Busworld 2019: Kiel z fotelami dla każdego pasażera

infobus
15.11.2019 10:00
0 Komentarzy

Na najważniejszych targach autobusowych w Europie tradycyjnie obecna była firma Franz Kiel GmbH, która przedstawiła fotele gotowe na wszelkie wymagania klientów.

Zaczynamy od siedzeń turystycznych, które ewidentnie podążająw kierunku lotniczych foteli klasy Biznes. Przykładem może być nowy Avance X,który właśnie w Brukseli miał swoją premierę. “X” w nazwie popularnej seriioznacza bardziej nowoczesne, dynamiczne i ekspresyjne linie fotela. Co więcej,Avance X imponuje wysokim poziomem bezpieczeństwa pasażerów, a jeśli chodzi oergonomię to spełnia on z powodzeniem wymagania rozmaitych pasażerów wszelkiejpostury. Tą elastyczność zapewnia zintegrowana regulacja oparcia i siedziska.Gdy oparcie jest odchylane do tyłu, poduszka siedzenia przesuwa się lekko doprzodu i przechyla ku przodowi o kilka stopni.

Do tego Avance X dzięki zastosowaniu nowoczesnych tworzywsztucznych jest lekki i waży tylko około 26 kg – wraz z pełną opcjąwyposażenia. Ma to zauważalny wpływ na zużycie paliwa. Ponadto siedzenie możnaw pełni poddać recyklingowi. Tradycyjnie uzupełnienie serii Avance stanowiszereg dodatkowych opcji wyposażenia oraz detali ozdabiających fotel ipodnoszących komfort podróży.

M1 / M2 / M3

Kiel odpowiada też na rosnące zapotrzebowanie na fotele dopojazdów klas M1 i M2. Niemiecki producent oferuje tutaj teraz nowe modeleAvance X M1 i Avance X M2. Siedzenia te spełniają wymagania techniczne dlaminibusów kategorii M1 z ośmioma siedzeniami i kategorii M2 z dziewięcioma lub więcejmiejscami – generalnie z DMC poniżej pięciu ton. Premiera na Busworld foteliAvance X M1 i Avance X M2 oznacza, że Kiel ma teraz jedną serią produktową odM1 do M3.

Wyższy poziom luksusu

Kolejna nowość – na bazie serii Avance X – to luksusowymodel Avance X VIP, który łączy w sobie wszystkie opcje znane z Comfort iLuxury, czyli mamy tutaj siatkę na gazety, stolik i „Smart Fix”. Podobnie, jakw Avance X Luxury, Avance X, VIP oferuje również szeroki regulowany zagłówek.Różnica polega na zastosowaniu szerszego oparcia, nowego tapicerowanegopodłokietnika i obicia z pełnej skóry lub w kombinacji skóra plus tkanina.Opcjonalne dodatki obejmują gniazdo USB, monitor; wbudowany trzypunktowy pas zregulacją wysokości; ładowanie indukcyjne i oświetlenie LED do czytania. Jakprzystało na klasę VIP, fotel ten jest dostępny w konfiguracji siedzeń 2 + 1.

Jeżeli komuś nie wystarcza poziom VIP, Kiel oferuje jeszczeAvance X VIP „TECseat”. Tym siedzeniem można … sterować za pomocą aplikacji,a fotel spełnia wszystkie wymagania dotyczące komfortu, bezpieczeństwa idigitalizacji. Avance X VIP „TECseat” ma nie tylko zintegrowane ogrzewanie, aletakże chłodzenie. Odpowiednią klimatyzację zapewniają maty grzewcze iwentylatory w siedzisku i oparciu fotela, oraz poduszki powietrzne któredodatkowo oferują funkcję … masażu pleców. Ponadto ten ultranowoczesny modeljest wyposażony w system informujący o zajętości fotela („Wykryj fotel”), którymoże być połączony z systemem detekcji pasów bezpieczeństwa. Wow!

Podróżna konsola

Wyżej wspomniane produkty to nowości w ofercie Kiel,natomiast strategiczną część działalności firmy stanowią siedzenia miejskie imiędzymiastowe, które są produkowane w polskim oddziale spółki – w NowymTomyślu. Z tej oferty na Busworld mogliśmy zobaczyć:

  • Z segmentu city: Citos 10/20, Citos 30, Citos 40, CitosComfort, Ideo 40, Esos, oraz siedzenie składane Verso w różnych jego wariacjachVerso 1, Verso 2, Verso 4,

  • Z segmentu intercity: Lexxo, Ligero 1000, Ligero 3000 R,Avance X M1, Avance X M2, Interline.

W zakresie składanych siedzisk Verso warto dodać, że jegomodułowy system pozwala na zastosowanie siedzenia w sześciu wariantach – odpodparcia po wygodne składane siedzenie, które można zablokować w godzinachszczytu, gdy potrzebna jest dodatkowa przestrzeń dla np. wózków. Dostępny jesttutaj szereg funkcji, jak zamek mechaniczny i elektryczny oraz lampkakontrolna.

Z kolei w Ligero 1000 warto zwrócić uwagę na konsolęmultimedialną. Jest to odpowiedź na coraz większą popularność smartfonów iinnych urządzeń mobilnych podczas podróży autobusem. Pod tym kątem Kielwyposażył Ligero w półokrągły uchwyt, który został umieszczony z tyłusiedzenia. Konsola jest standardowo wyposażana w port ładowania USB. Dostępnyjest także szereg opcjonalnych funkcji, w tym ładowarka indukcyjna, któraumożliwia bezprzewodowe ładowanie; światło LED; tak zwana funkcja „dzwonka”,która umożliwia pasażerom zasygnalizowanie zatrzymania autobusu bezpośrednio zkonsoli.

Miejska specjalność

Nowinki dotarły także do miejskich foteli, a na Busworldmogliśmy zobaczyć nowe, składane podłokietniki do wersji Citos, Ligero, Lexxo iIdeo. Mają one lekką strukturę i ważą zaledwie 400 g.

Dodajmy, że Citos w Brukseli wystąpił w kilku wersjach,które różnią się poziomem komfortu: najprostszym wariantem jest Citos 10(poziom komfortu 1) z plastikową wkładką bez tkaniny. Citos 20 (poziom komfortu2) ma obicie z tkaniny bez pianki. Citos 30 (poziom komfortu 3) oferuje piankę10 mm w oparciu i 15 mm pianki w siedzeniu. Ten model jest również dostępny zpodgrzewanymi siedzeniami i portem USB. Wariant Citos 40 (poziom komfortu 4)oferuje 40 mm w oparciu i 40 mm w siedzeniu. Wszystkie cztery poziomy komfortusą zarówno dla siedzeń o szerokości 420 mm, jak i 450 mm.

Oprócz elastyczności, Citos wyróżnia się również wagą.Kiel przykładowo obliczył, że gdyby średnie niemieckie miasto, takie jakKassel, z flotą 72 miejskich autobusów wyposażyłoby wszystkie swoje pojazdy wmodele Citos to dzięki redukcji masy wszystkich pojazdów o 100 kg mogłobyzaoszczędzić 0,3 litra paliwa na każdy przejechanym kilometrze. Nieźle.

Nadmienić również należy, iż wszystkie modele siedzeńmiejskich (Citos, Ideo, Esos) oraz międzymiastowych (Ligero, Lexxo) corazczęściej na życzenie przewoźników wyposażane są w porty USB a także zabezpieczanepowłoką antygrafitti, co świadczy o większej ich dbałości o komfort podróżyoraz utrzymanie wnętrza w nienagannej czystości.

A wszystko z dbałości o pasażera…

Komentarze