Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

BYD elektryfikuje Amerykę Łacińską

infobus
07.01.2020 07:00
0 Komentarzy

BYD sprzedał do chwili obecnej ponad 1 000 autobusów elektrycznych do Ameryki Łacińskiej, stając się liderem w promocji i wdrażaniu zelektryfikowanego transportu publicznego w całym regionie. Firma sprzedała do tej pory dokładnie 1 035 autobusów, co oznacza, że ma 71% udziału w autobusach elektrycznych na lokalnym rynku. Autobusy BYD pozwalają zmniejszyć emisję CO2 o 222 tony – przy średniej dziennej eksploatacji wynoszącej 200 km na autobus – co odpowiada sadzeniu 18 520 drzew.

Sukces elektryfikacji w Chile

Chile znajduje się w czołówce rankingu dotyczącego liczby posiadanych autobusów elektrycznych. W państwie tym jeździ aż 285 autobusów napędzanych energią elektryczną. Obsługa pierwszych 100 autobusów elektrycznych BYD rozpoczęła się 15 grudnia 2018 roku. Po roku flota pokonała w sumie 4,5 miliona km od momentu wdrożenia, obsługując ponad 13 milionów użytkowników i redukując emisję 21 ton CO2.

„Osiągnięcie to stanowi wyraz naszego zaangażowania na rzecz czystszego i bardziej zrównoważonego świata, co jest zgodne z obietnicą złożoną przez Chile: że do 2040 roku cały transport publiczny będzie elektryczny. Uważamy, że nasz kraj ma odpowiednie warunki do skrócenia tego okresu”, powiedziała Tamara Berrios, Country Manager BYD Chile.

Wzrost pozycji BYD w Ameryce Łacińskiej

Doświadczenie to próbowano powtórzyć w innych częściach Ameryki Łacińskiej. Tylko w 2019 roku w mieście Guayaquil w Ekwadorze wprowadzono pierwszą flotę 20 elektrycznych autobusów BYD. Z kolei w Mendozie w Argentynie uruchomiono 16 autobusów BYD, a do Sao Paulo w Brazylii BYD dostarczył również 15 autobusów. To nie koniec działalności BYD w Ameryce Południowej. W Kolumbii rozpoczęły działalność 64 elektryczne autobusy tej firmy. Co więcej ten chiński producent wygrał również przetarg na dostawę 379 autobusów elektrycznych, które rozpoczną działalność w systemie transportu publicznego Bogoty w przyszłym roku. Podczas gdy Chiny utrzymują pozycję lidera na rynku globalnym jeśli chodzi o sprzedaż i eksploatację autobusów elektrycznych, to Ameryka Łacińska wykazała szybki wzrost w 2019 roku.

Ameryka Łacińska zajmuje się nowymi przepisami i modelami komercyjnymi, które mogą ułatwić wdrażanie pojazdów elektrycznych, prowadząc do przejścia na czystsze i bardziej zrównoważone formy transportu. Samorządy lokalne ogłosiły swoje zobowiązania do zelektryfikowania transportu publicznego. Na przykład Chile zobowiązało się do całkowitej elektryfikacji swojej floty transportu publicznego do 2040 roku. Z kolei Kolumbia opublikowała krajową strategię elektromobilności, nakierowaną na 600 000 pojazdów elektrycznych do 2030 roku, a Ekwador ogłosił, że wszystkie nowe pojazdy wchodzące w skład floty transportu publicznego powinny być elektryczne od 2025 roku.

Według Międzynarodowej Agencji Energii globalne emisje z transportu wzrosły tylko o 0,6% w 2018 roku (w porównaniu do 1,6% rocznie w ostatniej dekadzie) z powodu poprawy wydajności, elektryfikacji i zwiększonego zużycia biopaliw. Sektor transportu odpowiada za około jedną czwartą światowej emisji dwutlenku węgla (24% bezpośrednich emisji CO2 pochodzi z użytkowania pojazdów spalinowych).


Komentarze