Busworld 2019: Ekoenergetyka z mega stacją [FILM]

infobus
29.10.2019 11:00
0 Komentarzy

Na Busworld Ekoenergetyka-Polska przedstawiła system ładowania(o łącznej mocy 1,2 MW), który został dostarczony do Hamburga.

W ubiegłym rokuEkoenergetyka-Polska podpisała umowę z jednym z największych operatorówtransportu publicznego w Niemczech – Verkehrsbetriebe Hamburg-Holstein.8-letnia umowa ramowa przewiduje dostarczenie stacji ładowania autobusówelektrycznych o łącznej mocy ponad 7 MW. Wdrożenie infrastruktury ładowania tojeden z etapów planu całkowitej elektryfikacji taboru w Hamburgu do 2030 r.

Pierwszym krokiem realizacji tej umowy była produkcja stacjio mocy 1,2 MW – składającej się z 4 bloków o 300 kW, z których każdy możeładować 4 autobusy jednocześnie. Aby w tym samym czasie ładować 16 pojazdów,konieczne było zainstalowanie i podłączenie specjalnie zaprojektowanychdystrybutorów energii. Ten etap został już ukończony – na placu zajezdni wHamburgu posadowiono 8 czerwonych ładowarek Ekoenergetyki-Polska. I właśnie te urządzeniamogliśmy zobaczyć w Brukseli. Dostawa kolejnych megastacji o mocy 1,2 MW jestplanowana na wrzesień 2019 r. oraz w 2020 r.

Podczas belgijskich targów o kontraktach dla Hamburga, Warszawyi Dramen, czyli ładowaniu dla dużych i dla małych, rozmawialiśmy z KrzysztofemBurda z Ekoenergetyki-Polska:

{https://vimeo.com/369535482}

Dla małych…

W tym roku Ekoenergetyka podpisała umowę ramową znorweską firmą BRAKAR AS na dostawę stacji szybkiego ładowania dla miastaDrammen. Kontrakt obejmuje dostawę 15. pantografowych, szybkich stacjiładowania o mocy 300 kW i 450 kW, z możliwością zamówienia kolejnych 10 sztuk.

– Jest to nasz trzeci i największy projekt w Norwegii, poOslo i Kristiansand. Widzimy, jak kraj i poszczególne regiony, takie jakBuskerud, są aktywnie zaangażowane w walkę o czyste powietrze. Jesteśmy dumni,że możemy być częścią tego projektu. Infrastruktura, która zostanie dostarczonado BRAKAR AS pokazuje również, że nie tylko duże aglomeracje, takie jak Paryż,Warszawa czy Hamburg, ale także mniejsze miasta mogą skutecznie wdrażaćelektromobilność na dużą skalę. Teraz nadszedł czas na e-mobilność dla każdegomiasta i regionu – powiedział Maciej Wojeński, wiceprezes Ekoenergetyka -Polska.

i dużych.

Stacje ładowania Ekoenergetyki po raz kolejny trafią też doWarszawy. Firma podpisała umowę na aż 20 szybkich stacji ładowania autobusówelektrycznych o łącznej mocy prawie 8 MW. Kontrakt przewiduję produkcję,uruchomienie i serwis stacji.

Zamówione stacje mają moc 200 lub 400 każda i służą doładowania autobusów elektrycznych podczas postoju na przystanku. Ładowarki mająmożliwość zasilania autobusu zarówno przez pantograf jak i przez złącze plug-inCCS Combo 2. Infrastrukturę cechuje budowa monolityczna – słup pantografubędzie zintegrowany razem ze stacją tworząc zwartą konstrukcję.

Dodajmy, że oferta Ekoenergetyki została też uznana zanajkorzystniejszą w przetargu na wolne, za jezdniowe ładowarki dla MZA Warszawa,o którym pisaliśmy TUTAJ. Umowa w tym zakresie ma być podpisana jeszcze w tymtygodniu.

Komentarze