TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Buspasowa ofensywa we Wrocławiu. Podwale!
InfoBus.pl - Opublikowano: 18.07.2019 13:00:15
Buspasowa ofensywa we Wrocławiu. Podwale!

W nocy z 20 na 21 lipca na ul. Podwale - na odcinku od ul. Kołłątaja do ul. Świdnickiej - zostanie wydzielony kolejny wrocławski buspas, co przyśpieszy przejazd autobusów w kierunkach Nowy Dwór, Kuźniki, Klecina, Oporów oraz Krzyki.

W tym rejonie kursuje 5 linii autobusowych (A, D, 106, 148 i 149), które w szczycie jeżdżą co 7,5 minuty lub co 15 minut. Badania ruchu wykazały, że największym problemem w tej części miasta były tworzące się zatory komunikacyjne, które uniemożliwiały przejazd autobusów i powodowały duże opóźnienia na trasach pojazdów. Zaproponowano wobec tego nowe rozwiązanie, które polega na wydzieleniu na odcinku 300 metrów - od ul. Kołłątaja do ul. Świdnickiej - skrajnego prawego pasa ruchu dla komunikacji autobusowej.

- Projektując buspas wzięliśmy pod uwagę to, że natężenie ruchu oraz charakter ulicy wskazują na potrzebę utrzymania dwóch pasów ruchu dla komunikacji indywidualnej – zaznacza Elwira Nowak dyrektor Wydziału Inżynierii Miejskiej Urzędu Miejskiego Wrocławia. – Dlatego wyznaczono trzy pasy ruchu i skrajny prawy pas przeznaczono wyłącznie dla autobusów, co wiąże się z korektą oznakowania poziomego i pionowego.

Celem wprowadzonych zmian jest przede wszystkim zwiększenie punktualności komunikacji autobusowej oraz jej przyśpieszenie. Zmiany będą monitorowane przez Urząd Miejski.

Buspasy we Wrocławiu

We Wrocławiu dotychczas funkcjonowała jedna jezdnia busowa wybudowana na ulicy Strzegomskiej pomiędzy ulicami Nowodworską i Rogowską (długość 2x800 m) oraz jeden odcinek samodzielnego pasa busowego wyznaczonego na jezdni ulicy Robotniczej od ulicy Smoleckiej do placu Orląt Lwowskich (długość pasa wynosi 800 m).

Rozwiązania stosowane we Wrocławiu przewidują ponadto korzystanie przez autobusy z wydzielonych z ruchu ogólnego torowisk tramwajowych oraz umożliwiają autobusom jazdę na wprost z pasów ruchu przeznaczonych dla relacji prawoskrętnej prowadzącą bezpośrednio do zatoki przystankowej. Z całej sieci wydzielonych torowisk tramwajowych o długości 186,5 km na 22 odcinkach o długości 24,5 km wprowadzono ruch autobusowy.

Z kolei dziewięć odcinków wydzielonych torowisk tramwajowych z dopuszczonym ruchem autobusowym oraz jeden buspas udostępnione zostały do poruszania się nimi pojazdom taxi, policji, Pogotowia Ratunkowego i samochodom elektrycznym. Wybrane zostały te fragmenty pasów, na których nie występuje kolizja z obsługą przystanków tramwajowych czy autobusowych, a skrzyżowania na trasie umożliwiają zgodny z przepisami przejazd torowiskiem tramwajowym innych pojazdów niż tramwaje.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
buspas
Wrocław
  • Krzysztof Kasperski – 18.07.2019

    Całe miasto będzie stać w korku

  • Iwona Lechowicz – 18.07.2019

    Już stoi a to dopiero początek durnych pomysłów włodarzy miasta codziennie awarie autobusów tramwaje wyskakują z torów ot i wrocławska rzeczywistość pogratulować tylko tym co wymyślają takie durnoty

  • Przemek Filar – 18.07.2019

    Żadna wojna, tam są i będą 2 pasy!

  • Wojciech Liberda – 18.07.2019

    Stoją w korku, bo sie pchają puszkami do centrum... wiec lepiej dla.nich na pewno.nie bedzie... ktos musi sie za to zebrać, a ze bedzie boleć to inna sprawa... wszystkie miasta to czeka, bo nie są z gumy.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....