Busworld 2019: Dwie ważne dla Polski premiery Volvo [FILM]

infobus
26.11.2019 07:00
0 Komentarzy

Produkowany w Polsce autokar  9900 otrzymał na Busworld dwie targowe nagrody. Równolegle mogliśmy zobaczyć pierwszy przegubowy elektrobus Volvo, który również powstaje w naszym kraju. 

Zaczynamy od nagród. Volvo 9900 – produkowany w całości wPolsce – otrzymał dwie nagrody na międzynarodowej wystawieBusworld wBrukseli. Został uznany za najlepszy (Grand Award Coach) i najbezpieczniejszy(Safety Label Coach) autokar w konkursie Busworld Awards 2019.

Jury przyznało najwyższe noty za właściwości jezdne, wyglądwnętrza i nadwozia oraz łatwość utrzymania i serwisowania.

-„Volvo 9900 jest jednym z najczęściej nagradzanychautokarów w historii. Wcześniej zdobył prestiżową nagrodę Red Dot Award,nagrodę Sustainable Bus Award i Coach of the Year w Hiszpanii. Przede wszystkimjednak Volvo 9900 jest wysoko cenione przez klientów, kierowców i pasażerów, coprzekłada się na dobre wyniki sprzedaży. Uzyskanie kolejnych dwóch prestiżowychnagród na wystawie Busworld jest dowodem na to, że udało nam się zaoferowaćautokar światowej klasy”, powiedział Håkan Agnevall, prezes Volvo Buses.

Bezpieczeństwo przede wszystkim

Oprócz tytułu najlepszego autokaru, Volvo 9900 otrzymałonagrodę dla autokaru najbardziej bezpiecznego – Safety Label Coach. Pojazdotrzymał znacznie więcej punktów za bezpieczeństwo od swoich konkursowychkonkurentów – m.in. dzięki automatycznemu systemowi gaśniczemu, systemowichroniącemu kierowcę w przypadku kolizji, czy systemowi zarządzania strefami(Zone Management System), który dostarcza informacji o pojeździe i umożliwiazdalną kontrolę prędkości pojazdu w wybranych strefach – na przykład w pobliżuszkół, szpitali lub w centrach miast. Volvo jest jedynym producentem oferującymtakie rozwiązanie. Jury doceniło też system oświetlenia drzwi, który pomagapasażerom podczas wsiadania i wysiadania.

-„Strefa Bezpieczeństwa jest jedną z wielu opcji dostępnychdla operatorów, a dzięki aplikacji Volvo Connect, ułatwiamy naszym klientomstałą kontrolę nad autobusami. Przyczynia się to do zwiększenia bezpieczeństwa,większej dostępności i lepszej ekonomiki transportu” mówi Håkan Agnevall.

Zobaczcie film o nowinkach Volvo:

{https://vimeo.com/375603420}

Mega rozmiar

Na targach Volvo Buses pokazała też nowy wariant autokaruVolvo 9700 – w wersji 15-metrowej, mogącej przewieźć do 65 pasażerów. Innenowości w tym modelu – to opcja drzwi z tyłu, nowe siedzenia oraz większaelastyczność w zakresie rozmieszczenia siedzeń pasażerskich i bagaży.

-„Wraz z nowym Volvo 9700 w wersji 15-metrowej, uzupełniamynaszą ofertę autokarów do przewozów długodystansowych w klasie premium ojeszcze jeden produkt, na który jest duży popyt na wielu rynkach. Dziękiwiększej pojemności transportowej i większej elastyczności, nasi kliencidostają nowe możliwości, by sprostać wymaganiom swoich pasażerów, przyjednoczesnym zwiększeniu wydajności” – prezes Volvo Buses.

Nowy autokar Volvo 9700, zarówno w wersji 15- jak i13-metrowej, będzie dostępny z opcją drzwi tylnych umieszczonych za osią tylną,dzięki czemu pasażerowie uzyskają większą przestrzeń bagażową w środkuautobusu. Rozwiązanie to umożliwi ponadto umieszczenie toalety z tyłu pojazdu.Inna zaleta – to lepsza widoczność dla pasażerów. Zmodyfikowano też przedniedrzwi, które uzyskały nowy system otwierania do wewnątrz, ułatwiający wsiadaniei wysiadanie, nawet w sytuacji kiedy chodnik jest pokryty zaspą śniegu czyinnymi przeszkodami.

Co pod maską

Volvo 9700 jest napędzane silnikiem o pojemności 11 litrów omocy 430 lub 460 KM, przy czym ten ostatni może pracować również na biopaliwie.Autokar może też zostać wyposażony w aktywny układ kierowniczy Volvo (VolvoDynamic Steering) zapewniający idealną stabilność podczas jazdy i redukującyobciążenie mięśni ramion, rąk i pleców kierowcy.

Aby jeszcze bardziej zwiększyć bezpieczeństwo i komfortpasażerów, jednocześnie optymalizując wpływ na środowisko, wszystkie wersjeVolvo 9700, a także Volvo 9900 mogą zostać połączone z systemem zwanym StrefąBezpieczeństwa (Safety Zone Management).

Na koniec przypomnijmy, że nowa linia długodystansowychautokarów Volvo została wprowadzona na rynek w 2018 r.

Komentarze