Unijny projekt Bytowa na przebudowę kolejowego dworca uwzględnia też zakup trzech autobusów do bezpłatnej komunikacji miejskiej (BKM). Kto je dostarczy?
Węzeł w Bytowie to jeden z 34 transportowych węzłów integracyjnych w pomorskim, które są budowane lub przebudowywane ze środków RPO WP 2014-2020. Dzięki nowym węzłom znacząco poprawi się komfort podróżowania transportem publicznym po regionie.
-"To ogromna skala inwestycji. Koszt realizacji przebudowy 34 węzłów to aż 726 mln zł, z czego 453 mln zł to dotacja ze środków unijnych" – powiedział Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego.
Czerwiec 2021
Budowa węzła transportu zbiorowego w Bytowie zostanie planowo zrealizowana do czerwca 2021 roku. W ramach projektu następuje gruntowna przebudowa dworca wielofunkcyjnego i jego otoczenia. Wybudowane zostaną zejścia na perony dworca kolejowego i dworca komunikacji autobusowej.
Kierowcy zyskają parking typu park&ride dla samochodów. Powstanie ok. 230 miejsc parkingowych. Skorzystają także rowerzyści. Powstanie parking dla rowerów (m.in. stojaki dla 92 rowerów) oraz ścieżka rowerowa o długości ok. 700 m.
Powstały w ramach projektu węzeł integracyjny odegra znaczącą rolę w zaspokojeniu potrzeb lokalnej społeczności w zakresie dostępności komunikacyjnej Bytowa. Szacuje się, że z efektów projektu skorzysta ponad 2,4 mln pasażerów rocznie.
Transport z dworca mają zapewnić trzy miejskie autobusy, które będą operować na dwóch miejskich liniach o wysokiej częstotliwości. Mają one łączyć osiedla mieszkalne z osiedlami przemysłowo-handlowymi oraz cmentarzem, który jest na drugim końcu miasta. Teraz - 30 sierpnia - samorząd przystąpił do ich zakupu.
Autobusowe zamówienie
Przedmiotem zamówienia jest dostawa 3 szt. autobusów miejskich, z silnikiem wysokoprężnym Euro 6, przystosowanymi do paliwa zawierającego biokomponenty. Jak podkreśla zamawiający, układ sterowania silnika nie może zawierać ukrytych programów zmieniających poziom emisji spalin w zależności od trybu jego pracy. Dodatkowo Bytów wymaga, aby oferowane autobusy charakteryzowały się maksymalnym zużyciem paliwa wg. testu SORT 2 nie większym niż 36 l/100 km. Silnik ma być zblokowany z automatyczną skrzynią biegów (minimum 4 biegową).
Pojazdy mają mieć długość w przedziale 10 500 mm do 11 000 mm, szerokość 2,50 + 2,55m, wysokość do 3,25 m, a liczba miejsc siedzących dla pasażerów ma wynosić min. 24 plus miejsce na wózek inwalidzki dla osoby niepełnosprawnej z możliwością przypięcia pasem bezp. plus miejsce kierowcy. Łączna liczba dla pasażerów to minimum 70.
Takie parametry oznaczają, że Bytów celuje w klasę MIDI. Jak podkreśla gmina pojazd ma być całkowicie niskopodłogowy z wejściami bez stopni (w układzie 2-2-0).
Do tego Bytów chce wyposażyć pojazd w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej oraz
oddzielną dla kabiny kierowcy, tablice elektroniczne diodowe- przednia, boczna, tylna oraz autokomputer. Gotowe pojazdy mają dotrzeć na Pomorze do 15/04/2021, a więcej jest jeszcze sporo czasu.
Przetargowe kryteria
O tym kto dostarczy do Bytowa autobusy dowiemy się najszybciej 3 października, kiedy zaplanowano otwarcie ofert. Wybór najkorzystniejszej oferty nastąpi według poniższych kryteriów - warto zauważyć ze nie ma tutaj oceny parametrów technicznych. To:
Cena / Waga: 60
Okres gwarancji całopojazdowej, przy rocznym limicie dla każdego autobusu wynoszącym 60 000 km / Waga: 40. Wykonawca może przyjąć odpowiednio okres gwarancji: 36/48/60 miesięcy. Minimalny okres gwarancji może wynosić36 miesięcy. Za 60 miesięcy oferta otrzyma 40 pkt, za 48 miesięcy - 20 pkt, a za 36 miesięcy - 0 pkt.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.