikarusz busz), będzie też apel o zastosowanie poszerzonej kabiny by większa ilość kabiniarzy z podstawówki, którzy miejsce swoich wagarów spędzają siedząc na taborecie w kabinie obok kierowcy, miała gdzie się pomieścić.

  • Solbus – 01.06.2016

    Solbus na duże szansę na dostarczenie autobusów, oby był solbus !

  • stary PKS-iarz – 02.06.2016

    jest przeciek ponoc Autosan

  • Potwierdzam Autosan wygra – 02.06.2016

    Sanocki Syndyk

  • kszyszek – 02.06.2016

    Solbus raczej nie spełni wymogów...

  • masterboy69 – 03.06.2016

    Jest nowy Ikarus PKD.

  • Albert – 04.06.2016

    Jak czytam że wygra Solbus "bezawaryjny" to nie wiem czy komus słonko czerwcowe za mocno dogrzało czy hybrydą nigdy nie jechał. A mnie jeszcze ciekawi kto wygra przetarg na obsługę biletomatów i za ile?

  • anonim – 05.06.2016

    Albert euro 6 a hybryda to jak niebo a ziemia

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....