TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Bus of the Year 2007 - Mercedes-Benz Citaro LE Ü!!!
Dariusz Więcławski - Opublikowano: 02.10.2006 13:00:19 2 komentarze
Bus of the Year 2007 - Mercedes-Benz Citaro LE Ü!!!

 

Międzynarodowe jury, składające się z dziennikarzy czasopism branżowych z 15 krajów Europy, przyznali tytuł „Autobusu Roku 2007”modelowi Mercedes-Benz Citaro LE Ü. Ogłoszenie zwycięzcy odbywającego się co 2 lata plebiscytu zostało poprzedzone intensywnymi testami na ulicach Wiednia. Trwające blisko tydzień testy odbywały się tradycyjnie w maju. Autobusy kandydujące do tytułu obsługiwały regularne linie komunikacji miejskiej i podmiejskiej w stolicy Austrii. Konkurentami Mercedesa do tytułu był autobus miejski Berkhof Ambassador oraz międzymiastowy autobus MAN Lion’s Regio. Ceremonia wręczenia nagrody przedstawicielom koncernu DaimlerChrysler miała miejsce 19 września 2006 r. podczas targów IAA Hanower 2006. Citaro LE Üzdobyło uznanie jurorów głównie dzięki spójności swojej ogólnej koncepcji, co przejawia się w uzasadnieniu werdyktu: „Twórcom tego autobusu udało się w sposób profesjonalny połączyć funkcjonalność z estetyką.”Układ napędowy oparto o jednostkę Mercedes-Benz pracującą w technologii BlueTec, automatyczną skrzynię biegów ZF oraz hipoidalny, tylny most napędowy, co uznano za rozwiązanie „zorientowane na przyszłość”.

Ponadto, jurorzy docenili wysoki komfort jazdy, dobre tłumienie nierówności, niski poziom hałasu, nowoczesną stylistykę oraz wysoki standard bezpieczeństwa, na co wpływ miały montowane w standardzie systemy EBS (elektronicznie sterowany układ hamulcowy), retarder Voith oraz systemy antypoślizgowe ABS i ASR. Uznanie zyskały również wydajne systemy ogrzewania i klimatyzacji. Warto przy okazji zwrócić uwagę, że Citaro LE Ünie jest zupełnie osobnym modelem w ofercie Mercedes-Benz, ale bazuje na nowoczesnej konstrukcji niskopodłogowego Citaro, którego wyprodukowano dotąd blisko 15 000 sztuk. Autobus Citaro LE Üma tym samym wiele wspólnych komponentów z modelem niskopodłogowym, jak np. systemy drzwiowe, układ elektryczny, tablice kierunkowe, fotele, poszycie wewnętrzne czy układ klimatyzacji. Wiele innych komponentów łączy z kolei Citaro LE Üz autobusem międzymiastowym Integro.

Jurorom przypadła do gustu także stylistyka wnętrza i wysoka jakość użytych tu materiałów. „Członkowie jury byli pod wrażeniem designu wnętrza, który wpada w oko, zachęcając pasażerów do wejścia na pokład.”–czytamy w uzasadnieniu. Jak to w przypadku autobusów niskowejściowych, Citaro LE posiada niską podłogę w przedniej części aż do tylnej krawędzi drugich drzwi, za którymi podłoga znajduje się na standardowym poziomie. Zaletą takiej złożonej konstrukcji jest fakt, że przy zachowaniu dostępności pojazdu dla osób niepełnosprawnych, umożliwia ona montaż nieskomplikowanych i łatwych w obsłudze komponentów układu napędowego. Ponadto, dzięki umieszczeniu foteli w tylnej części ponad obudowami nadkoli, znacznie łatwiej jest w sposób ergonomiczny zaprojektować tę część przestrzeni pasażerskiej (wszystkie fotele w tym segmencie zwrócone są przodem do kierunku jazdy). Autobus Citaro LE spotkał się ze szczególnie dużym zainteresowaniem w Skandynawii oraz krajach Beneluksu. Mercedes liczy jednak, że atrakcyjna koncepcja nowego modelu przyjmie się także w krajach Europy Środkowej.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Mercedes
Citaro
autobus
konkurs
MAN
IAA
Bus of the year
  • zwirek – 26.09.2006

    Mercedes ogólnie wyglada bardzo dobrze tylko ten sztucznie doklejony garb z tyłu wygląda troszkę jak zbiorniki na gaz.

  • Trajluś – 29.09.2006

    Przydałaby się wersja z trzecimi drzwiami na tylnym zwisie, w układzie: 1-2-1 lub 1-2-2. Oczywiście aktualną wersje pozostawmy. No i w przyszłości dłuższe warianty: 15 i 18m.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....