TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Busworld 2019: Kiel z fotelami dla każdego pasażera
InfoBus.pl - Opublikowano: 15.11.2019 12:00:32
Busworld 2019: Kiel z fotelami dla każdego pasażera

Na najważniejszych targach autobusowych w Europie tradycyjnie obecna była firma Franz Kiel GmbH, która przedstawiła fotele gotowe na wszelkie wymagania klientów.

Zaczynamy od siedzeń turystycznych, które ewidentnie podążają w kierunku lotniczych foteli klasy Biznes. Przykładem może być nowy Avance X, który właśnie w Brukseli miał swoją premierę. “X" w nazwie popularnej serii oznacza bardziej nowoczesne, dynamiczne i ekspresyjne linie fotela. Co więcej, Avance X imponuje wysokim poziomem bezpieczeństwa pasażerów, a jeśli chodzi o ergonomię to spełnia on z powodzeniem wymagania rozmaitych pasażerów wszelkiej postury. Tą elastyczność zapewnia zintegrowana regulacja oparcia i siedziska. Gdy oparcie jest odchylane do tyłu, poduszka siedzenia przesuwa się lekko do przodu i przechyla ku przodowi o kilka stopni.

Do tego Avance X dzięki zastosowaniu nowoczesnych tworzyw sztucznych jest lekki i waży tylko około 26 kg - wraz z pełną opcją wyposażenia. Ma to zauważalny wpływ na zużycie paliwa. Ponadto siedzenie można w pełni poddać recyklingowi. Tradycyjnie uzupełnienie serii Avance stanowi szereg dodatkowych opcji wyposażenia oraz detali ozdabiających fotel i podnoszących komfort podróży.

M1 / M2 / M3

Kiel odpowiada też na rosnące zapotrzebowanie na fotele do pojazdów klas M1 i M2. Niemiecki producent oferuje tutaj teraz nowe modele Avance X M1 i Avance X M2. Siedzenia te spełniają wymagania techniczne dla minibusów kategorii M1 z ośmioma siedzeniami i kategorii M2 z dziewięcioma lub więcej miejscami - generalnie z DMC poniżej pięciu ton. Premiera na Busworld foteli Avance X M1 i Avance X M2 oznacza, że Kiel ma teraz jedną serią produktową od M1 do M3.

Wyższy poziom luksusu

Kolejna nowość - na bazie serii Avance X - to luksusowy model Avance X VIP, który łączy w sobie wszystkie opcje znane z Comfort i Luxury, czyli mamy tutaj siatkę na gazety, stolik i "Smart Fix". Podobnie, jak w Avance X Luxury, Avance X, VIP oferuje również szeroki regulowany zagłówek. Różnica polega na zastosowaniu szerszego oparcia, nowego tapicerowanego podłokietnika i obicia z pełnej skóry lub w kombinacji skóra plus tkanina. Opcjonalne dodatki obejmują gniazdo USB, monitor; wbudowany trzypunktowy pas z regulacją wysokości; ładowanie indukcyjne i oświetlenie LED do czytania. Jak przystało na klasę VIP, fotel ten jest dostępny w konfiguracji siedzeń 2 + 1.

Jeżeli komuś nie wystarcza poziom VIP, Kiel oferuje jeszcze Avance X VIP "TECseat". Tym siedzeniem można ... sterować za pomocą aplikacji, a fotel spełnia wszystkie wymagania dotyczące komfortu, bezpieczeństwa i digitalizacji. Avance X VIP "TECseat" ma nie tylko zintegrowane ogrzewanie, ale także chłodzenie. Odpowiednią klimatyzację zapewniają maty grzewcze i wentylatory w siedzisku i oparciu fotela, oraz poduszki powietrzne które dodatkowo oferują funkcję … masażu pleców. Ponadto ten ultranowoczesny model jest wyposażony w system informujący o zajętości fotela ("Wykryj fotel"), który może być połączony z systemem detekcji pasów bezpieczeństwa. Wow!

Podróżna konsola

Wyżej wspomniane produkty to nowości w ofercie Kiel, natomiast strategiczną część działalności firmy stanowią siedzenia miejskie i międzymiastowe, które są produkowane w polskim oddziale spółki - w Nowym Tomyślu. Z tej oferty na Busworld mogliśmy zobaczyć:

  • Z segmentu city: Citos 10/20, Citos 30, Citos 40, Citos Comfort, Ideo 40, Esos, oraz siedzenie składane Verso w różnych jego wariacjach Verso 1, Verso 2, Verso 4,

  • Z segmentu intercity: Lexxo, Ligero 1000, Ligero 3000 R, Avance X M1, Avance X M2, Interline.

W zakresie składanych siedzisk Verso warto dodać, że jego modułowy system pozwala na zastosowanie siedzenia w sześciu wariantach - od podparcia po wygodne składane siedzenie, które można zablokować w godzinach szczytu, gdy potrzebna jest dodatkowa przestrzeń dla np. wózków. Dostępny jest tutaj szereg funkcji, jak zamek mechaniczny i elektryczny oraz lampka kontrolna.

Z kolei w Ligero 1000 warto zwrócić uwagę na konsolę multimedialną. Jest to odpowiedź na coraz większą popularność smartfonów i innych urządzeń mobilnych podczas podróży autobusem. Pod tym kątem Kiel wyposażył Ligero w półokrągły uchwyt, który został umieszczony z tyłu siedzenia. Konsola jest standardowo wyposażana w port ładowania USB. Dostępny jest także szereg opcjonalnych funkcji, w tym ładowarka indukcyjna, która umożliwia bezprzewodowe ładowanie; światło LED; tak zwana funkcja "dzwonka", która umożliwia pasażerom zasygnalizowanie zatrzymania autobusu bezpośrednio z konsoli.

Miejska specjalność

Nowinki dotarły także do miejskich foteli, a na Busworld mogliśmy zobaczyć nowe, składane podłokietniki do wersji Citos, Ligero, Lexxo i Ideo. Mają one lekką strukturę i ważą zaledwie 400 g.

Dodajmy, że Citos w Brukseli wystąpił w kilku wersjach, które różnią się poziomem komfortu: najprostszym wariantem jest Citos 10 (poziom komfortu 1) z plastikową wkładką bez tkaniny. Citos 20 (poziom komfortu 2) ma obicie z tkaniny bez pianki. Citos 30 (poziom komfortu 3) oferuje piankę 10 mm w oparciu i 15 mm pianki w siedzeniu. Ten model jest również dostępny z podgrzewanymi siedzeniami i portem USB. Wariant Citos 40 (poziom komfortu 4) oferuje 40 mm w oparciu i 40 mm w siedzeniu. Wszystkie cztery poziomy komfortu są zarówno dla siedzeń o szerokości 420 mm, jak i 450 mm.

Oprócz elastyczności, Citos wyróżnia się również wagą. Kiel przykładowo obliczył, że gdyby średnie niemieckie miasto, takie jak Kassel, z flotą 72 miejskich autobusów wyposażyłoby wszystkie swoje pojazdy w modele Citos to dzięki redukcji masy wszystkich pojazdów o 100 kg mogłoby zaoszczędzić 0,3 litra paliwa na każdy przejechanym kilometrze. Nieźle.

Nadmienić również należy, iż wszystkie modele siedzeń miejskich (Citos, Ideo, Esos) oraz międzymiastowych (Ligero, Lexxo) coraz częściej na życzenie przewoźników wyposażane są w porty USB a także zabezpieczane powłoką antygrafitti, co świadczy o większej ich dbałości o komfort podróży oraz utrzymanie wnętrza w nienagannej czystości.

A wszystko z dbałości o pasażera…



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
targi
Busworld
komponenty
Kiel
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....