Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

BYD wchodzi do Europy z elektrycznymi przegubami

infobus
12.01.2018 12:08
0 Komentarzy

21 grudnia 2017 r. dwa elektryczne autobusy przegubowe firmy BYD zaczęły obsługiwać linie w Oslo . Ich operatorem jest Grupa Nobina. Są to pierwsze w Europie przegubowe elektrobusy od BYD.

Dwa 18-metrowe autobusy kursują na najbardziej ruchliwychtrasach 31 i 31E, które przewożą 15 milionów pasażerów rocznie, około 50.000dziennie. Linie między Grorud i Tonsenhagen mają długość 17 i 24 km.

Norweski debiut

-„Z niecierpliwością oczekujemy na zdobycie cennegodoświadczenia w eksploatacji tych ekologicznych i cichych autobusów, linia 31jako pierwsza przetestowała tę koncepcję, a my jesteśmy bardzo zadowoleni zNobiny, że możemy wnieść swój wkład do Oslo we współpracy z organizacją Ruter, będzie to innowacyjnywkład w nasze usługi” – mówił dyrektor Nobiny, Jan Volsdal.

W Norwegii autobusy przegubowe BYD nie używają ładowania poprzez pantografy i są ładowane tylko na zajezdni. Ponad18-metrowe pojazdy mogą pomieścić na pokładzie 150 osób, z czego 40 namiejscach siedzących, a z niskiej podłogi dostępnych jest 14 miejsc. Wymianapasażerów w norweskich egzemplarzach odbywa się przez cztery parydwuskrzydłowych i pełnowymiarowych drzwi (1200mm). Przewidywany czas ładowaniabaterii to 4 godziny przy użyciu dwóch ładowarek o mocy 40kW i rozładowaniubaterii do 15%.

-„Ponad dwa lata temu zaprezentowaliśmy naszą koncepcjęprzegubowego ebus i cieszymy si, że możemy świadczyć usługi przewozupasażerów” – powiedział Isbrand Ho, dyrektor generalny BYD Europe.-„Warunki w Oslo są wyzwaniem dla pojazdów elektrycznych, ale mamypewność, że nasze ebusy będą dobrze radzić sobie na tych ruchliwych liniach,nawet w głębokim mrozie norweskiej zimy” – dodawał Ho.

Warto również nadmienić, że oprócz Norwegii, BYD ma równieżswój debiut we Włoszech – konkretnie w Nowarze (blisko Turynu), gdzie w połowiegrudnia ubr. tamtejszy przewoźnik odebrał trzy sztuki 12-metrowychelektrycznych autobusów. Daje to razem 23 elektryczne autobusy arki BYD we Włoszech. To obok Anglii (z mega zamówieniem na łącznie 95 szt. BYD-ADL Enviro200) oraz Holandii, gdzie lotnisko Shiphool eksploatuje 35 elektrobusów K9, jak do tej pory najwięksi odbiorcy chińskich autobusów elektrycznych. 

Specyfikacja techniczna przegubowegoelektrobusu BYD:

Długość:

18250mm

Szerokość:

2550mm

Wysokość:

3380mm

Wysokość podłogi wewnątrz pojazdu:

370mm

Układ drzwi wejściowych:

2-2-2-2

Szerokość drzwi wejściowych:

1200mm

Wysokość podłogi przy drzwiach:

320mm

Ilość miejsc:

150

Ilość miejsc siedzących:

40

Moc silników:

2x 150kW

Maksymalna prędkość pojazdu:

70km/h

Moc ładowarki:

2x 40kW

Komentarze