Busworld 2019: MAN i pierwsze polskie autobusy 12C [FILM]

infobus
25.10.2019 09:27
0 Komentarzy

W Brukseli o targowej ofercie MAN oraz o najnowszych kontraktachz firmami PA Gryf, PKS Lubin i dostawach dla Gdyni rozmawialiśmy z MałgorzatąDurdą, dyrektorem sprzedaży autobusów w MAN Truck & Bus Polska, która właśniena Busworld po raz pierwszy reprezentowała barwy „lwa”.

O pojazdach obecnych na stoisku MAN w Belgii pisaliśmy wInfoBusie TUTAJ. Teraz czas na polskie akcenty.

Umowa z Gryfem

Najważniejszy dla polskiej organizacji moment na targach Busworld2019 miał miejsce 18 października, kiedy pomorska firma PA Gryf podpisała umowę nazakup dwóch autobusów nowej generacji MAN Lion`s City, które będą eksploatowanew sieci ZKM Gdynia.To kontynuacja dobrej współpracy między firmami, która m.in. zaowocowała w tym roku zakupem autokarów MAN Lion`s Coach – Coach of the Year 2020 – do floty PKS Gdańsk. Teraz przyszedł czas na miejskie lwy. 

Pojazdy w barwach Gryfu będą to pierwsze pojazdy typu 12C w Polsce, czyli w wersji zsilnikiem diesla. Równolegle MAN dostarczy pierwsze nowe lwy w wersji CNG – dlaPKS Lubin. Przypomnijmy, że 20 szt. MAN-y Lion's City 12G ma trafić do Lubina wciągu maksymalnie 10 miesięcy od podpisania umowy. Czyli w okolicach sierpnia 2020r. Wszystkie będą objęte dwuletnią gwarancją całopojazdową. Ich jednostkowacena to 1 110 000 PLN netto, a wszystkie pojazdy będą wyposażone dodatkowo w hybrydowymoduł MAN EFFICIENTHYBRID.

O tych sukcesach MAN-a opowiedziała nam Małgorzata Durda,dyrektor sprzedaży autobusów w MAN Truck & Bus Polska:

{https://vimeo.com/368590767}

Rekordowa Gdynia

Kolejne ważne wydarzenia dla MAN w Polsce – i wręcz strategicznejeżeli chodzi o pozycję wicelidera na miejskim rynku na koniec roku – miałomiejsce 16 października w Gdyni. Pomorskie miasto odebrało wówczas 55 autobusówmiejskich MAN Lion's City, w tym:

  • 32 autobusy przegubowe, 18-metrowe, z silnikami Euro 6d o mocy320 km z sześciobiegową, automatyczna skrzynią biegów ZF. We wnętrzu 16 fotelidostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi wraz z 2 zatokami dla wózków oddługości prawie 2 metrów każda.

  • 23 autobusy to pojazdy 12-metrowe, napędzane silnikamidiesla Euro 6d i mocy 280 km z sześciobiegową, automatyczna skrzynią biegów ZF.Bezpośrednio z niskiej podłogi dostępnych jest 6 foteli połączonych z bardzodużą i przestronną przestrzenią dla wózków inwalidzkich i dziecięcych odługości ponad 3 metrów.

Wszystkie pojazdy wyposażone są w klimatyzacjęcałopojazdową, rampę dla wózków inwalidzkich, porty USB z szybkim ładowaniem,system monitoringu wizyjnego oraz objęte są 36 miesięczną gwarancjącałopojazdową.

-„Bardzo się cieszę, że miasto Gdynia wybrało naszą ofertęi zdecydowało się na zakup autobusów zlogo lwa. To nowoczesne, komfortowe autobusy z wieloma udogodnieniami dlapasażerów jak i z nowymi ekonomicznymi silnikami. Co ważne to pojazdy, któreprodukowane są w naszych zakładach MAN Bus w Starachowicach. Nasza współpracatrwa nieprzerwanie od się od roku 2006 rok, kiedy Gdynia jako jedno zpierwszych miast zdecydowała się na zakup autobusów marki MAN napędzanych CNG.W ciągu 13 lat miasto zakupiło ponad 30 takich autobusów, będąc prekursoremrozwiązań proekologicznych. Cieszę się, ta współpraca trwa i umacnia się” – powiedziałMarc Martinez Prezes MAN Truck & Bus Polska.

MAN w Polsce

Koncern MAN obecny jest na polskim rynku od 26 lat. W tymokresie sprzedał ponad 53 000 pojazdów użytkowych, wyprodukował ponad 120 000 ciężarówek i ponad 20 000autobusów miejskich. W roku 2018 firma MAN potwierdziła pozycję największegoproducenta pojazdów użytkowych w Polsce. Fabryki w Starachowicach iNiepołomicach opuściło ponad 22. tysiące pojazdów z logo MAN, w tym 1781autobusów kompletnych, 1156 podwozi autobusowych i 19 502 ciężarówek.

MAN Truck & Bus Polska, to spółka zajmująca sięsprzedażą i obsługą posprzedażną pojazdów marki MAN i Neoplan w Polsce.Dysponuje ona siecią serwisową składającą się z 32 punkty, w tym 7 własnychserwisów, jak również 25 autoryzowanych stacji obsługi.

Komentarze