TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Busworld 2015: Dwie premiery Van Hool [FILM]
InfoBus.pl - Opublikowano: 20.10.2015 17:00:42
Van Hool EX 17H - nowość targów Busworld 2015

Jeden z gospodarzy autobusowych targów w Kortrijk pokazał nowy trzyosiowy autokar Van Hool EX17H, dostosowany zarówno do lewo-jak i prawostronnego ruchu. To kolejne autokary z nowej serii ekonomicznych autobusów turystycznych EX. Ich produkcja rozpoczęła się IV kwartale 2014 w Skopje ? nowej macedońskiej fabryce producenta.


Nową gamę zainicjowały dwa dwuosiowe modele: EX15H i EX16M. Teraz mamy trzeciego reprezentanta o długości 14,2 m i pojemności pasażerskiej 61+1+1. Ma on identyczny zwis przedni (2890 mm??) i zwis tylny (3580 mm) jak konstrukcje dwuosiowe. Pojazd napędza silnik Paccar/DAF MX-11 Euro 6 o mocy 320 kW (436 KM), współpracujący z skrzynią GO 210-6 + retarder Voith R115E. Zbiornik paliwa tego modelu mieści 500 l paliwa (+69 l AdBlue)

Stylistyka

Do tej pory autobusy turystyczne belgijskiej firmy charakteryzował spokojny design i stonowana elegancja. Nie inaczej jest w rodzinie EX. Stylistyka autokarów odzwierciedla najważniejsze cechy pojazdu: wydajność i funkcjonalność. Z zewnątrz EX wyróżnia się bardzo prostymi i jednocześnie smukłymi liniami, które podkreślają jednolitą bryłę pojazdu. Tutaj nie zajdziemy żadnych stylistycznych fajerwerków (może poza tylnymi światłami). Pojazdy tego typu mają być relatywnie tanie i przynosić swojemu właścicielowi jak największy dochód. Kwestia wyglądu jest tutaj zdecydowanie na drugim torze. Wspomnianym wyjątkiem są tylne świtała, które bardziej pasują do miejskich modeli Exqui.City producenta niż do klasycznej linii EX. Tak czy inaczej dobrze, że jest tutaj jakiś mały designerski akcent, który wyróżni belgijskie pojazdy na europejskich drogach ?przynajmniej z tyłu.

Wnętrze

Wnętrze pojazdów z serii EX jest przestronne i jasne. Od razu rzuca się w oczy płaska podłoga na całej długości przestrzeni pasażerskiej, która jest wspólnym elementem dla wszystkich modeli. Wnętrze zostało modułowo zaprojektowane, co umożliwia szybkie dostosowanie pojazdu do konkretnych zadań ?od przewozu osób na wózkach inwalidzkich poprzez wycieczki szkolne po kilkudniowe wyjazdy turystyczne. Kierowca ma do swojej dyspozycji obszerny kokpit (samo miejsce kierowcy i pilota zyskało dodatkowe 10 cm), a także nowe lusterka zewnętrzne, które dają mu pełny widok z przodu oraz z boku pojazdu, bez martwych punktów. Ponadto EX oferuje nową deskę rozdzielczą (aczkolwiek nawiązującą stylistycznych do rozwiązań znanych z serii TX), zintegrowaną z całym pulpitem. Warto podkreślić, że miejsce pilota ma wygodny stół do pracy i jest wyposażony w wejście do urządzeń elektronicznych. To bardzo pomysłowe rozwiązanie. Co do dodatkowych atrakcji dla pasażerów to Van Hool przewidział w standardzie ?pojedynczy monitor 19-calowy zabudowany z przodu pojazdu. Producenta można za to pochwalić za nowe półki podsufitowe, które oferują więcej miejsca, a zintegrowane z nimi diodowe lampy z funkcją ściemniania zapewniają optymalne oświetlenie w każdej sytuacji. Do tego mamy nowe lżejsze fotele pasażerskie oraz 3-strefowy system klimatyzacji. Na zakończenie warto dodać, że EX jest opcjonalnie dostępny z szerokim centralnym drzwiami, w których stopniach można zainstalować kasetową windę dla wózków inwalidzkich. Na liście dodatkowego wyposażenia jest także WC, kabina sypialna dla kierowcy (z przodu lub przy tylnej osi), kuchnia i lodówki. Tak szeroki zakres opcji doskonale pokazuje w jaką niszę chce się ?wstrzelić? Van Hool. Ma być oszczędnie i niedrogo, ale przy odpowiednim komforcie i poziomie technicznym. Inną filozofię prezentowały także obecne na niemieckich targach luksusowe autokary Van Hool z serii TX, w tym doskonale nam znane modele TDX21 Altano i TDX29 Astromega. Oba wystąpiły już z silnikami Paccar / DAF MX-11 Euro 6.

Hybrydowa nowość

W Kortrijk drugą, miejską nowością Van Hoola był niskopodłogowych, 12-metrowy model A330 Hybrid, pokazany na terenach zewnętrznych. Belgijska firma zmodernizowała elektryczno-spalinowy napęd swojej dwuosiowej wprowadzając dodatkowe funkcje m.in. Arrive-and-Go. W efekcie pojazd może przejechać 3 km posługując się tylko napędem elektrycznym. Cały czas partnerem Van Hool-a tutaj w zakresie elektrycznych silników jest niemiecki Siemens, w zakresie jednostek spalinowych ? Cummins z silnikiem ISB 4,5



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Van Hool
Busworld
Kortrijk
EX
hybryda
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....