TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Bydgoszcz: KDD i Meteor obsłużą 3 linie autobusowe
Piotrek Górka - Opublikowano: 03.07.2015 12:58:37 18 komentarzy
Dla KDD bieżące zwycięstwo to umocnienie na bydgoskim rynku.

2 lipca br. bydgoski Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej  rozstrzygnął przetarg na obsługę linii autobusowych 51, 58 i 76. Zwycięzcą został najtańszy oferent. Mowa o konsorcjum obecnej już w mieście nad Brdą spółki KDD Trans oraz Meteor z Jaworzna. Wybrane firmy będą realizować kontrakt przez 7 lat, począwszy od 1 stycznia 2016 roku.

5 konkurentów, tylko jeden z ofertą poniżej kosztorysu

Zwycięskie konsorcjum swoje usługi w pierwszym roku obowiązywania umowy wyceniło na 5,80 zł /wzkm. Była to jednocześnie jedyna oferta, która zmieściła się w kosztorysie jaki założył ZDMiKP na wykup przewozów z tego pakietu w 2016 roku. Wycena bydgoskiego organizatora opiewała bowiem na 6,73 zł/wzkm. Na drugim miejscu sklasyfikowano MZK Bydgoszcz ze stawką 6,78 zł/wzkm. Trzecia lokata przypadła Arrivie, która za swoje usługi zaproponowała 7,55 zł/wzkm. Ostatnią ofertą podlegającą ocenie była propozycja PKS Bydgoszcz. Spółka wyceniła realizację przewozów na 7,92 zł/wzkm. Z przetargu wykluczono konsorcjum BP Tour z Bełżyc oraz Autobusowego Konsorcjum Lubelskiego. Niewykluczone, że powodem mógł być brak należytego udowodnienia doświadczenia. Przypomnijmy, że przewoźnicy z Lubelszczyzny proponowali stawkę 6,79 zł/wzkm oraz jako jedyni wykonywanie przewozów autobusami z alternatywnymi napędami, które to ZDMiKP symbolicznie punktował.

Wymagania oraz symboliczna premia

Przypomnijmy, że zwycięzca przetargu będzie musiał dysponować przynajmniej 13 fabrycznie nowymi autobusami klasy maxi. Wśród bogatego wyposażenia w pełni niskopodłogowych pojazdów znajdzie się m.in. klimatyzacja, monitoring, zaawansowany system informacji pasażerskiej, a nawet gniazdka USB w przestrzeni pasażerskiej. Umowa będzie obowiązywać przez 7 lat, od 1 stycznia 2016 roku do końca 2022 roku. W wyborze najkorzystniejszej oferty zdecydowały 2 kryteria. 98,7 % punktów można było uzyskać za cenę usług w pierwszym roku obowiązywania kontraktu. Symboliczne 1,3 % punktów było do zdobycia za zadeklarowanie realizacji przewozów autobusami gazowymi, elektrycznymi lub hybrydowymi. Oferenci w zasadzie negatywnie zareagowali na tą proekologiczną premię.

Umocnienie i wejście na nowy rynek w jednym posunięciu

Dla zwycięskiego konsorcjum bydgoski kontrakt to z pewnością nowe wyzwanie. Dla KDD Trans oznacza umocnienie pozycji wywalczonej rok wcześniej w tym mieście. Nieco inaczej ma się to w przypadku jaworznickiego Meteora. Dla spółki to dalsza ekspansja na terenie kraju po ugruntowanej pozycji w GOP. Przypomnijmy, że od 1 lipca firma wespół z Irexem-1 obsługuje wybrane zadania 16 nowymi Solarisami Urbino 18 na zlecenie ZTM Lublin (o czym już wkrótce na łamach Infobusa). Ponadto Meteor od 1 stycznia wykonuje pięcioletnią umowę z tczewskim Zakładem Usług Komunalnych. Bydgoszcz stała się zatem trzecim, "wyjazdowym" przyczółkiem śląskiego przewoźnika. Co dokładnie wyniknie ze współpracy powiązanych ze sobą kapitałowo KDD Trans oraz Meteora? Czas pokaże. Kolejną zagadką jest wybór dostawcy autobusów na potrzeby bydgoskiego kontraktu. Czy także tym razem będzie to Lider Trading, producent autobusów Solbus? Na tą i kilka innych zagadek spróbujemy uzyskać odpowiedź w najbliższym czasie. 


Sprawdź też:
ZDMiKP Bydgoszcz
KDD Trans
Meteor
MZK Bydgoszcz
Arriva
PKS Bydgoszcz
BP Tour
AKL
  • PODRÓŻY – 03.07.2015

    Super

  • jqa – 03.07.2015

    Nowe Solbusy

  • siralos – 03.07.2015

    jeśli Solbusy to tylko współczuć - zarówno pasażerom, jak i przewoźnikom

  • GOP – 03.07.2015

    Ciekawe jak tam wyjdzie zgodność taboru z umową bo IREX/METEOR w KZK GOP i MZK Tychy nie zabardzo daję sobie z tym radę.

  • MichalK – 04.07.2015

    siralos - a co ty chcesz od Solbusa? Zdecydowanie lepiej jeździ mi się nimi jako pasażer niż wszędzie wychwalanym Solarisem. Chociaż raz jechałeś Solbusem czy widziałeś go tylko na zdjęciu?

  • Student – 04.07.2015

    Solbus to porządny i solidny autobus. U nas w Warszawie radzą sobie świetnie - bardzo lubię nim jeździć. Cichutki, płynnie jedzie. Nie mam zastrzeżeń, a Solarisem to bywa różnie...

  • mądrala – 04.07.2015

    jak się solbus i solaris kłócą to turki i szwaby wchodzą i zamówienia tłuczą

  • Manager – 04.07.2015

    W Bydgoszczy bedą gazowe Solbusy ;)

  • farafiu – 04.07.2015

    @ Student
    Jeśli dwóch przewoźników, miejski i prywatny, posiada taki sam model i oba są z goła różne jeśli chodzi o pielęgnację ich to raczej trudno mówić, że z Solarisem bywa różnie. Za to w Gdańsku narzekają na Solbusy i co? Posiada je Warbus. Jak sobie dbacie o wozy takie je macie.

  • Rys – 05.07.2015

    Solbusy to kupa zlomu odklejajace sie boczne szyby I pod czas opadow woda Levi przy drzwi arch drzwiach o wysokim spalaniu nie wspomne porozmawiamy

  • mądrala – 05.07.2015

    @Ryś
    Pierdu pierdu solarisowy trolu. Trzeba powiedzieć otwarcie - Solbus jest co najmniej tak samo dobry jak Solaris. Solbusy są lekkie i palą wyjątkowo mało. To są twarde fakty.

  • ja – 05.07.2015

    twarde fakty są wtedy jak się wysrasz i zobaczysz kupę w kiblu. Solbus to badziewie. a państwo Ś oddajcie ludziom kase!!!

  • maxik – 06.07.2015

    Drugi raz wygrywa przetarg firma KDD ze stawką 5.80zł za wozokilometr! Taka stawka w skali kraju jest najniższa, np w Warszawie ostatnio na przetarg 100 autobusów najniższa stawka na wóz krótki 6.77zł, a długi 8,29zł. Taka stawka jest nie realna dla firmy, która zatrudnia pracowników na umowy o pracę na pełen etat i opłacająca podatki, serwisuje autobusy, posiada zajezdnie i całe zaplecze warsztatowe itd

  • Witia – 06.07.2015

    @maxik
    jak się jeździ na LNG to ma się niskie koszty...

  • Janusz – 07.07.2015

    Najniższa stawka i śmieciowe umowy zlecenie albo na działalność gospodarcza i tyrają po 230h na działalności ludzi niemaja ci co wylecieli za gorzale to wrócili warunek na działalność własna teraz szukają emerytów na te linie i organizują kurs na kat D obędą głupcy jeździć na umowę zlecenie żenada

  • Janusz – 07.07.2015

    Najniższa stawka i śmieciowe umowy zlecenie albo na działalność gospodarcza i tyrają po 230h na działalności ludzi niemaja ci co wylecieli za gorzale to wrócili warunek na działalność własna teraz szukają emerytów na te linie i organizują kurs na kat D obędą głupcy jeździć na umowę zlecenie żenada

  • Maxik – 08.07.2015

    @wita
    LNG to miały jeździć a jeżdżą na ON

  • Roman – 14.07.2015

    W Olsztynie zapalil sie juz Zlombus-Solbus jezdzacy na LNG

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma „JMK analizy rynku transportowego” oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...