Busworld 2017: Trzy premiery od Mercedesa i Setry [FILM]

infobus
23.10.2017 14:06
0 Komentarzy

Tegoroczna lista nowości Daimler Buses na Busworld 2017 jestpo prostu imponująca. Od nowego piętra Setry poprzez ekonomiczny autokarTourismo po zupełnie nowe podejście do miejskich hybryd w Citaro.

Na stoisku wewnętrznym Daimler Buses na Busworld 2017 mogliśmy zobaczyć:

  • Mercedes-Benz Sprinter City 45

  • Mercedes-Benz Citaro Hybrid

  • Mercedes-Benz Tourismo RHD

  • Setra TopClass S 531 DT

  • Setra S511 HD

  • Setra S515 HDH

  • Setra S415 UL business

{https://www.youtube.com/watch?v=qW3twjKwG4g}

Uniwersalna hybryda

Po kilku latach eksploatacji przegubowego modelu Ciatro Ghybrid, teraz Daimler postawił wdrożyć standardowy model o długości 12-metrów.Co więcej, hybrydowy napęd będzie można zastosować zarówno z silnikami dieslaEuro 6, jak i w gazowym wariancie NGT. To pierwszy taki krok w branży, gdziejedna technologia hybrydowa może „obsłużyć” kilka serii pojazdów inie jest przypisana do konkretnych modeli.

Wraz z nowym sterowaniem elektrohydraulicznym, hybrydaCitaro zmniejsza zużycie paliwa – zdaniem producenta – o 8,5 procenta. Nowyukład hybrydowy jest zdecydowanie prostszy niż ten znany z przegubowców isprawdzony wcześniej w samochodach osobowych i ciężarowych Mercedes-Benz (m.in.silnik elektryczny pochodzi z Mercedes-Benz S-Class).

Napęd hybrydowy jest dostępny jako wyposażenie opcjonalnedla wszystkich modeli Citaro w połączeniu z sześciocylindrowym silnikiemwysokoprężnym Mercedes-Benz OM 936 G w wersji pionowej i poziomej. To oznacza,że opcja hybrid obejmuje zarówno midibusy Citaro K, standardowe Citaro,niskowejściowe Citaro LE, jak i autobusy przegubowe Citaro G (z małymsilnikiem).

Napęd hybrydowy jest również dostępny dla Citaro NGT zsilnikiem gazowym M 936 G. Jak podkreśla Mercedes, szczególnie niski wpływ naśrodowisko silnika gazowego sprawia, że ​​jest to bardzo atrakcyjna opcja.Napęd hybrydowy można zamówić zarówno dla Citaro NGT jak i do przegubowegoCitaro G NGT.
Dodajmy, że napęd hybrydowy dla Citaro jest całkowicie zgodny ze znanymiautomatycznymi przekładniami ZF i Voith. Jedynie Citaro G z silnikiem Mercedes-BenzOM 470 i CapaCity nie mogą występować w wersji hybrydowej. Powód? Brak miejsca.

Premiera Sprintera City 45

Szeroka gama pojazdów zbudowanych na bazie Sprintera jestimponująca. Tylko w ofercie oryginalnej – czyli produkowanej od początku dokońca przez Mercedes-Benz w fabryce w Dortmundzie – obejmuje ona cztery serie iaż 17 różnych modeli.

Najnowszy Sprinter City 45 dołączył do miejskiejmini-rodziny, która składa się teraz z pięciu wariantów: 35, 45, 65, 65K iniskopodłogowego pojazdu Sprinter City 77.

Podobnie jak Sprinter City 35, nowy Sprinter City 45 opartyjest na furgonie o DMC 5,3 t z najdłuższym dostępnym rozstawem osi (4325 mm).Wyróżnia go niskopodłogowa platforma między osiami. To wydłuża Sprintera 45dokładnie o 400 mm w porównaniu do modelu 35, dając mu łączną długość 7,36 m.Ponieważ rozstaw osi jest identyczny, „czterdziestka piątka” ma nadalmały promień skrętu wynoszący 15,3 m. To przy szerokości 1,99 m, dajeSprinterowi City 45 dobrą manewrowość , co szczególnie przydaje się podczasmanewrowania po wąskich ulicach.

W jego przedziale pasażerskim znajduje się dodatkowy czwartyrząd siedzeń, zwiększając liczbę siedzeń pasażerskich od 10 do 13 plus 9.pasażerów na niskopodłogowej platformie pomiędzy osiami. Razem daje to max. 22miejsca siedzące. Operatorzy transportu mogą domówić także cztery foteleskładane przy wydzielonym miejscu na wózek inwalidzki.

Turystyczny bestseler

Jak już wiele razy informowaliśmy w InfoBusie, Mercedes TourismoRHD doczekał się następcy. To od wielu lat jeden z najlepiej sprzedających sięautokarów w Europie. Szczególnie w Polsce stanowi on trzon flot najważniejszychfirm na rynku i jego pozycja lidera nie podlega dyskusji. Teraz w jego lusterkuwstecznym pojawi się następca. Nowy Tourismo RHD został poddany gruntownejprzebudowie, dzięki czemu podwyższono nie tylko komfort, ale przede wszystkimekonomię i bezpieczeństwo.

Nowy Mercedes-Benz Tourismo RHD będzie występował w czterechwersjach w trzech długościach: od 12 m do 14 m, co oznacza, że wariant ok. 13 mbędzie można wybrać zarówno na dwóch, jak i na trzech osiach. Pojazdywyposażone zostaną także w nowe, lekkie, sześciocylindrowe silnikiMercedes-Benz OM 936 o pojemności 7,7 l i mocy od 260 kW (354 KM). Uzupełniąone dotychczasową napędową ofertę producenta, obok doskonale znanej jużjednostki OM 470 z pojemności 10,7 l, która teraz będzie również oferować moc335 kW (456 KM).

Nowy Tourismo RHD charakteryzuje się doskonałą aerodynamiką.Zdaniem producenta, teraz jego opór powietrza został zredukowany do poziomu Cd= 0,33. To przyczyni się do znacznego zmniejszenia zużycia paliwa i odpowiednioniższych emisji spalin.

Pierwsze Nowe Tourismo pojawią się w Polsce jesienią – jakopojazdy demonstracyjne. Pierwsze takie autokary u klientów pojawią się w styczniu 2018 r.

Komentarze