Busworld 2019: Wodorowa współpraca Caetano z Toyotą

infobus
01.11.2019 11:00
0 Komentarzy

Jednym z trzech pokazanych na Busworld autobusów wodorowych- obok Solarisa i Van Hoola – był model CaetanoBus z napędem od Toyoty. Jego seryjnaprodukcja rozpocznie się już w 2020 roku.

Na targach Busworld 2019 w Brukseli CaetanoBus SAzaprezentował pierwszy w Europie autobus wyposażony w napęd na ogniwa paliwoweToyoty – H2.City Gold. Jego zasięg wynosi do 400 km, a tankowanie trwa tylko 9minut. Produkcja ruszy już 2020 roku w fabryce CaetanoBus SA w Portugalii.

H2.City Gold

CaetanoBus SA to największy producent autobusów wPortugalii. Toyota od lat współpracuje z koncernem Salvador Caetano m.in. przyprodukcji Land Cruisera 70 na rynek afrykański.

-„CaetanoBus to nasz wieloletni partner, którego atutami sąznaczne możliwości technologiczne i dobra znajomość rynku, dlategopostanowiliśmy wspólnie rozwijać sprzedaż napędów na ogniwa paliwowe w Europie”– powiedział dr Johan van Zyl, prezydent i CEO Toyota Motor Europe.

„Z niecierpliwością czekam na pierwsze reakcje klientów naten nowy sposób wykorzystania naszej technologii ogniw paliwowych” –kontynuował van Zyl.

„Nasza współpraca z Toyotą trwa od wielu lat. Rozszerzeniejej o autobusy miejskie na ogniwa paliwowe przeznaczone na europejski rynekpozwala nam zademonstrować nasze światowej klasy możliwości technologiczne iinżynieryjne. Ten projekt sprawia, że władze europejskich miast mogą na nowozdefiniować swoje strategie czystego transportu i podnoszenia jakości życia wmiastach” – powiedział José Ramos, prezydent Salvador Caetano Indústria.

Toyota i CaetanoBus

Specjaliści Toyoty i CaetanoBus nad nowym autobusemwodorowym pracują od 2018 roku. Projekt ten udowadnia, że napęd na ogniwapaliwowe Toyoty Mirai może być z łatwością wykorzystany także w znaczniewiększych pojazdów.

W przypadku autobusu zestaw (inaczej niż w Mirai) zestawogniw paliwowych będzie umieszczony na dachu. Łącznie będzie też miał 5zbiorników na wodór o łącznej pojemności 37,5 kg. Tankowanie wodoru podciśnieniem 350 barów potrwa jedynie 9 minut i wystarczy na przejechanie do 400km (w zależności od trybu jazdy oraz ustawień klimatyzacji).

Jedyną substancją emitowaną podczas jazdy będzie para wodna.To rozwiązanie pozwala wprowadzić do użytku w miastach bezemisyjne autobusy,których możliwości użytkowe nie są ograniczone przez długi czas ładowaniabaterii.

Jazdy testowe nowego autobusu w różnych miastach Europyodbędą się już w najbliższych miesiącach, zaś do sprzedaży pojazd trafi wpołowie 2020 roku.

Environmental Challenge 2050

Toyota wprowadza na rynek nowe technologie w ramachstrategii Toyota Environmental Challenge 2050. W gamie elektrycznych pojazdówna wodór Toyoty znajdują się obecnie samochody osobowe, wielkogabarytoweciężarówki, auta dostawcze, wózki widłowe i autobusy miejskie.

H2.City Gold produkcji CaetanoBus to drugi autobus na wodórz napędem Toyoty po modelu Sora, oferowanym przez Toyotę w Japonii.

Komentarze