TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Busworld 2015: MAN ? diesel nie umarł [FILM]
InfoBus.pl - Opublikowano: 28.10.2015 15:20:20 4 komentarze
Busworld 2015: MAN Intercity

Wszystkie pojazdy zaprezentowane przez niemieckiego producenta podczas tegorocznej wystawy Busworld zostały wyposażone w silniki diesla.

To strategiczne działanie MAN-a, którego zdaniem najnowsze silniki Euro 6 są bardzo ekonomiczne i w kontekście całkowitego oddziaływania na środowisko znacząco nie odbiegają od elektrobusów. Oczywiście firma także pracuje nad własnym elektrobusem, ale jego wejście na rynek to jeszcze dość odległa przyszłość. MAN zaprezentuje swój pierwszy autobus bateryjny (BEV) na kolejnym Busworld w Kortrijk w roku 2017. Za dziesięć lat koncern zamierza zaoferować w 100% elektrycznie autobusy już jako standardowy produkt.

Dlatego teraz marka skupia się przede wszystkim na promocji diesla i na dowód jego efektywności zaprezentowano najnowsze wyniki zużycia paliwa. Wynika z nich, że 12-metrowy MAN Lion`s City z silnikiem D20 Euro 6 spala o 10,2% mniej paliwa w porównaniu z poprzednikiem EEV i to rzeczywistych warunkach pracy. Takie wyniki uzyskano podczas prób kontrolowanych przez TÜV Süd na trasach w obrębie Monachium. Oba autobusy prowadzone były przez zawodowych kierowców MVV i identycznie obciążone. Pojazdy przejechały w sumie 70 km z włączoną klimatyzacją. W zakresie testów SORT wynik było o 8% lepszy na korzyść Euro 6 (w porównaniu do autobusu EEV testowanego w 2012 r.), z kolei w warunkach rzeczywistych wynik ten urósł do ponad 10%.

Miejska gwiazda

W kontekście najnowszych badań TÜV, MAN Lion`s City (produkowany w polskich zakładach MAN ? w Sadach i Starachowicach) został ekonomiczna gwiazdą targów w Kortrijk. Doskonałe wyniki w zakresie spalania to nie tylko kwestiaa odchudzenia szkieletu i nowych silników, ale także nowości zakresie komponentów. Na Busworld po raz pierwszy mogliśmy zobaczyć Lion`s City z takimi funkcjami, jak: system start-stop dla biegu jałowego, zmodyfikowane oprogramowanie do automatycznej skrzyni biegów ZF EcoLife, oświetlenie LED, tablice LED czy nowa dwustopniowa sprężarka. Kolejną nowością były drzwi do autobusów miejskich MAN, które zdaniem firmy zagwarantują teraz lepszą eksploatację w codziennych warunkach.

MAN zmodernizował również swoja miejską rodzinę pod kątem miejsce pracy kierowcy. Firma jest jednym z pierwszych producentów autobusów miejskich, który do swojej standardowej oferty wprowadził nową generację foteli ISRI NTS2, gdzie szczególny nacisk położono na komfort i ergonomię. Najważniejsze cechy nowego siedziska to podparcia lędźwiowe, regulacja 3D i klimatyzacja fotela.


Międzymiastowy debiutant

Na Busworld zadebiutował najnowszy autobus międzymiastowy MAN ? Lion`s w Intercity. Pojazd ten wyróżnia uniwersalność zastosowania ? Lion`s w Intercity zarówno dobrze sprawdzi się na dalekobieżnych liniach, jak i na krótkich, szkolnych kursach. Łączy on w sobie komfort z funkcjonalnością i bezpieczeństwem. Model Lion`s w Intercity charakteryzuje się też niskim wskaźnikiem TCO. Zawdzięcza to zarówno lekkości konstrukcji, jak i dobrej aerodynamice oraz podatności serwisowej. To razem przyczynia się do obniżenia kosztów eksploatacji. Na targach Busworld, MAN zaprezentuje pojazd w 12-metrowych i 13-metrowych wersjach. Zostały one opcjonalnie wyposażone w systemy EBA i LGS . Warto w tym kontekście dodać, że Intercity spełnia już normę ECE R66.02 w zakresie odkształceń konstrukcji podczas dachowania, która zacznie obowiązywać od 2017 roku. I na koniec news z ostatniej chwili ? MAN sprzedał 50 szt. podwozi Intercity do Kostaryki.

Autokarowa oferta

Kolejny uniwersalny autobus w ofercie MAN to Neoplan Tourliner, który Kortrijk pokazany został w wersji dla wielkiej turystyki ? z układem siedzeń 2 + 1. Pojazd w 5-gwiazdkowej kompletacji może zabrać na swój pokład 33 pasażerów. Co ciekawe, takie wyposażanie staje się powoli standardem w Turcji , gdzie model Tourliner często kupowany jest przez długodystansowych operatorów. Dodatkową atrakcję w pojeździe stanowią bogato wyposażone fotele ? z tapicerowanymi z obu stron podokiennikami i regulowanymi zagłówkami.

Kolejny autokar Neoplana zaprezentowany na Busworld - bogato wyposażony model Cityliner to jeżdżącą wizytówka nowego Centrum Modyfikacji Autobusów (Bus Modification Center ? BMC) w Plauen, które powstało na bazie przeniesionej do Turcji fabryki autokarów marki Neoplan. Ma ono spełniać nawet najbardziej wymyślne życzenia klientów i to w zakresie wszystkich oferowanych autobusów i autokarów. Zakres usług BMC rozciąga się od konferencyjnego ustawienia foteli ze stołami poprzez specjalne toalety z urządzeniami dozującymi po kuchnia pokładowe i sytemu HiFi, W-LAN lub niestandardowe rozwiązania wideo.

Wystawowym Cityliner oferuje wysoki komfort podróży połączony z pełną komunikacją w drodze. Autokar zaoferuje również specjalny system światła i dźwięku, zaprojektowany specjalnie pod ten model.

Na targach obecny był także okręt flagowy MAN ? piętrowy model Neoplan Skyliner, który w specjalnej, targowej wersji oferował eleganckie bistro (w kształcie litery L) z w pełni wyposażoną kuchnią oraz 18 siedzeń na dolnym pokładzie, w tym cztery pary siedzeń ustawionych frontem do siebie.

Warto przypomnieć, że współczynnik oporu powierza dla Skyliner`a wynosi cw = 0,41, co jest podobnym wynikiem jak dla nowoczesnego średniej wielkości pojazdu dostawczego. To oznacza około pięć procent niższe zużycie paliwa i jedną z najniższych wartości emisji CO2 na rynku.

Dodajmy , że MAN w ostatnim czasie rozwinął mocno systemy bezpieczeństwa aktywnego dla autobusów, które obecnie oferowane są w standardzie. Obejmują one m.in. Adaptive Cruise Control (ACC), zaawansowany system hamowania awaryjnego (EBA) oraz system utrzymania pasa ruchu (LGS). Najnowsza generacja systemów bezpieczeństwa dostępna jest dla wszystkich autobusów międzymiastowych i turystycznych. Czujniki deszczu i światła oferowane będą jako opcja od początku 2016 roku - na długo przed ich wejściem na listę obowiązkowego wyposażenia.

Keolis na postronnie lwa

I na koniec handlowy sukces MAN. Podczas belgijskich targów KEOLIS, jeden z największych prywatnych grup dla transportu publicznego, podpisał umowę ramową (obowiązującą do 2019 r.) z MAN Truck & Bus. Podczas Busworld w ramach zawartych porozumień przewoźnik zakupił 14 autokarów MAN Lion` Coach. Wszystkie autokary maja pojemność 49 + 1 + 1 miejsc siedzących i zostaną dostarczone do końca wiosny 2016 r. Autobusy będą posiadać systemy LGS (Lane Guard System) i EBA (awaryjnego Brake Assist), obowiązkowe dla wszystkich nowych pojazdów użytkowych od listopada 2015 r.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MAN
Neoplan
Kortrijk
Busworld
  • www – 28.10.2015

    Man przynajmniej utrzymał zabudowę wnętrza w ryzach. I szyba jest z tyłu, i siedzenia w takiej ilości jak dawniej. Man pokazuje od lat jak skutecznie może przebiegać ewolucja autobusów. Brawo! Oby tylko potrafili skutecznie powalczyć o rynek.

  • Niemiec – 28.10.2015

    No coz, za to MAN potrafi oferowac nawet jeszcze MNIEJ siedzen dostepne z niskiej podlogi, jak jeszcze w wersji Euro V.To raczej nie jest powod do chwalania.W krotkim LC 3-drzwiowym widzimy zaledwie 6 miejsc dostepnych z niskiej podlogi. Solaris, o takim samym rozkladzie potrafi oferowac dwa razy tyle - 12 sztuk.

  • MKZ – 29.10.2015

    Może i ma mniej miejsc z niskiej podłogi, ale przynajmniej nie rozwali się po tygodniku użytkowania.

  • MM – 29.10.2015

    Niedługo na filmach promocyjnych połowa pasażerów będzie w burkach

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....