TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Bukareszt stawia na hybrydy i trolejbusy
InfoBus.pl - Opublikowano: 09.09.2019 10:00:48
Bukareszt stawia na hybrydy i trolejbusy

Mercedes-Benz dostarczy do stolicy Rumunii łącznie 130 szt. hybrydowych, niskopodłogowych autobusów miejskich Citaro hybrid.  Z kolei 15 września mija termin skalania ofert na 100 trolejbusów.

Hybrydowe serce

Można powiedzie, że Bukareszt jest jedną z stolic Citaro w Europie. Rumuńska stolica wybierała topowe autobusy miejskie Mercedesa w poprzednich latach. Łącznie w ostatniej dekadzie władze miasta zamówiły łącznie 1000 szt. Citaro!

-"Bukareszt jest stolicą Citaro. Dlatego cieszymy się, że możemy kontynuować współpracę" - powiedział Ulrich Bastert, dyrektor ds. marketingu, sprzedaży i obsługi klienta w Daimler Buses.

Realizacja hybrydowego zamówienia rozpoczną się w maju 2020 r.

W wersji solo

Bukareszt zamówił autobusy Mercedes-Benz Citaro hybrid w wersji solo, o długości 12 m. Pojazdy będą posiadać komfortowe wyposażenie, w tym m.in. pełną klimatyzacją, tapicerowane fotele pasażera, system informacyjny z danymi w czasie rzeczywistym, porty USB dla urządzeń końcowych pasażerów oraz elektroniczny program stabilności ESP.

To co wyróżnia Citaro hybrid to moduł hybrydowy, który łączy w sobie ekonomię i ekologię: w zależności od operacji moduł hybrydowy zmniejsza zużycie paliwa w zależności od operacji, a tym samym emisję nawet o 8,5 procent. Co ważne, moduł "hybrid" w Citaro jest dostępny, jako specjalne wyposażenie zarówno dla jednostek na olej napędowy, jak i CNG. Silnik elektryczny modułu hybrydowego - o mocy do 14 kW i momencie obrotowym 220 Nm - wspiera podstawowy zespół napędowy przede wszystkim, gdy pojawia się wysokie zapotrzebowanie na moc. Dzieje się tak na przykład ruszania pojazdu z przystanku, kiedy energia elektryczna - pozyskiwana procesie rekuperacji i przechowywana w kondensatorach dwuwarstwowych (superkondensatorach), zaczyna wspomagać start autobusu.

Ta technologia i wyjątkowe cechy hybrydy Citaro przekonały ekspertów: międzynarodowe jury wybrało hybrydę Citaro jako "Bus of the Year 2019".

Trolejbusy dla Bukaresztu

Łącznie w najbliższym czasie Bukareszt oprócz 130 szt. autobusów hybrydowych chce kupić 100 szt. bateryjnych trolejbusów, na które 5 lutego opublikowano przetarg. Trolejbusy mają bez sieć przejechać do 20 kilometrów i będą m.in. wykorzystywane na obrzeżach stolicy - na trasach w nowych dzielnicach, gdzie trolejbusowe sieci nie są jeszcze rozwinięte. 100 trolejbusów będzie miało 12 metrów długości i niską podłogą na całej długości pojazdu. Zgodnie z SIWZ, wymagana pojemność to najmniej 96 osób i co najmniej 24 miejsca siedzące. Gwarancja na trolejbusy ma wynieść co najmniej 240 000 km lub cztery lata użytkowania.

Bukareszt daje oferentom standardowo 24 miesiące na dostawy, ale firmy, którzy zaproponują dostawę większej liczby trolejbusów w pierwszym roku umowy, otrzymają dodatkowe punkty. Termin składania ofert mija 15 września. Szacunkowa wartość zamówienia wynosi 214 mln RON (45 mln EUR).

Autobusowe zakupu

Przypomnijmy, że Bukareszt w ostatnim czasie zamówił 400 szt. niskopodłogowych autobusów Otokar Kent Euro 6 o wartości 458 milionów RON (100 milionów EUR) plus VAT. Sto pierwszych pojazdów przyjechało do stolicy Rumunii do końca 2018 roku, a reszta zostanie dostarczona do końca 2019 roku.

W tym roku Bukareszt rozstrzygnął przetarg na zakup 110 autobusów elektrycznych klasy MAXI. Miasto dostało oferty od dwóch producentów: Bozankaya Otomotiv Makina Imalat Ithalat Ve Ihracat (Turcja) i SILEO GmbH (Niemcy) New Kopel Car Import (rumuński importer chińskiego producenta BYD). Bukareszt przeznaczył na swój elektryczny zakup sumę 220 mln RON neto bez VAT / 262 mln RON (55 mln EUR) brutto. Czekamy cały czas na umowę.

To jeszcze nie koniec rumuńskich zakupów autobusowych - w czerwcu br. Rumuńskie Ministerstwo Rozwoju Regionalnego i Administracji Publicznej (MDRAP) ogłosiło przetarg na zakup 131 szt. autobusów elektrycznych dla siedmiu miast. Wybrane przez rząd samorządy to: Iasi, Sibiu, Sighetu Marmatiei, Slatina, Suceava, Tirgu Mures i Pitesti. Ministerstwo oszacowało swój budżet na 363 mln RON netto (ok. 77 mln EUR). Z całej puli 131 autobusów najwięcej (40) trafi do Pitesti. Wszystkie pojazdy mają być 12-metrowe.

Wcześniej - w marcu br. - rumuński MDRAP otrzymał jedną ofertę w przetargu na zakup 68 autobusów elektrycznych o długości 10 metrów, które będą kursowały w miastach: Braila, Konstanca, Focsani, Lugoj i Slobozia. Oferta pochodzi od turecko-niemieckiego konsorcjum Bozankaya Otomotiv - Sileo GmbH. Więcej o sytuacji na rynku w Rumunii pisaliśmy TUTAJ




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
hybryda
trolejbus
elektrobus
Mercedes
Rumunia
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....