TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Busworld Asia 2009 – kolejny sukces
Dariusz Więcławski - Opublikowano: 09.06.2009 22:25:27
Busworld Asia 2009 – kolejny sukces

Chiński przemysł autobusowy wciąż się umacnia, czego świadectwem były ostatnie targi Busworld Asia, które odbyły się w Szanghaju. Mimo iż na targach pojawiło się mniej wystawców, niż rok wcześniej, zaprezentowane pojazdy i rozwiązania prezentowały wysoki poziom techniczny. Uwagę przyciągały szczególnie nowe technologie napędowe, jak pojazd zasilany wyłącznie energią elektryczną, wyposażony w akumulatory litowo-jonowe, czy własnej produkcji szeregowy, hybrydowy układ napędowy. Targi Busworld Asia 2009, których głównymi sponsorami byli: organizacja Busworld/BAAV, Urban Public Transport Society (UPTS) Chińskiego Towarzystwa Budownictwa Lądowego (CCES) oraz VNU Exhibition Asia, otwarły swe podwoje w Nowym Centrum Wystawowym w Szanghaju 8 kwietnia 2009 r. Choć nie wolne od wpływu globalnego kryzysu finansowego, targi przyciągnęły ponad 180 wystawców z 23 krajów. Wśród nich, siedmiu producentów pojazdów zaprezentowało nowe modele, udowadniając że chiński przemysł autobusowy skutecznie opiera się kryzysowi finansowemu.

Premiery wbrew kryzysowi

Pomimo, iż chińscy producenci autobusów pozostają pod wpływem zmian makroekonomicznych, niektórzy z nich utrzymują szybkie tempo rozwoju w tych niekorzystnych warunkach.

Higer, jeden z najważniejszych producentów w Kraju Środka, wchodzi na rynek z nowymi produktami. Pomimo niepewności dotyczącej sytuacji na rynku w 2009 r., Higer i Scania zdecydowały się wspólnie pokazać aż 7 nowych modeli, wśród których znalazły się m.in. dwupokładowy autokar Higer KLQ6147 oraz, prezentowany po raz pierwszy, 13,7-metrowy autobus Higer KLQ6140GQ.

Firma Sunlong wykorzystała targi do zaprezentowania swojego nowego logo, a także czterech nowych modeli, w tym autobusu SLK6121 z napędem hybrydowym, charakteryzującego się dobrymi osiągnięciami w zakresie oszczędzania energii, ochrony środowiska, materiałów i technologii oraz autokaru z napędem hybrydowym SLK6120F6A3, wyróżniającego się stabilnością, niską masą i wysokim poziomem komfortu.

Oferta produkcyjna Young Man Group obejmuje szeroki zakres od autokarów przez autobusy miejskie po specjalne. Produkowany przez grupę autokar na licencji Neoplana osiągnął czołową pozycję w swoim segmencie rynku, a jej autobusy miejskie zdominowały krajowy rynek. Ponadto, Young Man jest pionierem w eksporcie chińskich autokarów wysokiej klasy.

Na targach Busworld Asia nie mogło zabraknąć ich stałego bywalca, firmy Zonda, która przywiozła do Szanghaju swoje najnowsze konstrukcje, mające umożliwić konkurencję z największymi krajowymi firmami. Wśród nich znalazły się m.in. autobus piętrowy A9L, autokar turystyczny YCK6128HG, 18-metrowy autobus miejski YCK6180HC, autobus piętrowy Zonda Jingling oraz nowy autobus z napędem elektrycznym, który przyciągał szczególną uwagę zwiedzających i specjalistów.

Producenci zagraniczni

Hiszpański producent autokarów Irizar, który już od wielu lat jest aktywny na chińskim rynku, skoncentrował się na bezpieczeństwie, innowacyjności, stylistyce, stabilności i ekonomice, prezentując model NewCentury w wersji przystosowanej do obsługi komunikacji średniodystansowej, a także autobus niskowejściowy i4 CLE, mogący pełnić rolę autobusu miejskiego lub kombi.

Na targach zadebiutował także Mercedes-Benz, prezentując m.in. autobus Sprinter Deluxe, wyznaczający nowy standard w segmencie małych autobusów dalekobieżnych w Chinach.

Nacisk na ekologię i bezpieczeństwo

Od czasów Olimpiady 2008 r. w Pekinie, idea przyjaznego dla środowiska transportu autobusowego, charakteryzującego się niskim lub zerowym poziomem emisji spalin, jest w Chinach szeroko akceptowana. Zbliżająca się wystawa Expo 2010 w Szanghaju będzie pierwszym tego typu wydarzeniem, obsługiwanym całkowicie bezemisyjnym transportem. Na targach Busworld Asia 2009 prezentowane były pojazdy, które umożliwią wprowadzenie tego pomysłu w życie.

Po sukcesie swoich konstrukcji z napędem dieslowsko-elektrycznym, które eksportowane są m.in. do Australii, nowa firma KAMA, zaprezentowała swoją najnowszą, ekologiczną i ekonomiczną technologię napędową w autobusie miejskim JXK6120BLN oraz autobusie z napędem elektrycznym JXK6830CRE2.

CSR Times Electric, dostawca kompletnych rozwiązań dla pojazdów z napędem elektrycznym, przywiózł ze sobą dwa własnej konstrukcji autobusy miejskie z napędem hybrydowym –TEG6128SHEV i TEG6101PHEV, spełniające wymogi w zakresie bezpieczeństwa, oszczędności energii i ochrony środowiska.

Sunwin, jeden z chińskich producentów wybranych na dostawcę autobusów na potrzeby Expo 2010 w Szanghaju, zaprezentował swoje pojazdy elektryczne i hybrydowe.

Oprócz prac nad nowymi technologiami napędowymi, bezpieczeństwo ruchu drogowego jest jednym z podstawowych problemów będących przedmiotem dyskusji w Chinach. Francuski specjalista do spraw badania wypadków komunikacyjnych, Patrick Botto, podczas seminarium zorganizowanego w ramach targów Busworld Asia 2009 wskazał na pewne rozwiązania w komunikacji autobusowej, które mogą wpływać na bezpieczeństwo.

Dwa wypadki autokarowe z udziałem chińskich turystów w USA na początku roku zwiększyły zainteresowanie problemem bezpieczeństwa autokarów. Dr Pattrick Botto jest uznanym ekspertem ds. wypadków komunikacyjnych i doktorem medycyny, który od 30 lat pracuje dla francuskiego przemysłu i władz.

Nagrodzeni

Podobnie, jak w przypadku europejskiej edycji Busworld, targi w Chinach poprzedził Azjatycki Tydzień Autokarów (Asian Coach Week), podczas którego najnowsze konstrukcje chińskich producentów były oceniane i porównywane przez międzynarodowe jury, w którego skład weszli specjaliści z Belgii, Holandii, Polski i Chin.

Tytuł Producenta Autokarów Roku w Chinach przyznano firmie Higer Bus Company. Higer należy to tych producentów, którzy połączyli własne umiejętności z możliwościami, jakie niesie współpraca z europejskim partnerem, dysponującym dużym doświadczeniem w produkcji podwozi, w tym przypadku z firmą Scania.

Kompletnym Chińskim Autokarem Roku został Shanghai Sunlong SLK6120F6A3. Autokar ten charakteryzuje się wysokim poziomem technologicznym –szczególną uwagę przywiązano do bezpieczeństwa pasażerów, wprowadzając np. miękkie obicia tylnych ścian foteli, co zapobiega ewentualnym urazom głowy w razie wypadku.

Ciekawą konstrukcją, która rzuca światło na kolejną generację chińskich autokarów jest Higer KLQ6147S –Luksusowy Autokar Roku w Chinach. Skonstruowanie dobrego autokaru piętrowego wymaga od producenta dużych umiejętności, ze względu na specyficzne wymogi stawiane takim konstrukcjom oraz istnienie tylko podstawowych regulacji prawnych. Ale oferuje także szerokie możliwości, które Higer skutecznie wykorzystał do stworzenia nowoczesnego autokaru dwupokładowego, opartego na sprawdzonym, europejskim podwoziu, dostarczonym przez Scanię oraz wyposażonego w rozwiązania zwiększające bezpieczeństwo pasażerów, jak pasy na wszystkich fotelach, czy wyjście awaryjne w tylnej szybie na drugim pokładzie.

Tytuł Autobusu Miejskiego Roku przyznano modelowi Shanghai Sunlong SLK6121UF13H. W opinii jury, Shanghai Sunlong ma potencjał, aby stać się liczącym graczem na rynku autobusów miejskich dzięki takim produktom, jak nagrodzony na targach model, który łączy w sobie atrakcyjny design z dobrze dobranym układem napędowym.

Za najbardziej autentyczny Chiński Autobus Roku jury uznało model Hunan CSR TEG612SHEV. Jury zwróciło uwagę, że jest to pierwszy chiński autobus hybrydowy z szeregowym układem napędowym oraz stanowi kolejny krok w pracach nad całkowicie własnym, chińskim napędem hybrydowym. Stanowi on zatem ważny przełom, którego rezultatem będzie techniczna niezależność oraz zwrócenie uwagi na ochronę środowiska, co dobrze rokuje na najbliższą przyszłość.

Międzymiastowym Autobusem Roku w Chinach został z kolei Higer KLQ6140GQ –nowy model firmy, który tworzy nowy segment na chińskim rynku autobusowym, wypełniając zapotrzebowanie na autobusy dużej pojemności, które umożliwiają transport stosunkowo dużej liczby pasażerów na średnich dystansach.

Tytuł „Zielonego”Autobusu Roku 2009 przypadł w udziale modelowi Shanghai Sunlong SLK6121UF. Wybór ten uzasadniono połączeniem szerokich możliwości recyklingu, wynikających z zastosowania całkowicie aluminiowego nadwozia, z zaletami napędu hybrydowego, umożliwiającego ograniczenie zużycia paliwa i emisji szkodliwych składników spalin. Zastosowanie akumulatorów litowo-jonowych stanowi kolejną ekologiczną zaletę pojazdu.

Ostatnią nagrodę, Producenta Autobusów Roku 2009, zdobyła firma Shanghai Shenlong Bus, szybko rozwijająca się, dynamiczna organizacja, która osiągnęła wysoki poziom w dziedzinie projektowania i produkcji autobusów.

Nagroda za Najlepszy Autobus o Alternatywnym Źródle Zasilania zdobył Jiangxi Kama Business Bus JXK6120BRE1, znany także jako Bonluck lub BCI. Producent ten jest uważany za jednego z pionierów w pełni elektrycznych układów napędowych o zerowej emisji spalin w centrach miast. Firma uczestniczy w programach rozwojowych, dotyczących przyjaznego dla środowiska transportu w Australii. Dzięki wyposażeniu swoich autobusów w akumulatory litowo-jonowe, firma udowadnia, że ochrona środowiska jest jednym z podstawowych zagadnień, na których koncentruje się jej działalność rozwojowa. Ponadto, jak uznało jury, autobus posiada wiele rozwiązań zwiększających bezpieczeństwo.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
USA
Chiny
autokar
Busworld Asia

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....