Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Busworld 2017: Najnowszy Irizar z Kortrijk w Polsce!

infobus
26.10.2017 15:57
0 Komentarzy

Ale niespodzianka! Już jutro na Warsaw Moto Show w Nadarzynie zadebiutuje pierwszyIrizar i8 w wersji modelowej na rok 2018. W barwach poznańskiej firmy Funclub.I z tytułem „Coach of The Year 2018”. A jeszcze przed paroma dniami ten pojazd byłozdobą stoiska Irizara w Kortrijk. Zapraszamy! Warto!

Ekspozycja autobusów turystycznych marki Irizar na Busworld2017 składała się wyłącznie z samych integralnych autokarów. Era podwozidefinitywnie jest już za baskijskim producentem. W Kortrijk mogliśmy zobaczyć:

  • i8 o długości 15-metrów / trzyosiowy

  • i8 o długości 14 metrów / trzyosiowy

  • i6s o długości 14 metrów / trzyosiowy z nową windą dlaosób niepełnosprawnych

  • i6s o długości 13 metrów / dwuosiowy

  • i4e o długości 12 metrów / hybrydowy

Zobaczcie jak te pojazdy wyglądały na stoisku

{https://www.youtube.com/watch?v=nxR_jML8k68}

Z Kortrijk do Polski!

Na szczególna uwagę zasługuje najdłuższy pokazany naBusworld model – i8.15, który charakteryzuje się najnowszymi rozwiązaniami.Irizar wprowadzi je standardowo do swojej oferty w 2018 r. To m.in.ciekłokrystaliczna deska rozdzielcza (zamiast tradycyjnych zegarów) oraz nowysilnik DAF MX-13 530 KM, współpracujący z nową skrzynią ZF Traxton. Do tegodochodzi VIP-owskie siedzenia w układzie 2+1.

I teraz najlepsze – autokar ten został już sprzedany, a kupiłago … polska firma! Funclub z Poznania. Jego polski debiut będzie miał miejscejuż w ten weekend, podczas Warsaw Moto Show 2017 w Nadarzynie. Jest to pierwszytaki autokar wyprodukowany przez Irizar. Nieźle.

Autokarowa potęga

Irizar to światowy lider w produkcji autobusów i autokarów,który działa na całym świecie, posiadając zakłady w Hiszpanii, Meksyku iMaroku. W 2016 r. tylko macierzysta fabryka w Ormaiztegi wyprodukowała ponad 1300autokarów, a produkcja zintegrowanych autobusów wzrosła o 30%. Oczekuje się, żew tym roku nastąpi kolejny wzrost.

I to widać po największych rykach w Europie, czyliHiszpanii, Francji i Anglii. Wszędzietam Irizar rośnie i uzyskuje większe uznanie. Ekonomiczny model Irizar i6S stałsię popularny wśród operatorów długodystansowych, a Irizar i8 w segmencie VIP.A to ma szanse się jeszcze zmienić – oczywiście na plus.

Zmiany na rok 2018

W 2018 r. Irizar zaoferuje nowe rozwiązania technologiczne,które będą znaczącym krokiem pod względem wzrostu efektywności i redukcji zużyciapaliwa. Nowe wały napędowe „direct drive”, które redukują hałas izużycie, nowe bardziej ekonomiczne silniki Paccar i nowe przekładnie ZF-Traxon,które zastąpią dotychczasowy ZF-AsTronic. Do tego dochodzi funkcja GPS PreVision, czyli inteligentny tempomat.

Pojawi się też coś dla kierowcy – nowy wirtualny kokpitIrizar, który zaoferuje innowacyjne funkcje zarówno pod względem technologii,jak i jakości. Pulpit przyszłości to m.in. ciekłokrystaliczny wyświetlacz 12.32″o wysokiej rozdzielczości. Oferuje one kolorowy, dynamiczny i intuicyjnywygląd oraz pełną funkcjonalność – wyświetla tylko te informacje, które zostałyzaprogramowane przez użytkownika – oczywiście poprzez wielofunkcyjną kierownicę.

Komentarze