TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Chińczycy też już mają autobusy bez kierowcy [FILM]
InfoBus.pl - Opublikowano: 13.12.2017 10:00:33
Chińczycy też już mają autobusy bez kierowcy; fot. eyeshenzhen.com

Miasto Shenzhen, gdzie swoje siedziby mają wielkie chińskie firmy technologiczne, rozpoczęło pierwsze w Chinach testy jeżdżących na publicznych drogach autobusów bez kierowcy o nazwie Alphaba. Chiny coraz poważniej traktują globalny wyścig technologii pojazdów autonomicznych.

Zakład transportu miejskiego Shenzhen Bus Group testuje cztery samojezdne autobusy elektryczne rodzimej produkcji, wyposażone w szereg specjalnych czujników umożliwiających jazdę bez kierowcy – poinformował we wtorek hongkoński dziennik "South China Morning Post".

Przedsięwzięcie w Shenzhenie wpisuje się w dążenia Chin do objęcia światowego przywództwa w dziedzinie technologii pojazdów samojezdnych. Niedawno chiński potentat internetowy Baidu, operator najpopularniejszej chińskiej wyszukiwarki internetowej, zapowiedział utworzenie funduszu o wartości 1,5 mld dolarów, który zainwestuje w sto różnych projektów związanych z jazdą autonomiczną.

Chiny są największym rynkiem pojazdów na świecie. Zgodnie z planem władz do 2025 roku 20 proc. pojazdów jeżdżących po chińskich drogach ma być w dużym stopniu autonomicznych, a do 2030 roku 10 proc. aut ma się poruszać bez kierowcy.


"Główną zaletą autobusów bez kierowcy jest zwiększone bezpieczeństwo" - ocenił zastępca dyrektora naczelnego Shenzhen Bus Joseph Ma.

Błąd ludzki jest najczęstszą przyczyną wypadków drogowych na świecie. Według szacunków Światowej Organizacji Zdrowia co roku na chińskich drogach ginie 260 tys. osób, a na całym świecie w 2013 roku w wypadkach drogowych zginęło 1,25 mln osób.

Próbne jazdy na odcinku 1,2 km w dzielnicy Futian odbywają się pod nadzorem kierowców, którzy przez cały czas są gotowi, by przejąć kontrolę nad pojazdem. Maksymalna prędkość autobusów Alphaba wynosi 30 km/h.

W czasie testów autobusy były w stanie sprawnie poruszać się po drodze bez interwencji człowieka – ocenia "SCMP". Pojazdy przyspieszały, zwalniały, skręcały, wymijały przechodniów, prawidłowo pokonywały skrzyżowania z sygnalizacją świetlną i hamowały przed przeszkodami.

Na chwilę obecną chińskie przepisy nie pozwalają jednak na autonomiczną jazdę na publicznych drogach. Nawet jeśli w przyszłości będzie to dozwolone, w kabinie dla bezpieczeństwa będzie musiał siedzieć kierowca, podobnie jak na pokładzie zautomatyzowanych szybkich pociągów zawsze znajduje się maszynista – pisze "SCMP".

Shenzhen leży w prowincji Guangdong przy granicy z Hongkongiem i słynie jako "chińska Dolina Krzemowa". W mieście swoje siedziby mają m.in. firma motoryzacyjna BYD, producenci elektroniki Huawei i ZTE oraz gigant informatyczny Tencent.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
autonomia
Chiny

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....