Cieszyn ponownie stawia na Solarisa

infobus
23.11.2015 13:14
0 Komentarzy

Tradycją stały sięcoroczne zakupy autobusów w Zakładzie Gospodarki Komunalnej w Cieszynie. Po dwuletniejprzerwie, ponownie postawiono na polską markę ? Solaris i 10-metrowy model Urbino.

Tym samym po pięciu latach przerwy do Zakładu ponownie trafinowy, niskopodłogowy produkt z Bolechowa. Autobus wyposażony został wekologiczny 6,7-litrowy silnik Cummins o mocy 209 kW (284KM), spełniający najwyższą normę emisji spalin ? Euro 6, który będziewspółpracował z automatyczną, 4-biegową skrzynią biegów Voith DIWA 854.6.

Jamnik pod choinkę

Standardowo ZGK zamówiło nadwozie zdrzwiami w układzie 1-2-0. Wentylację przestrzeni pasażerskiej będzieregulowana za pomocą przesuwnych okien bocznych rozmieszczonych równomiernie poobu stronach nadwozia oraz dwóch elektrycznych szyberdachów. W chłodniejsze dniogrzewanie zapewniać będą grzejniki konwektorowe oraz 2-stopniowe dmuchawy.Oprócz tego za bezpieczeństwo podróżnych w trudniejszych warunkach będą czuwaćsystemy ABS, EBS i ASR, które producent oferuje standardowo w tego typuautobusach. Dostawę pojazdu przewidziano na drugą połowę przyszłego miesiąca.

Jelcz na przedzie

W dotychczasowym taborze ZGK nadal przeważają pojazdy spodznaku Jelcza, ponieważ przewoźnik posiada aż 13 sztuk, w tym 5 szt .stanowią Jelcze M125M, 6 szt. ? M101I,2 szt. ? M121I.

Oprócz tego w parku taborowym w ciągłej eksploatacjiznajdują się dwa minibusy ? Autosan H7-20 ?Solina?. Po jednej sztuce SolarisUrbino 10 (dostarczony w 2009 roku), używany Solaris Urbino 12LE ? zakupiony w2013 roku (pierwotnego pochodzenia z Norwegii, wyprodukowany w 2007 roku) orazSOR BN 8,5 ? który został wyleasingowany.

Realizowana odnowa taboru pozwoliła na wycofaniewysokopodłogowych autobusów z eksploatacji, w związku z tym ZGK nie posiada anijednego autobusu nieprzystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych.

Komentarze