TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Busworld 2015: Trzy premiery Solarisa!
InfoBus.pl - Opublikowano: 10.09.2015 21:00:45 28 komentarzy
Koncepcyjny Solaris klasy MIDI

Podczas tegorocznych targów Busworld, Solaris zaprezentuje innowacyjne autobusy nowej generacji ? Urbino 12 electric oraz niskowejściowe Urbino 12 LE.Po raz pierwszy pokaże także koncepcyjny pojazd klasy MIDI na podwoziu DAF.

Podczas tegorocznych targów Busworld, które odbędą się w dniach 16-21 października 2015 w belgijskim Kortrijk, firma Solaris zaprezentuje innowacyjne autobusy nowej generacji ? Urbino 12 electric oraz niskowejściowe Urbino 12 LE, stworzone z myślą o trasach podmiejskich. Najnowsze produkty Solarisa będzie można zobaczyć na terenie Kortrijk Xpo na stoisku numer 406 w hali 4.

Światowa premiera nowych niskopodłogowych Solarisów Urbino w wersji 12- i 18-metrowej miała miejsce rok temu na targach IAA Nutzfahrzeuge w Hanowerze. Autobusy te zostały bardzo dobrze przyjęte przez operatorów i już znalazły nabywców w kilku europejskich państwach. Podczas targów Busworld 2015 polski producent nowoczesnych pojazdów komunikacji miejskiej zaprezentuje kolejne modele z rodziny Urbino w ich nowej odsłonie. Premiery autobusu elektrycznego oraz niskowejściowego z klasy MAXI zbudowanych na bazie najnowszej konstrukcji stanowią kolejny etap zmiany generacyjnej, którą konsekwentnie przeprowadza Solaris.

Nowy Solaris Urbino 12 electric

Bezemisyjne Urbino 12 electric w nowym designie stanowi najbardziej nowatorską pozycję w ofercie polskiego producenta. W 12-metrowym autobusie została zamontowana innowacyjna oś elektryczna ZF AVE 130 III generacji, w którą wbudowane są dwa niezależne silniki elektryczne. Rozwiązanie to pozwala na lepsze wykorzystanie przestrzeni pasażerskiej, a także obniżenie masy pojazdu. Niska waga Urbino wynika dodatkowo z faktu, że konstrukcja nowego Solarisa jest o kilkaset kilogramów lżejsza od swojego poprzednika. W elektrobusie zainstalowano baterie o pojemności 240 kWh, wyposażono go również w innowacyjny system ładowania dachowego oraz dodatkowo w złącze plug?in. Trzy najnowsze elektryki Solarisa zamówiło już hanowerskie przedsiębiorstwo komunikacji miejskiej üstra Hannoversche Verkehrsbetriebe.

Nowy Solaris Urbino 12 LE

Niskowejściowe Urbino 12 w nowej odsłonie jest najnowszą propozycją Solarisa w ofercie autobusów podmiejskich. Konstrukcja nowego Urbino 12 LE gwarantuje, że pojazd ten jest zdecydowanie lżejszy od swojego poprzednika, oferuje przy tym więcej przestrzeni oraz odznacza się zwiększoną pojemnością pasażerską. Prezentowany na targach autobus jest wyposażony w silnik Cummins ISB6.7, spełniający najbardziej restrykcyjną normę emisji spalin Euro 6. Dodatkowo ujednolicenie wyglądu pojazdów opartych na nowej konstrukcji pozwoli przewoźnikom posiadającym w swojej flocie różne rodzaje autobusów Solarisa na zastosowanie wielu tych samych elementów wyposażenia oraz części zamiennych.

Kolejne premiery

Na targach Busworld 2015 Solaris zaprezentuje również autobus, który jest rozwiązaniem koncepcyjnym w segmencie klasy MIDI. Niebawem polski producent przedstawi kolejne modele niskopodłogowych pojazdów w nowej odsłonie, będą to nowe Urbino 12 z napędem CNG oraz nowe Trollino 12.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Solaris
Busworld
Urbino 12 LE
Urbino 12 electric
  • MK – 10.09.2015

    Niech mnie ktoś uszczypnie, albo zabije... Przecież ten MIDik jest okropny! Już nawet tą IV gen. da się przeżyć z wyglądu, ale kurdupla już nie. Czekam jednak na komentarze pro-solarisowców, którzy będą pisać, że "jaki on piękny! Tylko takie autobusy trzeba produkować i kupować, a nie jakieś MAN-y itp. !!!". Może zmienią jego wygląd (choć troszkę).

  • krakauer – 10.09.2015

    Prawda , ten mały jest wprost ohydny !

  • www – 10.09.2015

    @MK Prototyp wyglądał tak jak na rysunku. Nadziei raczej nie ma.

  • Buahaha – 10.09.2015

    Zacytuję Jeremy'ego Clarksona; "Designer projektujący ten model autobusu chciał sprawdzić czy będzie wstanie cokolwiek jeszcze zaprojektować po wypiciu 4 butelek absyntu....." Należy ocenić, że jest to możliwe - rezultatem prac jest ten MID'ik :-) Osobiście stworzył bym coś na kształt "tradycyjnych" solarisów ale w jeszcze mniejszej skali (np. jeszcze mniejsze Alpino) ...Taki autobus miałby szansę stać się prawdziwym hitem i jednocześnie byłby kontynuacją całej rodziny solarisów. Ale takiego należałoby projektować na trzeźwo :)

  • kubex – 10.09.2015

    Najwyraźniej degsiner postanowił że złoży do kupy cokolwiek i zobaczy co to będzie. Wyszedł Matiz + MAN ÜLxxx + Solaris. Ale... ciekawie wygląda przynajmniej.

  • Jacek – 10.09.2015

    Szkoda ze to nie 1 kwietnia bo jak bardzo lubie Solarisa tak ten midi wyglada jak Prima Aprilis

  • MichalK – 11.09.2015

    kubex - designer chciał dobrze. Miał w zamyśle zrobić mały autobus o wyglądzie Solarisa, trwałości Mana i ze spalaniem Matiza. :-) Niestety coś nie wyszło...

  • rafał – 11.09.2015

    porażka ten midibus

  • @MichalK – 11.09.2015

    Wiadomo że wyglądem przypomina Solarisa, o trwałości i spalaniu na razie niema co pisać bo jeszcze nikt tego nie wie. Więc po co stwierdzenie że coś nie wyszło? Wygląd to rzecz gustu.

  • Groszek – 11.09.2015

    oSralis LE wyglada okropnie.

  • gość – 11.09.2015

    Wygląd to sprawa drugorzędna, jednak co to dla takiego specjalisty jak MichalK. Wóz może do najładniejszych nie należy, ale jeszcze nawet nie zdążył przejść porządnych testów żeby coś więcej się o nim dowiedzieć i wypisywać o spalaniu i trwałości.

  • UN – 11.09.2015

    Toż to jakieś monstrum ten midibus!

  • zizi – 11.09.2015

    ten mały to masakra - Chryste Panie!!!

  • Billige kopie! – 11.09.2015

    Solaris tania i bezwartosciowa kopia originalnego Citara! W przegubowym bezczelnie ten sam uklad drzwi, te same proporcje czlonu A i B, te same miejsca usytuowanych zbiornikow Diesel oraz AdBlue, te nadkola itd. itd.Mam nadzieje, ze MB wyrobi sobie patent na te od dluzszego czasu praktykowane rozwiazania i ze Solaris straci dopuszczenie do ruchu az do tego momentu, jak skasuja te kopie.

  • zz – 12.09.2015

    @Billige kopie Najgorsze jest to, że Solaris ma taką samą szerokość jak Citaro i to dopiero jest chamskie kopiowanie, nie mówiąc już o kierownicy którą Solaris skopiował z Mercedesa i też robi w kształcie koła.

  • jag – 12.09.2015

    @zz hahaha ha, takie fachowe wpisy też mnie bawią.

  • adrian – 12.09.2015

    to nie jest kopia mercedesa interurbino był pierwszy był pierwszy

  • Bartek – 12.09.2015

    Z tym kopiowaniem to racja, ponoć solarisowe diesle tak jak MB jeżdżą na oleju napędowym.... I jak by tego był mało powierzchnie boczne tez maja cześciowo ze szkła ... Masakra...

  • Billige kopie – 12.09.2015

    Nagle wszystko sie podszywa pod oSralisa no popatrz no...

  • pyrlander – 12.09.2015

    Ludzie, czy wy nie myślicie - przecież wyraźnie jest mowa o pojeździe koncepcyjnym. Do ostatecznego kształtu i produktu długa droga.Aha, jeszcze i to - Solaris bezczelnie skopiował pomysł MB na pojazd poruszający się na kołach, w dodatku z ogumieniem!

  • zenek – 12.09.2015

    Ten autobus Midi wygląda jak 30 letnie wynalazki z PKSu Wołów.

  • eee – 12.09.2015

    A ja uważam że on jest celowo taki brzydki bo poprostu niskobudzetowy. Jego walorem napewno będzie cena. Myślę że jest to autobus m.in. typu gimbus dla krajów wschodnich i tzw. trzeciego świata a i w Polsce może coś się opchnie. Napewno nie jest to model przeznaczony na zachód czyt. głównie Niemiec.

  • eee – 12.09.2015

    Przecież nawet ostatnio zarząd SBC się wypowiadał ze realnie spoglądają na rynek np. Kazachstanu. A taka Turcja, Syria itd. A może nawet Afryka... Tam wygląd naprawdę nie ma znaczenia. To są kraje wschodzące a jedynym kryterium teraz jest low cost w dużych ilościach i szybko!

  • monstrum – 12.09.2015

    Był kiedyś taki Jelcz na podwoziu Stara

  • sam – 13.09.2015

    Uważam ze bardzo dobre posunięcie z tym "brzydactwem". Solaris napewno wie co robi i to nie jest przypadek

  • krakus1 – 13.09.2015

    Pamietacie tan pojazd z przed 8 lat:https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8a/AMZ_Boomerang_back.jpghttps://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/59/AMZ_Boomerang_in_Kielce_2008.jpgprzypomina stylistyka urbino IV ten budzetowy solaris pownien tak wygladac a nie to co zaprojektowali.Gotowy prototyp malego solarisa ktory juz wiosna jezdzil w okolicy Poznania ma pojedybcze okragle swiatla ktore duzo gorzej wygladaja niz 3 soczewki na wizualizacji.

  • PR100 – 15.09.2015

    @krakus1 - ale wiosną, to na renderach też były pojedyncze światła. Te wizki z sześcioma lampami są nowe, więc w prawdziwym autobusie pewnie też to zmienili.Autobus, jak autobus, jak dla mnie z wyglądu ani piękny, ani brzydki, a na swój sposób nawet sympatyczny.PS. Zgadzam się - żal designu tego małego Boomeranga. Dlaczego AMZ nie poszło dalej tą drogą?

  • Mpk – 15.09.2015

    Przecież on już jeździł i wygląda identycznie jak na rysunku. Gdzieś w Internecie były zdjęcia z Bolechowa

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....