TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Busworld 2017: Gazowa hybryda od … Mercedesa
InfoBus.pl - Opublikowano: 15.09.2017 17:28:17 11 komentarzy
Busworld 2017: Gazowa hybryda od … Mercedesa

Przed wakacjami Daimler Buses przedstawił turystycznych debiutantów na targi w Kortrijk. Teraz poznaliśmy dwie miejskie premiery: długo oczekiwaną hybrydę klasy MAXI - Citaro hybrid oraz minibus Sprinter City 45.

Przypomnijmy, że tegoroczna lista nowości na Busworld 2017 przygotowana przez koncern Daimler Buses jest całkiem imponująca. To:

  • Mercedes-Benz Citaro hybrid

  • Mercedes-Benz Tourismo RHD

  • Mercedes-Benz Sprinter City 45

  • Setra TopClass S 531 DT

  • Active Brake Assist 4, czyli pierwszy aktywny system awaryjnego wspomagania hamowania z wykrywaniem pieszych dla autokarów.

To wszystko - i jeszcze pewnie kilka "starych" autobusów z oferty Daimler Buses - zobaczymy w dniach od 20 do 25 października na wystawie Busworld 2017 w Kortrijk.

Uniwersalna hybryda

Po kilku latach eksploatacji przegubowego modelu Ciatro G hybrid, teraz Daimler postawił wdrożyć standardowy model o długości 12-metrów. Co więcej, hybrydowy napęd będzie można zastosować zarówno z silnikami diesla Euro 6, jak i w gazowym wariancie NGT. To pierwszy taki krok w branży, gdzie jedna technologia hybrydowa może "obsłużyć" kilka serii pojazdów i nie jest przypisana do konkretnych modeli.

Wraz z nowym sterowaniem elektrohydraulicznym, hybryda Citaro zmniejsza zużycie paliwa - zdaniem producenta - o 8,5 procenta. Nowy układ hybrydowy jest zdecydowanie prostszy niż ten znany z przegubowców i sprawdzony wcześniej w samochodach osobowych i ciężarowych Mercedes-Benz (m.in. silnik elektryczny pochodzi z Mercedes-Benz S-Class). System jest kompaktowy, nie ma wpływu na zewnętrzne wymiary, ani na układ przedziału pasażerskiego. Jego dodatkowa waga to 156 kg, czyli ułamek ciężaru innych elektrycznych układów napędowych. W efekcie standardowa specyfikacja Citaro hybrid z silnikiem wysokoprężnym oferuje miejsca dla 105 pasażerów przy DMC 18 t i 159 pasażerów w wersji przegubowej.

Podobno nowa hybryda jest też niedroga w zakupie. Ile dokładnie droższa od klasycznej wersji z silnikiem diesla? Nie wiadomo. Jak podkreśla jednak Daimler, nowa hybryda Citaro nie jest przejściową technologią w drodze do całkowicie elektrycznego systemu napędowego, ale jest używana przez Mercedes-Benz jako unikalny sposób, aby udoskonalić pracę silnika spalinowego. To zmiana dotychczasowego podejścia, co może przełożyć się pozytywnie na wyniki sprzedażowe.

Jak działa Citaro hybrid?

Tu nie ma żadnych niespodzianek i ten system doskonale już znamy, czyli autobus hamuje, a silnik elektryczny działa jak generator i przekształca energię hamowania w energię elektryczną. Ta moc jest przechowywana w taki sposób, aby mogła być używana przez silnik elektryczny do wspomagania silnika spalinowego, zwłaszcza podczas ruszania. Maksymalna moc zastosowanego e-silnika to 14 kW i 220 Nm przy maksymalnym momencie obrotowym.
Wytworzona w procesie rekuperacji energia elektryczna jest przechowywana w super-kondensatorach, zwanych również superkapsami. Te urządzenia magazynujące energię elektryczną charakteryzują się wysoką gęstością mocy. Są odporne na wysokie piki i mają długą żywotność. W przeciwieństwie do akumulatorów, superkapsy idealnie nadają się do ciągłego szybkiego ładowania i rozładowania, co charakteryzuje typową jazdę miejskiego autobusu. Co ciekawe, hamowanie do zera z prędkości 50 km / h wystarcza, aby w pełni naładować akumulatory hybrydowe Citaro.

Kolejna nowość to inteligentny system Eco Steering, elektrohydrauliczny układ kierowniczy. Mechanizm wspomagania kierowania pracuje cały czas na konwencjonalnym, hydraulicznym układzie kierowniczym, przy czym system elektrohydrauliczny działa tylko na żądanie, innymi słowy, gdy kierowca obraca kierownicę. Oprócz hybryd Citaro, układ o nazwie Intelligent Eco Steering może być zamówiony również jako opcja dla całej rodziny modeli autobusów miejskich, w tym autobusu o bardzo dużej pojemności CapaCity.

Hybrydowa paleta

Podsumowując: napęd hybrydowy jest dostępny jako wyposażenie opcjonalne dla wszystkich modeli Citaro w połączeniu z sześciocylindrowym silnikiem wysokoprężnym Mercedes-Benz OM 936 G w wersji pionowej i poziomej. To oznacza, że opcja hybrid obejmuje zarówno midibusy Citaro K, standardowe Citaro, niskowejściowe Citaro LE, jak i autobusy przegubowe Citaro G (z małym silnikiem).

Napęd hybrydowy jest również dostępny dla Citaro NGT z silnikiem gazowym M 936 G. Jak podkreśla Mercedes, szczególnie niski wpływ na środowisko silnika gazowego sprawia, że ​​jest to bardzo atrakcyjna opcja. Napęd hybrydowy można zamówić zarówno dla Citaro NGT jak i do przegubowego Citaro G NGT.
Dodajmy, że napęd hybrydowy dla Citaro jest całkowicie zgodny ze znanymi automatycznymi przekładniami ZF i Voith. Jedynie Citaro G z silnikiem Mercedes-Benz OM 470 i CapaCity nie mogą występować w wersji hybrydowej. powód? Brak miejsca.

Premiera Sprintera City 45

Szeroka gama pojazdów zbudowanych na bazie Sprintera jest imponująca. Tylko w ofercie oryginalnej - czyli produkowanej od początku do końca przez Mercedes-Benz w fabryce w Dortmundzie - obejmuje ona cztery serie i aż 17 różnych modeli.

Najnowszy Sprinter City 45 dołączył do miejskiej mini-rodziny, która składa się teraz z pięciu wariantów: 35, 45, 65, 65K i niskopodłogowego pojazdu Sprinter City 77.

Podobnie jak Sprinter City 35, nowy Sprinter City 45 oparty jest na furgonie o DMC 5,3 t z najdłuższym dostępnym rozstawem osi (4325 mm). Wyróżnia go niskopodłogowa platforma między osiami. To wydłuża Sprintera 45 dokładnie o 400 mm w porównaniu do modelu 35, dając mu łączną długość 7,36 m. Ponieważ rozstaw osi jest identyczny, "czterdziestka piątka" ma nadal mały promień skrętu wynoszący 15,3 m. To przy szerokości 1,99 m, daje Sprinterowi City 45 dobrą manewrowość , co szczególnie przydaje się podczas manewrowania po wąskich ulicach.

W jego przedziale pasażerskim znajduje się dodatkowy czwarty rząd siedzeń, zwiększając liczbę siedzeń pasażerskich od 10 do 13 plus 9. pasażerów na niskopodłogowej platformie pomiędzy osiami. Razem daje to max. 22 miejsca siedzące. Operatorzy transportu mogą domówić także cztery fotele składane przy wydzielonym miejscu na wózek inwalidzki.

Pasażerowie wchodzą do Sprintera przez dwuskrzydłowe drzwi, które są przeszklone do poziomu podłogi. Wejście na niskopodłogową powierzchnię znajduje się na wysokości zaledwie 270 mm nad drogą. Dostępna jest też rozkładana ręcznie rampa dla wózków inwalidzkich.

System napędowy minibusu to czterocylindrowy silnik wysokoprężny Mercedes-Benz OM 651 o mocy 105 kW (143 KM) - w standardzie. W opcji moc wzrasta do 120 kW (163 KM). Oba warianty współpracują z 7-biegową, automatyczną skrzynią 7G-Tronic Plus, co zapewnia wysoki komfort jazdy i dobrą ekonomię.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
targi
Busworld
Mercedes-Benz
Citaro
Sprinter
  • roman – 16.09.2017

    Gdynio - albo oddajesz dalej przyznaną kasę z programu Gazela albo masz za darmo 10 merców . Tak naprawdę to powinniście płacik karę ?

  • zxcvbnm – 17.09.2017

    Zastanawiające jest to kiedy Mercedes Citaro trafi do Warszawy (I nie mówię tu o używanych wozach z Minibus)?

  • – 17.09.2017

    nigdy

  • MichalK – 18.09.2017

    Oby nigdy - nie oszukujmy się, Citaro w stosunku do Nowego Urbino wygląda staroświecko i jest po prostu brzydki.

  • Ursus środowisko – 18.09.2017

    Ursus jest nowocześniejszy od Mercedesa bo oferuje autobusy elektryczne. Są one o wiele bardziej ekologiczne i przyjazne środowisku niż hybrydy. Warto więc inwestować w te autobusy.

  • Ursus HAHA – 18.09.2017

    Nowocześniejszy to Ursus może byc ale za jakieś 100 lat oby nie świetlnych HAHA Ursusowskie trole nie macie prawa porównywać się z takimi markami nie zależnie czy są one polskie czy nie

  • Ursus porównanie – 18.09.2017

    Faky mówią same za siebie - to Ursus z Lublina, a nie Mercedes oferuje innowacyjne autobusy o napędzie elektrycznym. Porównanie wypada na niekorzyść niemieckiego koncernu. Koniec, kropka.

  • MichalK – 18.09.2017

    Hahaha, czytając te peany trolli z Ursusa można się nieźle uśmiać. :-D Tak się składa że Solaris takie autobusy oferuje prawie od dekady. ;-) A Ursus do pięt nie dorasta Mercedesowi w kwestii innowacyjności - obejrzyjcie sobie na YouTube film z autobusem MB sterowanym systemem City Pilot - dopiero zobaczycie innowacyjność.

  • Ursus statystyka – 18.09.2017

    Tylko jakoś Mercedes nie sprzedał jeszcze żadnego autobusu elektrycznego. A Ursus i owszem, już wiele i ma dobre widoki na kolejne. Statystyka nie kłamie...

  • URSUS – 19.09.2017

    HAHA ale macie parcie na "najlepszość" Ursusa na całym świecie.Zadajcie sobie jedno pytanie: Dlaczego Mercedes nie produkuje autobusu elektrycznego ? Odpowiedz jest prosta, jest to produkcja niszowa, gdzie w całej Europie jest ich może kilkaset. A ile jest autobusów zasilanych konwencjonalnie pewnie żeby nie skłamać można mówić o setkach tysięcy.Byłem w fabryce autobusów MB w Niemczech i gwarantuje Wam że oni mogą wyprodukować wszystko tylko musi mieć to sens finansowy.

  • zxcvbnm – 19.09.2017

    @MichalK - Ale w Warszawie nie ma ani Urbino IV, ani Citaro, tylko klepiemy ciągle III i to badziewne Conecto. Nie lepiej robić mniej zakupów, ale lepszych? Jakoś inne miasta nie bankrutują od tych droższych autobusów.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....