TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Busworld 2019: Z diesla w elektryka. W tydzień
- Opublikowano: 16.10.2019 12:00:42
Busworld 2019: Z diesla w elektryka. W tydzień

Niemiecka firma “I see electric busses" w ciągu tygodnia przekonwertowała autobus MAN A21 z silnikiem diesla w pojazd całkowicie elektryczny. Z silnikami w piastach do Ziehl-Abegg. Przekształcony autobus będzie woził pasażerów podczas jazd próbnych po Busworld w Brukseli.

-"Naszym zdaniem ze względów ekologicznych i ekonomicznych nie ma innej alternatywy dla modernizacji istniejących flot autobusowych niż ich elektryfikacja" - mówi Andreas Pfeffer, dyrektor zarządzający “I see electric busses". - "Kwestia ekologii jest oczywista, natomiast co do ekonomii - obecnie prawie niemożliwa jest sprzedaż starych autobusów do Europy Wschodniej, ponieważ tamtejsze miasta wybierają już czyste pojazdy, co z kolei oznacza sprzedaż ze znaczną zniżką. A to się po prostu nie opłaca - lepiej je przekonwertować."

12 tygodni

Eksperci Ziehl-Abegg spędzili 12 tygodni na demontażu i analizie autobusu MAN, a następnie zabudowali go, jako autobus całkowicie elektryczny.

-"Po usunięciu silnika i układu napędowego wzajemna zależność między elektroniką w pojeździe musi zostać zreorganizowana" - mówi Pfeffer.

Co ważne, Ziehl-Abegg dokonał już konwersji elektrycznych pojazdów dostawczych w zakresie 3,0t i 3,5t (4,25t) i obecnie wchodzi na rynek modernizacji autobusów publicznych. Do tej pory firma “I see electric busses" wprowadziła na ulice około 400 zelektryfikowanych pojazdów - stosując silniki Ziehl-Abegg, gdyż wprowadzenie jakichkolwiek przekładni do silników elektrycznych na piastę koła nie wchodzi w rachubę.

-"Występują wtedy problemy z biegami przy dużych prędkościach i dlatego właśnie opieramy się na silnikach ZAwheel , czyli napęd na piastę koła, co nie wymaga żadnego uzębienia"- podkreśla Andreas Pfeffer.

To się dzieje

Przykłady? Szlezwik-Holsztyn udzielił wsparcia finansowego na e-konwersję pierwszego autobusu MAN. Partnerem we wdrażaniu tego programu we flocie jest firma Autokraft / DB Regio. Poniżej kilka danych technicznych przerobionego autobusu:

  • Rok budowy: 2011

  • Producent / model: MAN A20

  • Właściciel: Autokraft / DB Regio

  • Długość: 12 metrów

  • Miejsca: 49

  • Bateria: 210 kWh

  • Moc silnika: Nominalna moc osi 240 kW

  • Firma przetwarzająca: "I see Electric Busses GmbH"



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....