Busworld 2019: Impact gotowy na elektryczny boom [FILM]

infobus
19.07.2019 09:00
0 Komentarzy

O bateryjnej premierze Impactu przygotowanej na październikowe targi Busworld 2019 oraz o nowej hali produkcyjnej rozmawialiśmy z Bartłomiej Kras, prezesem Impact Clean Power Technology.

Polska firma gotowa jest na boom w zakupach autobusów elektrycznych. Według najnowszych danych Imapct dostarczył baterii do aż 25% wszystkich elektrobusów zarejestrowanych w zeszłym roku w Europie. Biorąc pod uwagę aktualny trend wzrostowy tego rynku, warszawska spółka musiała zainwestować w nowe moce produkcyjne. I to zadanie zostało zrealizowała w I połowie br. Firma skumulowała montaż bateryjnych zestawów w siedzibie firmy w Pruszkowie oraz „zapina na ostatni guzik” wprowadzenie II zmiany przy produkcji baterii. To pokazuje dynamiczny rozwój elektromobilnego rynku, które Impact chce być immanentną częścią.

Brukselskie premiery

-„Premiera naszych baterii LFP jest zaplanowana na odbywające się w październiku w Brukseli największe targi branżowe, czyli Busworld Europe 2019. Charakteryzują się one dużą odpornością na rozładowanie przy niepełnych cyklach ładowania – mówi Bartłomiej Kras, prezes Impact Clean Power Technology. – W naszej ofercie posiadamy również baterie dla producentów robotów przemysłowych, maszyn górniczych, a także magazyny energii dla energetyki i telekomunikacji.”

Projektowane przez Impact systemy bateryjne zyskują uznanie największych polskich i światowych marek, takich jak Solaris Bus & Coach, JBT, Kiepe Electric GmbH, Temsa. Baterie litowo-jonowe schodzące z linii produkcyjnych w Pruszkowie umacniają swoją renomę nie tylko w Europie, ale także w USA.

{https://vimeo.com/349001028}

NMC i LTO

Litowo-jonowe systemy bateryjne UVES Standard i UVES Compact projektowane przez ICPT S.A., a następnie wykorzystywane w pojazdach komunikacji miejskiej są budowane w oparciu o ogniwa NMC i LTO. Te pierwsze charakteryzują się długą żywotnością oraz niższą ceną w porównaniu do innych baterii tego typu. Wymagają stosunkowo długiego czasu ładowania, który jednak zapewnia duży zasięg i możliwość całodziennej eksploatacji pojazdu. Trwające kilka godzin ładowanie odbywa się zwykle w zajezdni w godzinach nocnych.

Z kolei moduły pracujące na chemii LTO mogą być ładowane szybko i często np. w trakcie krótkich postojów na pętlach. Ładowanie trwa wtedy od 8 – 15 minut. Pojazdy ładowane w ten sposób mogą praktycznie być wykorzystywane 24 godziny przez 7 dni w tygodniu. Baterie LTO są mniejsze i lżejsze. W ostatnim czasie to właśnie one cieszą się większą popularnością. Zarówno pakiety bateryjne NMC i LTO posiadają certyfikat R100.02. Zostały przetestowane i dopuszczone do użytku na podstawie testów wytrzymałości i bezpieczeństwa. Badania przeprowadzono w specjalistycznym laboratorium IDIADA w Hiszpanii. Jest to obecnie warunek konieczny do stosowania tych baterii w aplikacjach szczególnie wrażliwych i krytycznych dla zachowania bezpieczeństwa pasażerów w pojazdach transportu publicznego.

20 milionów km

Ponad 20 milionów kilometrów przejechały po całej Europie autobusy wyposażone w baterie zaprojektowane i wyprodukowane przez ICPT S.A. To tak, jakby na naszych bateriach równik został okrążony prawie 500 razy.

-„Dzięki systemowi zdalnego monitorowania pojazdów, zbieramy dane z ok. 300 autobusów elektrycznych, jeżdżących w miastach całej Europy. ICPT S.A. jest dzisiaj jedną z najszybciej rosnących polskich spółek inwestujących w zieloną energię. Dzięki projektowaniu przyszłości i inwestycjom w badania naukowe zwiększyliśmy obroty dziesięciokrotnie w ciągu ostatnich trzech lat – podkreśla Bartłomiej Kras.

Komentarze