TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Bydgoszcz jednak bez gazowych autobusów
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 14.04.2014 22:55:39 14 komentarzy
Bydgoszcz jednak bez gazowych autobusów
Firma KDD Trans z Niemcza, która wygrała przetarg ZDMiKP Bydgoszcz na obsługę linii nr 55, 67 i 69 poinformowała, że jednak nie zakupi do ich obsługi autobusów marki Solbus na skroplony gaz ziemny (LNG). Będą to klasyczne pojazdy zasilane olejem napędowym.Co spowodowało tą zmianę planów? W wywiadzie dla Expressu Bydgoskiego - Dariusz Gackowski, szef KDD Trans powiedział, że jego firma ponownie przeprowadziła wnikliwą analizę i zdecydowała się jednak na zakup konwencjonalnych pojazdów. Z kolei lokalny dodatek Gazety Wyborczej podkreśla fakt, że zapowiadana eksploatacja autobusów gazowych uzasadniała niską stawkę, jakąKDD zaproponowało w przetargu. Przypomnijmy, że była to kwota 6,9 zł za 1 wzkm w przypadku autobusów 12-metrowych i 7,4 zł za pojazdy 18-metrowe. Pozostałe oferty złożone przez Miejskie Zakłady Komunikacyjne Bydgoszcz, Mobilis Mościska, Arrivę Toruń i PKS Bydgoszcz były droższe. Bydgoskie MZK, które mają obecnie zdecydowaną większość bydgoskiego rynku, zaproponowało stawki odpowiednio –6,97 i 8,04 zł, a najdroższy PKS –7,65 i 9,18 zł.Także wyliczenia podawane przez FA Solbus zawierają informację, że eksploatacja autobusów napędzanych gazem LNG jest nawet o 40 proc. tańsza niż pojazdów z klasycznymi silnikami Diesla. Mimo to KDD wycofuje się z gazowej strategii. –„Ta zmiana rzeczywiście spowoduje podwyższenie naszych kosztów, ale cały czas zmieścimy się w zaproponowanej stawce i jeszcze na tym zarobimy”–przekonuje na łamach Gazety Wyborczej szef KDD, nie podając jednocześnie więcej szczegółów.W tej sytuacji przewoźnik najprawdopodobniej zdecyduje się na zakup klasycznych autobusów Solcity 12 z silnikiem Cummins o mocy 280 KM i pojemności 115 osób oraz Solcity 18 z silnikiem Cummins o mocy 340 KM i pojemności 180 osób. Niewykluczone, że będą one spełniały normę Euro 5, gdyż solecka fabryka otrzymała od Ministerstwa prawo do sprzedaży 100 szt. autobusów z silnikami z dotychczasowym standardem emisji spalin. Po odjęciu kontraktu na 47 autobusów dla Warszawy pozostaje jeszcze wystarczająca pula dla Bydgoszczy oraz innych miast. Jak deklaruje Solbus –„klienci mogą nabywać tańsze i sprawdzone autobusy Euro 5 do 1. stycznia 2015 roku lub wyczerpania limitu.”Czy KDD Trans skorzysta z tej okazji? Zobaczymy. Jak deklaruje przewoźnik na razie nie ma mowy o żadnych opóźnieniach w dostawach nowego taboru. –„Pomimo tego, że podpisanie umowy nieco się opóźniło, to przygotowujemy się do realizacji zamówienia zgodnie z planem. Nie ma żadnego zagrożenia, że się nie wyrobimy”- mówi lokalnym mediom Dariusz Gackowski.O tym jak bogato będą wyposażone autobusy KDD Trans przeznaczone do obsługi bydgoskich tras mogliśmy się przekonać 7 kwietnia. Wówczas przewoźnik zaprezentował przed Łuczniczką przegubowy model Solcity 18w barwach MZA Warszawa, który standardem wyposażenia znacząco nie odbiega od egzemplarzy przeznaczonych dla Bydgoszczy. Będą one także posiadały system monitoringu, klimatyzację, a także dodatkowo Wi-Fi. Toczą się jeszcze rozmowy z ZDMiKP Bydgoszcz na temat wyposażenia nowego taboru w systemy informacyjne z ekranami ciekłokrystalicznymi. Łącznie 1 września na linii nr 69 pojawi się 21 przegubowych egzemplarzy Solcity 18, a na trasach nr 55 i 67 –12 szt. solowych egzemplarzy Solcity12 . Łącznie w tym roku Bydgoszcz zyska aż 51 nowych autobusów, w tym 33 szt. należących do KDD Trans oraz 18 szt. MZK Bydgoszcz. Oprócz zakupu nowego taboru, firma z Niemcza już myśli o zatrudnieniu ok. 100 nowych pracowników –głównie kierowców autobusów oraz osoby do obsługi zaplecza serwisowego. Kolejny krok to organizacja samej zajezdni. Nieoficjalnie wiadomo, że zaawansowane rozmowy w tej sprawie KDD prowadzi z Mobilisem, który zajmuje plac w pobliżu stacji kolejowej Bydgoszcz Fordon. Ten przewoźnik będzie świadczył usługi w Bydgoszczy tylko do końca sierpnia br., także istnieje tutaj naturalna zbieżność interesów.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Bydgoszcz
Solbus
KDD
  • nasd – 15.04.2014

    Szkoda że nie gazowe

  • nasd – 15.04.2014

    47 sztuk dla Warszawy,33 sztuki dla Bydgoszczy to daje już 80 sztuk euro 5 na 2014 rok faktycznie zostało już tylko 20 sztuk na nowe przetargi niewiele

  • nasd – 15.04.2014

    Czy Solbus wzorem Solarisa planuje w najbliższym czasie wprowadzić nową generacje Solcity

  • ASd – 15.04.2014

    Trudno powiedzieć

  • ASER – 15.04.2014

    Solbus faktycznie jescze nie jest pewien swojej gazowej kariery czyżby byli za słabi na to

  • Nuxxx – 15.04.2014

    pojazdy MUSZA spełniać normę EuroVI, co jest wyraźnie określone w specyfikacji przetargowej po zmianach

  • Kuba – 15.04.2014

    Będą Euro - 6. Solbus nieźle gra. Od razu będą mieli doświadczenie w sprzedaży solówek i przegubów z Euro - 6. I w przetargu na przeguby dla Warszawy jak znalazł. Papierek na Euro - 6 się dostarczy przed podpisaniem umowy i kolejny przetarg wygrany. Bo chyba nie ulega wątpliwości, że dadzą najniższą cenę.

  • Seba_CB – 15.04.2014

    Solbus jest nadal w upadłości. Firma ledwo wiąże koniec z końcem i nie sądze aby wprowadzała nową generacje Solcity. To za duży koszt.

  • Kuba – 16.04.2014

    Seba_CB - zerknij na aktualny KRS.

  • dobry – 16.04.2014

    Ciekawe czy Solbus powróci do współpracy z Iveco. To by było szczególnie korzystne przy przegubowcach, bo Cummins oferuje ISL G E6 tylko z mocą 320 KM, a FTP ma silnik o pojemności 8,7 L i 2 wariantach mocy- 310 i 360 KM. A Warszawa premiuje dużą moc silnika.

  • chris – 16.04.2014

    W specyfikacji istotnych warunków zamówienia nie widziałem wymogu Euro 6. Gdzie to jest?

  • Seba_CB – 16.04.2014

    @Kuba - https://ems.ms.gov.pl/krs/wyszukiwaniepodmiotu?t:lb=t ____ jak byk widać, ze jest w upadłości

  • Nuxxx – 16.04.2014

    Sorry nie ma wymogu euro VI

  • Piotr – 16.04.2014

    Data zakończenia postępowania upadłościowego 2012-05-14

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....