TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Busworld 2019: Autobusowe nowości od MAN [FILM]
InfoBus.pl - Opublikowano: 06.12.2019 09:00:54
Busworld 2019: Autobusowe nowości od MAN [FILM]

Podsumowujemy obecność MAN Truck & Bus na targach Busworld 2019. W kontekście polskiego rynku najważniejsze wydarzenia to nagroda dla Lion`s Coach oraz pokaz wydłużonego Lion's City 19 EfficientHybrid.

Zaczynamy od lekkiej hybrydy w rozmiarze 19 metrów, która po raz pierwszy została publicznie pokazana właśnie w Brukseli. MAN Lion's City 19 EfficientHybrid ma dokładnie długość 18,75 metra i oferuje pojemność dla 38 pasażerów na miejscach siedzących - o cztery więcej niż w Lion`s City 18 o podobnej konfiguracji. Do tego mamy nowy silnik wysokoprężny D1556 LOH o mocy 360 KM (265 kW) z normą Euro 6d, która obowiązuje od 1 września 2019 r. Hybrydowa funkcja stop-start zapewnia, że pojazd jest bezemisyjny podczas postoju.

Prezentowany w Belgii Lion's City 19 oferował także nowe standardy w zakresie bezpieczeństwa. W tym przegubowym autobusie zastosowano aktywny system wykrywania pieszych. Kamery zarówno z przodu, jak i z dwóch stron pojazdu automatycznie monitorują ruch, co pomaga odciążyć kierowcę. Jest on aktywnie ostrzegany, aby zapobiegać wypadkom, zarówno wizualnie - poprzez dwa wbudowane wyświetlacze w polu widzenia kierowcy - jak i akustycznie za pomocą sygnału ostrzegawczego.

Ta nowinka ma zostać udostępnione w nadchodzącym roku dla wszystkich autobusów MAN, jako fabrycznie rozwiązanie.

Zobaczcie "dziewiętnastkę" na naszym filmie z Busworld:

Coach of the Year 2020

Na Busworld nowa generacja MAN Lion's Coach zdobyła prestiżową nagrodę "Coach of the Year 2020" - dwa lata po oficjalnym debiucie. Międzynarodowe grono 22 ekspertów było pod wrażeniem spójnej koncepcji autokaru - łączącej opłacalność, wygodę i praktyczność, a także sposobu, w jaki ten autobus łączy innowacyjną technologię z nowoczesnym designem. Dziennikarze byli pod wrażeniem miejsca pracy kierowcy. Ich zdaniem na szczególną uwagę zasługuje nowy i niezwykle wydajny układ napędowy. Jury wyraziło również uznanie dla inteligentnej integracji podnośnika wózka inwalidzkiego nad przednią osią, co zapewnia większą elastyczność w zakresie użytkowania autobusu bez ograniczania wielkości bagażnika.

Jak mówi Rudi Kuchta, szef działu produktów i sprzedaży autobusów i głośników w jednostce biznesowej: "Ta nagroda wyróżnia autokar MAN Lion's Coach jako niezawodny i ekonomiczny pojazd, który ułatwia życie operatorom autobusów. Doceniają to zarówno klienci, jak i eksperci. Nie bez powodu Lion's Coach wozi piłkarzy najlepszych drużyn, takich jak FC Bayern Monachium, Paris Saint-Germain, czy reprezentacja Niemiec w piłce nożnej. Dlatego zdobycie międzynarodowej nagrody "Coach of the Year" jest zwieńczeniem naszej pracy i prawdziwym zaszczytem."

Dwa lata

Przypomnijmy: nowy autobus MAN Lion's Coach został zaprezentowany publiczności na Busworld 2017 w Kortrijk. Od czasu debiutu Lion's Coach jest już dostępny w czterech długościach: 12 101 mm i 13 091 mm - jako pojazd dwuosiowy oraz 13 361 mm i 13 901 mm - jako pojazd trzyosiowy.

Sześć dodatkowych siedzeń w porównaniu z wersją 12-metrową sprawia, że 13-metrowy, dwuosiowy pojazd, który został wziął udział w Euro Test 2019 jest szczególnie atrakcyjny z ekonomicznego punktu widzenia. Jego maksymalna dopuszczalna masa do 19,5 t, a opcjonalna winda dla wózków odgrywa ważną rolę w osiągnięciu idealnego rozkładu mas, ponieważ w tej wersji znajduje się nad przednią osią - odciążając tylną oś i jednocześnie nie ograniczając bagażnika. Nowe modele MAN Lion's Coach z 3 gwiazdkami w niemieckim systemie mogą pomieścić maksymalnie 53, 57, 59 lub 63 pasażerów (bez toalety). Wówczas ich bagażniki mają pojemność od 11,7 do 14,3 m3 w zależności od modelu.

Rzut oka pod maskę MAN Lion's Coach pokazuje istotne zmiany. Dzięki osi o przełożeniu i-2,73 oraz zwiększonej mocy silnika D26 (wzrost o 30 KM i 300 Nm w porównaniu do swojego poprzednika), automatycznej skrzyni biegów MAN TipMatic Coach (standardowo instalowaną w modelach o mocy powyżej 470 KM) ten zespół napędowy może być bardzo ekonomiczny. I to potwierdzają wyniki. TÜV Bavaria niedawno poświadczył, że MAN Lion's Coach jest w stanie przejechać 100 km przy zużyciu na poziomie 19,4 litra paliwa, co jest imponującym wynikiem.

Lion's Coach wyróżnia się także opcjonalny system OptiView. Kamery po obu stronach pojazdu zapewniają obraz w czasie rzeczywistym na dwóch wyświetlaczach, które są łatwo widoczne dla kierowcy, eliminując w ten sposób martwy punkt. OptiView plus nowe systemy wspomagania jazdy i skrętu MAN wprowadzi w 2020 r.

I na koniec historia obecności MAN I Neoplan w konkursach "Autobus roku" i "Autokar roku". Łącznie to trofeum niemiecki koncern otrzymał aż dziesięć razy - pięć razy tytuł "Coach of the Year" (2020, 2006, 2004, 2000, 1994 ) i pięciokrotnie tytuł "Autobus roku" (2015, 2005, 1999, 1995, 1990).

Pozostałe nowinki

Na stoisku MAN na Busworld pojawiły się też inne nowości techniczne, jak:

  • MAN Lion's Intercity z silnikiem D15 i automatyczną skrzynią MAN TipMatic Coach o pojemności 53 miejsc;

  • Neoplan Tourliner w wersji specjalnej (robota BMC Plauen) z trasy "The World of Hans Zimmer"

  • Neoplan Skyliner o pojemności 76 pasażerów z siedzeniami z nowej generacji Exclussivo z OptiView, który będzie dostępny dla wszystkich modeli Neoplan od 2020 roku.

  • MAN eTGE Combi, czyli pierwszy w pełni zasilany elektrycznie mikrobus o pojemności 8 miejsc pasażerskich z zasięgiem do 173 kilometrów (NEDC) lub 114 kilometrów (WLTP).

  • MAN TGE City z niskopodłogową platformą za przednia osią

  • MAN TGE 4x4 Intercity z 13 miejscami pasażerskimi,

  • MAN Lion`s City E - na Busworld został pokazany jeden z 15 pojazdów testowych wchodzących w skład demonstracyjnej e-floty MAN, która będzie działać w pięciu krajach europejskich. Tam w najbliższym czasie zostanie poddana wielu próbom terenowym. W ramach tego testu MAN zawarł partnerstwa z różnymi operatorami - m.in. z Hamburger Hochbahn i Verkehrsbetriebe Hamburg-Holstein (VHH), Stadtwerke München i firmą transportową Münchner Verkehrsgesellschaft, a także spółką komunalną Stadtwerke Wolfsburg i firma transportowa Wolfsburger Verkehrs-GmbH. MAN ma też umowę partnerską z luksemburską firmą Voyages Emile Weber. E-busy pojawią się również prowadzone na ulicach Francji, a także w Antwerpii, Kolonii i Barcelonie. Pierwsze pojazdy z seryjnej produkcji MAN Lion's City E w 12-metrowej zostaną dostarczone w drugiej połowie 2020. W pełni elektryczny Lion's City EG w wersji przegubowej pojawi się około sześć miesięcy później i powinien wejść do produkcji seryjnej w pierwszej połowie 2021 roku.




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
targi
Busworld
elektrobus
CNG
hybryda
MAN
Neoplan
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....