TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Bydgoszcz jednak bez gazowych autobusów
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 14.04.2014 22:55:39 14 komentarzy
Bydgoszcz jednak bez gazowych autobusów
Firma KDD Trans z Niemcza, która wygrała przetarg ZDMiKP Bydgoszcz na obsługę linii nr 55, 67 i 69 poinformowała, że jednak nie zakupi do ich obsługi autobusów marki Solbus na skroplony gaz ziemny (LNG). Będą to klasyczne pojazdy zasilane olejem napędowym.Co spowodowało tą zmianę planów? W wywiadzie dla Expressu Bydgoskiego - Dariusz Gackowski, szef KDD Trans powiedział, że jego firma ponownie przeprowadziła wnikliwą analizę i zdecydowała się jednak na zakup konwencjonalnych pojazdów. Z kolei lokalny dodatek Gazety Wyborczej podkreśla fakt, że zapowiadana eksploatacja autobusów gazowych uzasadniała niską stawkę, jakąKDD zaproponowało w przetargu. Przypomnijmy, że była to kwota 6,9 zł za 1 wzkm w przypadku autobusów 12-metrowych i 7,4 zł za pojazdy 18-metrowe. Pozostałe oferty złożone przez Miejskie Zakłady Komunikacyjne Bydgoszcz, Mobilis Mościska, Arrivę Toruń i PKS Bydgoszcz były droższe. Bydgoskie MZK, które mają obecnie zdecydowaną większość bydgoskiego rynku, zaproponowało stawki odpowiednio –6,97 i 8,04 zł, a najdroższy PKS –7,65 i 9,18 zł.Także wyliczenia podawane przez FA Solbus zawierają informację, że eksploatacja autobusów napędzanych gazem LNG jest nawet o 40 proc. tańsza niż pojazdów z klasycznymi silnikami Diesla. Mimo to KDD wycofuje się z gazowej strategii. –„Ta zmiana rzeczywiście spowoduje podwyższenie naszych kosztów, ale cały czas zmieścimy się w zaproponowanej stawce i jeszcze na tym zarobimy”–przekonuje na łamach Gazety Wyborczej szef KDD, nie podając jednocześnie więcej szczegółów.W tej sytuacji przewoźnik najprawdopodobniej zdecyduje się na zakup klasycznych autobusów Solcity 12 z silnikiem Cummins o mocy 280 KM i pojemności 115 osób oraz Solcity 18 z silnikiem Cummins o mocy 340 KM i pojemności 180 osób. Niewykluczone, że będą one spełniały normę Euro 5, gdyż solecka fabryka otrzymała od Ministerstwa prawo do sprzedaży 100 szt. autobusów z silnikami z dotychczasowym standardem emisji spalin. Po odjęciu kontraktu na 47 autobusów dla Warszawy pozostaje jeszcze wystarczająca pula dla Bydgoszczy oraz innych miast. Jak deklaruje Solbus –„klienci mogą nabywać tańsze i sprawdzone autobusy Euro 5 do 1. stycznia 2015 roku lub wyczerpania limitu.”Czy KDD Trans skorzysta z tej okazji? Zobaczymy. Jak deklaruje przewoźnik na razie nie ma mowy o żadnych opóźnieniach w dostawach nowego taboru. –„Pomimo tego, że podpisanie umowy nieco się opóźniło, to przygotowujemy się do realizacji zamówienia zgodnie z planem. Nie ma żadnego zagrożenia, że się nie wyrobimy”- mówi lokalnym mediom Dariusz Gackowski.O tym jak bogato będą wyposażone autobusy KDD Trans przeznaczone do obsługi bydgoskich tras mogliśmy się przekonać 7 kwietnia. Wówczas przewoźnik zaprezentował przed Łuczniczką przegubowy model Solcity 18w barwach MZA Warszawa, który standardem wyposażenia znacząco nie odbiega od egzemplarzy przeznaczonych dla Bydgoszczy. Będą one także posiadały system monitoringu, klimatyzację, a także dodatkowo Wi-Fi. Toczą się jeszcze rozmowy z ZDMiKP Bydgoszcz na temat wyposażenia nowego taboru w systemy informacyjne z ekranami ciekłokrystalicznymi. Łącznie 1 września na linii nr 69 pojawi się 21 przegubowych egzemplarzy Solcity 18, a na trasach nr 55 i 67 –12 szt. solowych egzemplarzy Solcity12 . Łącznie w tym roku Bydgoszcz zyska aż 51 nowych autobusów, w tym 33 szt. należących do KDD Trans oraz 18 szt. MZK Bydgoszcz. Oprócz zakupu nowego taboru, firma z Niemcza już myśli o zatrudnieniu ok. 100 nowych pracowników –głównie kierowców autobusów oraz osoby do obsługi zaplecza serwisowego. Kolejny krok to organizacja samej zajezdni. Nieoficjalnie wiadomo, że zaawansowane rozmowy w tej sprawie KDD prowadzi z Mobilisem, który zajmuje plac w pobliżu stacji kolejowej Bydgoszcz Fordon. Ten przewoźnik będzie świadczył usługi w Bydgoszczy tylko do końca sierpnia br., także istnieje tutaj naturalna zbieżność interesów.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Bydgoszcz
Solbus
KDD
  • nasd – 15.04.2014

    Szkoda że nie gazowe

  • nasd – 15.04.2014

    47 sztuk dla Warszawy,33 sztuki dla Bydgoszczy to daje już 80 sztuk euro 5 na 2014 rok faktycznie zostało już tylko 20 sztuk na nowe przetargi niewiele

  • nasd – 15.04.2014

    Czy Solbus wzorem Solarisa planuje w najbliższym czasie wprowadzić nową generacje Solcity

  • ASd – 15.04.2014

    Trudno powiedzieć

  • ASER – 15.04.2014

    Solbus faktycznie jescze nie jest pewien swojej gazowej kariery czyżby byli za słabi na to

  • Nuxxx – 15.04.2014

    pojazdy MUSZA spełniać normę EuroVI, co jest wyraźnie określone w specyfikacji przetargowej po zmianach

  • Kuba – 15.04.2014

    Będą Euro - 6. Solbus nieźle gra. Od razu będą mieli doświadczenie w sprzedaży solówek i przegubów z Euro - 6. I w przetargu na przeguby dla Warszawy jak znalazł. Papierek na Euro - 6 się dostarczy przed podpisaniem umowy i kolejny przetarg wygrany. Bo chyba nie ulega wątpliwości, że dadzą najniższą cenę.

  • Seba_CB – 15.04.2014

    Solbus jest nadal w upadłości. Firma ledwo wiąże koniec z końcem i nie sądze aby wprowadzała nową generacje Solcity. To za duży koszt.

  • Kuba – 16.04.2014

    Seba_CB - zerknij na aktualny KRS.

  • dobry – 16.04.2014

    Ciekawe czy Solbus powróci do współpracy z Iveco. To by było szczególnie korzystne przy przegubowcach, bo Cummins oferuje ISL G E6 tylko z mocą 320 KM, a FTP ma silnik o pojemności 8,7 L i 2 wariantach mocy- 310 i 360 KM. A Warszawa premiuje dużą moc silnika.

  • chris – 16.04.2014

    W specyfikacji istotnych warunków zamówienia nie widziałem wymogu Euro 6. Gdzie to jest?

  • Seba_CB – 16.04.2014

    @Kuba - https://ems.ms.gov.pl/krs/wyszukiwaniepodmiotu?t:lb=t ____ jak byk widać, ze jest w upadłości

  • Nuxxx – 16.04.2014

    Sorry nie ma wymogu euro VI

  • Piotr – 16.04.2014

    Data zakończenia postępowania upadłościowego 2012-05-14

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....