Busworld 2019: Alternatywna ofensywa Isuzu [FILM]

infobus
16.12.2019 09:00
0 Komentarzy

Turecki producent Anadolu Isuzu pokazał na targach w Brukseliaż dziewięć różnych pojazdów, w tym po raz pierwszy cztery autobusy z alternatywnyminapędami.

Zielona alternatywa

Na Busworld Europe mogliśmy po raz pierwszy zobaczyć trzypojazdy elektryczne z logo Isuzu to:

  • midibus Novociti Volt o wydłużonym zasięgu

  • midibus Novociti Volt o średnim zasięgu

  • pojazd klasy MAXI Citivolt 12

A do tego Isuzu pokazało premierowy model Interliner 13 CNG z napędem gazowym i midbus NovoCabrio. Oprócz tych debiutantów w Belgii mogliśmy spotkać starych znajomych,jak: Isuzu Visigo Hyper, Turquoise, Citiport 18 i Citiport 12 Hyper.

-„Turcja jest jednym z wiodących światowych ośrodkówprodukcji autobusów i autokarów. W Anadolu Isuzu utrzymujemy pozycję lidera weksporcie pojazdów typu midibus, a zmierzając w kierunku globalnej marki, zaczynamyprodukować nowe pojazdy oferując idealne rozwiązania dla transportu publicznego.Wszystko to dzięki naszym możliwościom badawczo-rozwojowym. W nadchodzącymokresie będziemy również kontynuować inwestycje w nowe pojazdy z pełnąprędkością” – powiedział podczas konferencjiprasowej Bora Koçak.

Zobaczcie nasz film z ekspozycji Isuzu:

{https://vimeo.com/379552297}

Isuzu Novociti Volt

Elektryczny midibus Isuzu Novociti Volt to młodszy brat NovocitiLife z silnikiem diesla, który został wypuszczony na rynek w 2018 roku. Akumulatoryumieszczone na dachu Novociti Volt mają pojemność 200 kWh, co daje zasięg do270 km. Centralny silnik elektryczny, umieszczony z tyłu pojazdu, ma moc 240 kWi moment obrotowy 2300 Nm. W ramach gwarancji producent deklaruje żywotność bateriina poziomie do 70% wyjściowej mocy przez 5 lat lub 250 000 km. Pojazd może byćładowany z jednego, wolnego gniazda ładowania AC (22 kW) i wówczas może być wpełni naładowany w ciągu ośmiu godzin, kub poprzez szybkie ładowanie DC (140kW) w zaledwie dwie godziny przy napięciu roboczym 600 V. Jak podaje Isuzu – wzaledwie 10 minut system szybkiego ładowania Novociti Volt wydłuża zasięg do 50km. Jest jeden warunek – szybkie ładowanie może być używane tylko raz dziennie.Wówczas nie wpływa to negatywnie na żywotność baterii.

Oprócz tego Novociti Volt ma trzy panele słoneczne na dachu,które ładują urządzenia niskonapięciowe (24 V), co pomaga zwiększyć zasięgpojazdu. Novociti Volt jest też wyposażony w system telematyczny „Aconnect”,który analizuje dane pojazdu, takie jak prędkość pojazdu, poziom naładowaniaakumulatora i zużycie energii. Generalnie poprawia wydajność flot i firmtransportowych poprzez raportowanie o pracy kierowców za pomocą czytelnych wykresówi obrazów. Na koniec dodajmy, że w serii Volt jest standardowo montowany systemAVAS (Acoustic Vehicle Alerting Systems), który generuje sztuczny dźwięk pracy silnikadla bezpieczeństwa pieszych, zapobiegając w ten sposób ryzykownym sytuacjom.

Isuzu jest Citivolt 12

Kolejnym pojazdem elektrycznym prezentowanym na stoiskuAnadolu Isuzu był Citivolt 12. Dzięki długości 12 metrów i układowinapędowo-elektrycznemu (BEV) Citivolt 12 może pomieścić do 90 osób, w tym 30 namiejscach siedzącymi. Akumulatory litowo-jonowe o pojemności 351 kWh zapewniajązasięg do 300 km. Centralny silnik elektryczny Siemens z tyłu pojazdu ma mocszczytową 230 kW i maksymalny moment obrotowy 3000 Nm. Podobnie, jak w NovocitiVolt, producent daje gwarancję na żywotność baterii na poziomie do 70% przezosiem lat lub 400 000 km. Dzięki płynnemu układowi chłodzenia zestawuakumulatorów pojazd może operować w każdych warunkach klimatycznych.

Isuzu Interliner 13 CNG

Interliner 13 CNG z gazowym silnikiem Cumminsa o mocy 320 KMi momencie obrotowym 1356 Nm to kolejny pojazd w segmencie międzymiastowym zalternatywnym napędem. Pojazd został opracowany specjalnie pod kątem rynkueuropejskiego w celu zaspokojenia popytu na pojazdy wahadłowe, autobusy szkolnei transport międzymiastowy na krótkich dystansach. Interliner 13 CNG zhomologacją w klasie II oferuje cichą jazdę i bardziej wydajne zużycie paliwa.Pięć zbiorników CNG ma całkowitą objętość 1520 litrów.

W pojeździe mamy dwoje drzwi. Środkowe drzwi mają dwaskrzydła i otwierają się na zewnątrz, zapewniając wystarczająco dużo miejsca nawejście i wyjście z pojazdu. System dwuskrzydłowych drzwi umożliwia takżewyposażenie pojazdu w podnośnik wózka inwalidzkiego (opcja). Pojemnośćbagażnika pojazdu wynosi 7,3 m3 z windą i 7,6 m3 bez windy.

Isuzu Novo Cabrio

Na Busworld zobaczyliśmy też pierwszy pojazd cabrio wsegmencie MIDI. Model Isuzu Novo Cabrio opracowany został przez firmę Turancar,dystrybutora Anadolu Isuzu w Czechach. Jest to klasyczny model Novo, ale zezdjętymi górnymi i bocznymi oknami, dzięki czemu nadaje się do transportuhop-off w zabytkowych miastach. W Czechach przede wszystkim chodzi o Pragę.

Komentarze