TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

BYD przegrał w KIO. Gra o 130 elektrobusów dla MZA bez Chińczyków?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 21.11.2018 11:15:25
BYD przegrał w KIO. Gra o 130 elektrobusów dla Warszawy bez Chińczyków?

BYD zawalczył o powrót na polski rynek. Na razie bez sukcesu. Wczoraj, 20 listopada Krajowa Izba Odwoławcza oddaliła odwołanie od warunków przetargu warszawskich Miejskich Zakładów Autobusowych na dostawę 130 elektrobusów przegubowych.

Przypomnijmy, że największe dotychczas w Polsce postępowanie zakupowe na dostawę autobusów elektrycznych wystartowało pod koniec października. O jego warunkach formalnych pisaliśmy tutaj. Warszawskie MZA szuka dostawcy 130 elektrobusów przegubowych. Muszą to być pojazdy produkowane seryjne i dostarczone dotychczas na rynek w liczbie nie mniejszej niż 15 sztuk. Ponadto mają to być konstrukcje z nadwoziami o długości całkowitej 17,5 ÷ 18,2 m oraz drzwiami w układzie 2-2-2-2.

Szacunkowa wartość zamówienia to 351 mln PLN netto. To daje wycenę jednostkową za przegubowego "elektryka" w wysokości 2,7 mln PLN netto. Dostawy rozłożono na kilka transz. Mają one zostać zrealizowane między 25 listopada 2019 r. a 30 listopada 2020 r. W przypadku podpisania umowy później niż na 45 tygodni przed 25 listopada 2019 r. początek dostaw będzie przypadał po 45 tygodniach od daty podpisania umowy.

Część warunków zamówienia zakwestionowała spółka Iberia Motor Company. Firma była do tej pory znana m.in. z tego, że była polskim dealerem samochodów hiszpańskiej marki SEAT. Teraz widzi siebie w nowej roli. Chciałaby bowiem dostarczyć do Warszawy... przegubowe elektrobusy od chińskiego BYD-a. Stąd też odwołanie od warunków zamówienia. Skardze przyjrzała się KIO.

W swoich zarzutach IMC kwestionowało wymagane przez MZA doświadczenie w produkcji seryjnej przegubowych elektrobusów i były próbą dopasowania SIWZ do cech, którymi charakteryzują się przegubowe BYD-y. Chodziło więc m.in. od dopuszczenie do przetargu konstrukcji z nadwoziami o długości do 18,75 m, progu wejściewego w czwartych drzwiach o wysokości max. 370 mm, innych baterii niż wyłącznie litowo-jonowe oraz możliwości ich szybkiego ładowania o mocy min. 200 kW. Szczegółowo o skardze IMC pisaliśmy tutaj.

Do wczoraj czekaliśmy na wyrok, który ma bardzo ważne znaczenie dla dalszych losów warszawskiego przetargu. Izba oddaliła odwołanie pośrednika BYD-a. To oznacza "czerwone światło" dla startu producenta w stołecznym postępowaniu. Ale nie da się wykluczyć, że Chińczycy powalczą o zmianę tego stanu rzeczy jeszcze w sądzie.

Skala zamówienia jak i jego prestiż są ogromne. Zdobywając taki kontrakt można więc wiele zyskać. Jednak niesie to za sobą pewne ryzyka. Do sprawy jeszcze wrócimy.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
MZA Warszawa
BYD
Iberia Motor Company
elektrobus
  • Sebbastian Pioro – 21.11.2018

    To orzeczenie pokazuje jak mocno polska jest przesiaknieta kombinacjami. Czyli prowo popiera rozpisanie przetargu pod konkretny model... Czyli czysta fikcja przetargu...

  • Omni-Bus – 21.11.2018

    To na tyle duże i medialne zakupy, że prawdopodobnie czeka nas kolejny serial odwoławczo-sądowniczy.

  • Dominik Włodarczyk – 21.11.2018

    Niebawem Kraków ogłosi przetarg na kolejne tramwaje. Narazie dialog techniczny ale potem znów będzie pewnie serial fabularny.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....