TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Bukareszt z pierwszym Citaro hybrid
INFOBUS.PL - Opublikowano: 03.03.2020 17:00:13
Bukareszt z pierwszym Citaro hybrid

Przed czasem Mercedes rozpoczął dostawy 130 hybrydowych Citaro do Bukaresztu. Pierwsze pojazdy już przekazano miejskiemu operatorowi Societății de Transport București (STB).

Trwa obecnie pierwszy od 12 lat program modernizacji floty spółki Societății de Transport București, a więc miejskiego przewoźnika, który obsługuje Bukareszt. Oprócz 400 autobusów marki Otokar z silnikami diesla Euro 6, które zakupiono w 2019 roku. Do grona tego dołączą Mercedesy Citaro C hybrid i to w niemałej liczbie, bo aż 130 sztuk.

Ich zakup jest możliwy dzięki bezzwrotnemu wsparciu zewnętrznemu, które przyznano rumuńskie stolicy na odnowę parku taborowego a także do zmniejszenia zanieczyszczeń generowanych przez ruch miejski. Flota STB do 2021 r. wzbogaci się o łącznie 530 nowych autobusów. Ostatatnie tak gigantyczne zakupy miały miejsce w latach 2006 - 2008. Do Bukaresztu dostarczono wtedy 100 Mercedesów Citaro w kilku wersjach.

Mercedes jako jedyny wystartował w przetargu na hybrydy dla rumuńskiej stolicy. Wartość kontraktu to 195 268 331,70 ROL, a więc nieco ponad 179 mln PLN. A to daje ok. 1 377 000 PLN za hybrydowego Citaro C2. Cena ta obejmuje maksymalnie ośmioletnią gwarancję całopojazdową, ale nie więcej niż do osiągnięcia 480 000 km przebiegu przez każdą z "gwiazd".

Harmonogram dostaw przewiduje przekazywanie Mercedesów STB w transzach. Pierwszy autobus przyjechał jednak przed czasem i już jest w Bukareszcie. W kolejnych miesiącach Mercedes będzie przekazywał rumuńskiemu operatorowi po 20 autobusów miesięcznie. Dostawa zostanie zamknięta w styczniu 2021 r., kiedy to na odebranych zostanie ostatnie dziewięć hybryd.

Hybrydowy Citaro dla Bukaresztu
Wnętrze autobusów jest nowoczesne, wyposażone w fotele tapicerowane typu CSE, a przestrzeń pasażerska posiada automatyczny układ klimatyzacji. Jeden Citaro zabiera na pokład nawet 107 pasażerów, w tym 27 na miejscach siedzących. Wyposażony jest w gniazda USB do szybkiego ładowania urządzeń mobilnych oraz bogaty system informacji pasażerskiej czeskiej firmy BUSE.

Podstawowa zasada działania Citaro hybrid jest bardzo prosta. Bardzo solidnie skonstruowany elektryczny silnik tarczowy o mocy 14 kW i 220 Nm maksymalnego momentu obrotowego zintegrowany jest pomiędzy silnikiem spalinowym OM936, a skrzynią biegów ZF Ecolife. W trakcie wyhamowywania autobusu pełni on funkcję prądnicy, która przetwarza energię kinetyczną pochodzącą z hamowania silnikiem w prąd – podczas hamowania i po zwolnieniu pedału gazu.

Wytworzony prąd zostaje zmagazynowany w postaci energii elektrycznej. Bez technologii hybrydowej energia pozyskiwana w fazie rekuperacji byłaby tracona, zaś nowy Citaro hybrid wykorzystuje ją, przy okazji oszczędzając. Gdy tylko autobus rusza z miejsca, silnik elektryczny wspomaga silnik diesla dodatkowym momentem obrotowym. Dzięki temu silnikowi spalinowemu wystarczy wytworzenie mniejszej mocy, by ruszyć z miejsca, oszczędzając tym samym na paliwie.

Dzięki wysokiej gęstości mocy innowacyjne superkondensatory magazynują energię elektryczną dla silnika elektrycznego, wyróżniając się przy tym bardzo niewielkimi rozmiarami i wysokim bezpieczeństwem działania.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
Mercedes
EvoBus
Rumunia
Bukareszt
STB
hybryda

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....