Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Busworld 2015: Iveco z elektrycznym Daily [FILM]

infobus
27.10.2015 17:38
0 Komentarzy

Wręczanie tytułu ?Coach of the Year 2015? to oczywiście największysukces Iveco na tegorocznym Busworld, ale nie tylko.

Włoska marka m.in. podpisała kontraktna dostawę aż 132 autobusów dla norweskiej firmy Nettbus, w tym 107 szt. pojazdówIveco Crossway i Crossway Low Entry oraz 25 Iveco Daily. Część skandynawskiej floty(112 szt.) pojawi się w Gl?mdalen i Grenland, a pozostałe w 14 innych miastach.Autobusy zostaną dostarczone w okresie od stycznia do czerwca przyszłego roku.

Belgijska szóstka

W telegraficznym skrócie to Iveco pokazało na tegorocznejwystawie Busworld sześć autobusów:

  • Magelys w wersji VIP w barwach drużyny rugby Nowej Zelandii All Blacks

  • Crossway Line 12,9 M

  • Crossway Low Entry 12,9 M

  • Urbanway 12 w wersji Bus Rapid Transit (BHNS)

  • minibus Daily Tourys z nową, 8-biegową automatyczna skrzynią

  • minibus Daily electric – światowa premiera nowej generacji tegomodelu

Dodatkowo na terenach zewnętrznych zwiedzający mogli skorzystać z jazd testowymiautobusami: Magelys, Crossway Pro, Crossway LE City z miejscem kierowcy w standardzieVDV, Urbanway CNG oraz Daily CNG Line i Daily Tourys, które wyposażono w nowe,automatyczną skrzynie hi-Matic.

{https://www.youtube.com/watch?v=sNL74dXj4qU}

25 tysięcy Crossway-ów

Produkowania w zakładzie w Vysokie Myto seria autobusów to europejskilider z liczbą 25.000 sprzedanych jednostek. Crossway wszedł do produkcji w 2006roku i obecnie dostępny jest w trzech zoptymalizowanych długościach (10,8 m, 12m oraz 12,9 m) oraz 4 wersjach funkcjonalnych:

  • miejskiej LE (Low Entry)

  • szkolnej Pop (Crossway Pop jest jedynym pojazdem na rynku ,który przy długości 12,9 m jest w stanie zaoferować 63 miejsc)

  • Line ? przeznaczonej na krótkie i średniej długościprzejazdy międzymiastowe;

  • Pro ? wersja kombi, dla przewoźników, którzy potrzebują poazjd do rozmaitych zadań? od przewozów regionalnych po okazjonalną turystykę.

Wszystkie modele Crossway wyposażono w silniki FPT Tector, które teraz można równieżnapędzać biodieslem.

{https://www.youtube.com/watch?v=b0fCnsiJS8Y}

Elektryczny Daily

Nagrodzona prestiżową „International Van of the Year2015” najnowsza generacja Daily oferowana jest przez Iveco w trzechwersjach: Tourys, Line i City z trzema podstawowymi silnikami: diesel (146 i170 KM), CNG (136 KM) i elektryczny (80 kW). Cała autobusowa linia Daily zlokalizowanajest w zakładzie w Suzzara, w pobliżu włoskiego miasta Mantua.

Główna innowacją na stoisku Iveco na Busworld 2015 był Iveco Daily Electric 50CH3 o długości 7120 mm i pojemności 16+1. Dzięki zerowej emisji to idealnypojazd na obsługę centrum miasta i tras wahadłowych. W porównaniu dopoprzedniej generacji Daily Electric, najnowszy model ma zasięg do 110 lub 160km (w zależności od 2 lub 3 pakietów baterii), co stanowi wzrost wydajności o25%. Prędkość maksymalna pojazdu wynosi tylko 80 km/h, co jednak i tak jestwynikiem o 10 km/h lepszym niż w poprzedniej edycji elektrycznego furgonu. Większajest także ładowność, która wyniesie o 100 kg więcej niż u poprzednika.

System magazynowania energii w Daily Electric obejmuje dwielub trzy sodowo-niklowe akumulatory, które w połączeniu z superkondensatorami poprawiająwydajność pojazdu i zwiększają żywotność baterii. Odzyskiwana podczas procesu hamowaniaenergia przekształcana jest w energię elektryczną i służy do ładowaniaakumulatorów trakcyjnych. Elektryczny minibus Iveco może pracować w dwóchtrybach: ekonomicznym (ECO), aby zwiększyć zasięg samochodu oraz (PWR), abypoprawić właściwości jezdne. Stan naładowania akumulatorów, a także inneparametry dotyczące eksploatacji pojazdu można odczytać z tabletu firmy TomTom,który został umieszczony na desce rozdzielczej Daily Electric.

Elastyczny tryb ładowania, opatentowany przez Iveco, składa się z unikalnegozłącza i gniazda elektrycznego. Ładowarka może pracować w trybie wolnym (np. podczasładowania w nocy) lub super szybkim (ładowanie do ?pełna? w 2 godziny).

Aby zapewnić komfort pasażerów, w elektrycznym Daily zastosowano wysokiejjakości system klimatyzacji Bycool Compact 3.0, który bazuje dwóch sprężarkachelektrycznych zainstalowanych na dachu. Intensywność chłodzenia jest automatycznieregulowana.

Co ciekawe, najnowszy Daily wyposażony został w akustycznysystem ostrzegania pieszych (PASS), który włącza się przy prędkości do 30 km /h i ostrzega pieszych i rowerzystów, że pojazd się zbliża.
{https://www.youtube.com/watch?v=YxBD8j3mi6M}

Urbanway idzie w BRT

I na koniec autobusy miejskie Iveco, czyli rodzina Urbanway,oferowana obecnie w trzech podstawowych wersjach gabarytowych: midi (10,60 m),standardowej (12 m) i przegubowej (18 m). Do tego dochodzi możliwość zasilaniapojazdów albo poprzez silnik na olej napędowy albo na gaz ziemny (CNGS) albohybrydowo z funkcją „Start & Go. Za moment pojawi się odmiana Urbanwayw pełni elektryczna. Dodatkowo możemy w fabryce w Annonay zamówić jeszczewersje BHNS (BRT) wyposażone w niestandardowe funkcje i design. Taki właśniepojazd ? w wersji 12 m ? pokazany został w Kortrijk z silnikiem Iveco Cursor 9o mocy 360 KM i z nowoczesna stylistyką zewnętrzną i wewnętrzną. Futurystycznyefekt został osiągnięty dzięki m.in. niższemu poziomowi bocznych szyb, co zwiększyłodostęp naturalnego światła do wnętrza pojazdu.

Sylvain Blaise, szef Iveco Bus, powiedział: -?Rok 2015 jest rekordowyrok dla naszej fabryki w Annonay pod względem liczby zamówień. Co więcej, prawie połowa produkcji to wersje znapędami alternatywnymi ? CNG i hybrydowe.Jesteśmy dumni z tego osiągnięcia, gdyż to dowodzi naszej skuteczności w oferowaniumiastom rozwiązań chroniących zasoby naturalne i zdrowie mieszkańców.?

W Kortrijk Iveco podało też gazowe statystyki, z których wynika,że aktualnie we Francji jeździ ok. 2.500 gazowych pojazdów (marek Iveco iHeuliez). Dodatkowo ok. 3.000 takich pojazdów eksploatowanych jest w różnych flotach w całej Europie, w tym weWłoszech, Hiszpanii, Holandii, Czechach i Grecji. Poza Europą 302 gazowepojazdy typu Crealis zostały niedawno dostarczone do Baku, stolicy Azerbejdżanu.Dodatkowo w Chinach, 1400 autobusów użytkowanych w Pekinie i Szanghaju wyposażonow silniki Iveco CNG.

{ https://www.youtube.com/watch?v=zOTNFbOz0B4}

Komentarze