Busworld 2019: Drabpol autobusowym integratorem [FILM]
Drabpol uczestniczył w targach Busworld z własnymi rozwiązaniami dla rynku OEM oraz transportu zbiorowego. O najnowszej ofercie rozmawialiśmy Krzysztofem Drabczyńskim, dyrektorem marketingu w częstochowskiej firmie.
W Belgii Drabpol promował przede wszystkim swój DziałRozwoju i Wsparcia (R&D), który odpowiada za integrację oferowanych przezfirmę rozwiązań z pojazdami i systemami, znajdującymi się po stronie klienta. Specjalizuje się on w autorskich opracowaniach na cyfrowychwyświetlaczach deski rozdzielczej, wizualizacji wszelkich informacji,niezbędnych dla kierowców.
FAPsafety+
Najciekawszym efektem ich pracy jest system personalizacjigraficznej i systemowej FAPsafety+, który pozwala na stworzenie rozwiązańdedykowanych lub zgodnych z wymaganiami zleceniodawcy – zakładami komunikacjimiejskiej, czy producentami pojazdów. Chodziło o to, by umieścić wszelkieinformacje, których adresatem są kierowcy na wyświetlaczu miejsca pracy kierowcyi tym samym ograniczyć ilość występujących dodatkowych ekranów, które odciągająuwagę prowadzącego od drogi. I to udało się znakomicie zrealizować.
Wzależności od grupy odbiorców, design deski rozdzielczej jest dostosowywanyzarówno pod kątem użytkowym, jak i wyglądu. Możliwe jest skomponowanie wygląduogólnego wyświetlacza z wprowadzeniem indywidualnych ułożeń wskaźników czy teżformy komunikowania o występujących zdarzeniach.
Dla podkreślenia spersonalizowanegocharakteru, ekran powitania może zostać dostosowany do potrzeb odbiorcy. Dziękitemu może być to zarówno powitanie zawierające znaki i hasła właściwe dla danejmarki pojazdów czy też, jak w przypadku autobusów komunikacji miejskiej, dladanego miasta, dla którego jeżdżą wybrane pojazdy.
Dodatkowo miejsce pracykierowcy mFAP Continental można automatycznie ustawić w ciągu zaledwie 30.sekund, dzięki wykorzystaniu zapisanych w unikalnym kluczyku kierowcy danych,zaprogramowanych do jego budowy ciała. To nie tylko ergonomia i optymalizacjaczasu, ale także bezpieczeństwo.
Elektromobilność z Drabpolem
Do tej pory inżynierowie Drabpolu przede wszystkim działaliw dziedzinie niskich napięć. Teraz – wraz z wejściem do portfolio firmyelektrycznych silników synchronicznych firmy TM4 / Dana – częstochowski dział R&Dwszedł również w wysokie napięcia i integrację elektrycznych układów napędowych. Firma bazuje tutajna komponentach kanadyjskiego partnera takich jak : silnik, falownik, sterownik orazoprogramowanie zarządzające.
Wato zaznaczyć, że TM4 (Dana) nie dostarcza pełnej gamyurządzeń energoelektrycznych dla pojazdów, dlatego też brakujące elementy sądobierane przez Drabpol. Kluczowym aspektem systemu jest oprogramowaniebazujące na środowisku Matlab i Simulink, wykorzystywanym w swych opracowaniachprzez największych globalnych producentów w branży automotive. Dodatkiem dowspomnianych elementów bazowych jest nakładka systemowa Synapps, która jest zkolei autorskim opracowaniem TM4. Całość jest uzupełniona przez zestawbibliotek programów dopasowanych do różnych pojazdów i poziomów wiedzyprogramistycznej producenta.
W efekcie otrzymujemy zintegrowany, elektryczny układ napędowy, To rozwiązania dedykowane i zapewniające jak najefektywniejszą współpracę zastosowanych komponentów.
Polskie wsparcie
Dodajmy, że przedstawiciele Drabpolu byli podczas Busworld2019 cały czas obecni na stoiskach partnerów częstochowskiej firmy – Continental(z nowym systemem ProViu 2.0), Konvekty i TM4/Dana. O szczegółach targowej ofertyfirmy opowiedział nam Krzysztof Drabczyński:
{https://vimeo.com/370038481}
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze