TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Busworld 2017: Debiut firmy DRABPOL
INFOBUS.PL - Opublikowano: 31.10.2017 11:15:37 1 komentarz
Busworld 2017: Debiut firmy DRABPOL

Na tegorocznych międzynarodowych targach BUSWORLD zadebiutowała w charakterze wystawcy firma DRABPOL. Na stoisku zaprezentowała nowy projekt FAPsafety+ , na który składają się międzysystemowe integracje z personalizowaną wizualizacją danych na wyświetlaczach marki Continental.

Nowy projekt opracował Dział Rozwoju i Wsparcia firmy Drabpol, który specjalizuje się w autorskich opracowaniach na cyfrowych wyświetlaczach deski rozdzielczej , wizualizacji wszelkich informacji, niezbędnych dla kierowców. Tworząc pionierskie rozwiązanie w dziedzinie oprogramowania dla deski rozdzielczej, DRABPOL stworzył bezkompromisowy i jedyny na rynku system personalizacji graficznej i systemowej - FAPsafety+, który pozwala na stworzenie rozwiązań dedykowanych lub zgodnych z wymaganiami zleceniodawcy- zakładami komunikacji miejskiej czy producentami pojazdów.

Przy rozpoczęciu prac Drabpol kierował się ideą all-in-one. Chodzi o to, by umieścić wszelkie informacje, których adresatem są kierowcy na wyświetlaczu miejsca pracy kierowcy i tym samym ograniczyć ilość występujących dodatkowych ekranów, które odciągają uwagę prowadzącego od drogi. Kluczowym aspektem prowadzonych prac było zwiększenie bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu drogowego, a w szczególności kierowcy i pasażerów oraz ujednolicony sposób komunikacji informacji do kierowcy.

Bardzo istotnym aspektem jest zarówno ujednolicenie miejsca pracy kierowcy ( np. mFAP) we wszystkich autobusach , należących do jednego przewoźnika, jak i jednolite oprogramowanie. Zakłady komunikacji miejskiej dysponują bowiem różnorodnymi autobusami- na olej napędowy, wodorowymi, hybrydowymi, elektrycznymi, zasilanymi z akumulatorów , jak i trolejbusami. Taka standaryzacja to nie monopol, tylko bezpieczeństwo i rachunek ekonomiczny. Standaryzacja przyczynia się bowiem do eliminacji chorób zawodowych kierowcy , pozwala mu skupić się wyłącznie na drodze, a nie na obsłudze pojazdu, co przekłada się na zwiększenie bezpieczeństwa w komunikacji publicznej oraz sam komfort jego pracy.

Obecnie trwają pracy, by miejsce pracy kierowcy mFAP Continental gwarantowało automatyczne ustawienie w ciągu zaledwie 30. sekund wszystkich parametrów stanowiska pracy danego kierowcy – dzięki wykorzystaniu zapisanych w unikalnym kluczyku kierowcy danych, zaprogramowanych do jego budowy ciała. Proces tworzenia FAPsafety+ został podzielony na dwa etapy, których wynikiem są indywidualny design ( Software) oraz integracja techniczna ( Hardware) .

Indywidualny design - SOFTWARE
W zależności od grupy odbiorców, design deski rozdzielczej jest dostosowywany zarówno pod kątem użytkowym, jak i wyglądu. Możliwe jest skomponowanie wyglądu ogólnego wyświetlacza z wprowadzeniem indywidualnych ułożeń wskaźników czy też formy komunikowania o występujących zdarzeniach.

Dla podkreślenia spersonalizowanego charakteru, ekran powitania może zostać dostosowany do potrzeb odbiorcy. Dzięki temu może być to zarówno powitanie zawierające znaki i hasła właściwe dla danej marki pojazdów czy też, jak w przypadku autobusów komunikacji miejskiej, dla danego miasta, dla którego jeżdżą wybrane pojazdy.

Zastosowano również technologię EyesOnRoad (EOR) – przyciemnianie wyświetlacza z pozostawieniem wyłącznie najpilniejszych komunikatów oraz z automatycznymi okienkami informacyjnymi w przypadku wystąpienia zdarzeń krytycznych lub ostrzeżeń.

Integracja techniczna – HARDWARE
Przy zastosowaniu autorskiej technologii MPCB, Drabpol uzyskał możliwość integracji systemów wspierających pracę i bezpieczeństwo kierowcy oraz pasażerów z deską rozdzielczą, na której informacje wyświetlane są w indywidualnie opracowany sposób.

Dzięki temu , rozwiązania niezależnych producentów mogą zostać połączone w jeden system, którego wizualizacja odbywa się na wyświetlaczach MVP oraz MVF produkcji Continental. Partnerem generalnym Drabpol-u jest tutaj koncern Continenatal VDO ( który firma reprezentuje w Polsce od 1991 r.) ze swoim sztandarowym produktem – nowej generacji miejscem pracy kierowcy mFAP .

mFAP to gwarantujący ergonomię pracy , nowy wymiar miejsca pracy kierowcy z inteligentną kierownicą, dwoma konfigurowalnymi panelami przełączników oraz szerokim pakietem funkcji. Dwa dodatkowe panele wyświetlaczy umożliwiają graficzną prezentację wybranych parametrów, połączenie z opcjonalnymi systemami, a co za tym idzie dynamiczną interakcję między kierowcą a pojazdem. Ważnym elementem nowego stanowiska pracy kierowcy mFAP jest duży, kolorowy wyświetlacz o podwyższonej rozdzielczości - MultiViu Professional 12.

Jedną z niezwykle ważnych tutaj kwestii jest elastyczność w zakresie programowania wyświetlacza - elastyczność w zakresie indywidualizacji kształtu oraz w zakresie dopasowania/ rozszerzania. Styl, rozmiar i kolor wyświetlacza mogą być dopasowane równie łatwo, jak cała reszta prezentowanych danych. Duży, 12,3-calowy, kolorowy wyświetlacz daje możliwość graficznej prezentacji danych z wykorzystaniem głębi przestrzennej, pozwala na kształtowanie palety barw, elastyczne kształtowanie wizualizacji informacji w zależności od trybu i pory jazdy (zmiana ekranu w zależności od trybu jazdy, automatyzacja pracy kierowcy, np. przełączenie na obraz z kamery po naciśnięciu klawisza otwarcia drzwi), czy sytuacyjne przełączanie wyświetlanych informacji. Dostosowanie palety barw i kontrastu do trybu dziennego i nocnego poprawia czytelność informacji oraz umożliwia bezpieczną jazdę.

Dodatkowo, bazując na swoim ponad 34. letnim doświadczeniu, Drabpol dobrał rekomendowane produkty, które ze względu na wysoką jakość oraz liczne testy integracyjne, najlepiej sprawdzają się w profesjonalnym użyciu.

Zewnętrzne systemy wsparcia kierowcy, których wizualizacja pracy została wprowadzona do wyświetlacza przez firmę Drabpol, to:

  • blokada alkoholowa (ACS) – zarządzanie procesem rozruchu z aktywną blokadą alkoholową z poziomu miejsca pracy kierowcy. Wizualny przewodnik przeprowadzenia procesu testu alkoholowego.
  • TMPS ( ContiPressureCheck )- informacje o ciśnieniu i temperaturze ogumienia w czasie rzeczywistym. Stany alarmowe i ostrzeżenia są wyświetlane w formie nadrzędnego okienka pop-up. Dostępna jest również funkcja przeglądu stanu ogumienia przy rozruchu.
  • mobilny trener ekojazdy ( MixTelematics) - informowanie o przekroczeniach progów dopuszczalnych dla wysokości obrotów, nadmiernej pracy na biegu jałowym, gwałtownych hamowań, nadmiernych przyśpieszeń i przekroczeniach prędkości. Informacja pokazywana jest w formie graficznej oraz dźwiękowej.
  • klimatyzacja ( Konvekta) - sterowanie wszystkimi funkcjami klimatyzacji miejsca pracy kierowcy z pozycji jednego wyświetlacza.
  • silniki elektryczne (TM4)– pełna wizualizacja pracy silnika. Szeroko rozbudowana informacja o odzysku energii, wspierająca ekonomiczny styl jazdy kierowcy.

Możliwość obserwacji prawidłowego przepływu energii oraz alertów o przeciążeniach i spadkach mocy.

  • telematyka publiczna ( R&G )- wyświetlanie danych o czasie dojazdu i aktualnych rozkładach. Aktualna wiedza kierowców zgodna z informacjami otrzymywanymi przez podróżnych. Ograniczenie absorbcji uwagi poprzez eliminacje zewnętrznego wyświetlacza.
  • kamery 360 ( Continental) - wsparcie manewrowania i zwiększenie bezpieczeństwa podróżnych przy wsiadaniu i wysiadaniu. Obraz może pochodzić z czterech kamer 360o lub też z pojedynczej kamery o zwiększonym promieniu widzenia.
  • wewnętrzny monitoring ( Molpir)- obraz z kamer zainstalowanych wewnątrz pojazdu. Dostępna jest opcja pełnego podglądu lub też wybór jednego źródła. Przyjazna obsługa bez konieczności absorbowania uwagi kierowcy.

Dzięki kompleksowym rozwiązaniom , DRABPOL zapewnia innowacyjny design deski rozdzielczej z nowoczesnymi elementami grafiki , dostosowany ściśle do potrzeb Klientów.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
targi
Busworld
DRABPOL
  • But – 31.10.2017

    Dopisuje za redakcję: "Artykuł sponsorowany" Bo gdyby było inaczej byście opisali, że model, zastosowanej kierownicy ma 20lat... Kto w ogóle dzisiaj z czołowych producentów montuje dwuramienne kierownice? Natomiast klapka nawiewu na pulpicie jest równie beznadziejna, ponieważ zastosowany "lakier" który udaje chrom złuszcza się po pół roku...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....