Nowy produkt: UVES LFP PHEV-2STANDARD - to magazyn energii
stworzony w oparciu o technologię LFP, czyli kolejna propozycja Impactu dla
producentów pojazdów transportu publicznego i przemysłu ciężkiego.
Charakteryzuje się przede wszystkim możliwością rozładowania wysokimi prądami, stosunkowo długim okresem życia baterii (nawet do 10 lat), odpornością zarówno na wysokie jak i niskie temperatury otoczenia.
Warto podkreślić, że LFP jest najbezpieczniejszą w użytkowaniu chemią spośród obecnie wykorzystywanych we współczesnych magazynach energii. Baterie LFP są idealnym rozwiązaniem do aplikacji ciężkich, gdzie wymagana jest praca z dużym obciążeniem mocowym, a zarazem producentowi zależy na niezawodności i długim okresie używalności produktu.
O tej nowej ofercie rozmawialiśmy w Brukseli z Maciejem Kwiatkowskim z Impact Clean Power Technology:
NMC i LTO
Oprócz tego Impact zaprezentował systemy bateryjne UVES Standard i UVES Compact projektowane przez ICPT S.A., a następnie wykorzystywane w pojazdach komunikacji miejskiej są budowane w oparciu o ogniwa NMC, LTO i LFP, w tym:
NMC nowej generacji, które charakteryzują się wysoką gęstością energii i wydajną pracą. Wymagają stosunkowo długiego czasu ładowania, który jednak zapewnia duży zasięg i możliwość całodziennej eksploatacji pojazdu. Trwające kilka godzin ładowanie odbywa się zwykle w zajezdni w godzinach nocnych.
moduły LTO, które mogą być ładowane szybko i często np. w trakcie krótkich postojów na pętlach. Ładowanie trwa wtedy od 8 do 15 minut. Pojazdy ładowane w ten sposób mogą być wykorzystywane praktycznie przez 24 godziny 7 dni w tygodniu. W ostatnim czasie to właśnie one cieszą się większą popularnością.
Zarówno pakiety bateryjne NMC i LTO posiadają certyfikat R100.02, oraz R10.05.. Zostały przetestowane i dopuszczone do użytku na podstawie testów wytrzymałości i bezpieczeństwa. Badania przeprowadzono w specjalistycznym laboratorium IDIADA w Hiszpanii. Jest to obecnie warunek konieczny do stosowania baterii w aplikacjach transportu publicznego pasażerów w pojazdach transportu publicznego. Obecnie zakończyły się prace nad modułami LFP.
Na koniec warto dodać, że autobusy wyposażone w baterie zaprojektowane i wyprodukowane przez ICPT przejechały po całej Europie 28 milionów kilometrów. Dzięki systemowi zdalnego monitorowania pojazdów, polska firma zbiera dane z ok. 300 autobusów elektrycznych, jeżdżących w miastach całej Europy. To pojazdy takich marek, takich jak Solaris Bus & Coach, Tribus, Voith, JBT, Kiepe Electric GmbH, Temsa, które także mogliśmy zobaczyć na tegorocznych targach Busworld.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.