TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Budapeszt i pierwsze hybrydowe Volvo
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 20.10.2014 12:55:56 20 komentarzy
Budapeszt i pierwsze hybrydowe Volvo
Na początku października br. stolica Węgier odebrała pierwszy hybrydowy autobus przegubowy Volvo 7900AH. To początek realizacji kontraktu na łącznie 28 tego typu pojazdów, które budapesztański przewoźnik ma sukcesywnie odbierać w okresie od listopada do lutego 2015 r. Zamówienie Budapesti Közlekedési Központ to zarazem największy zakup autobusów hybrydowych w naszej części Europy i jednocześnie pierwszy tak duży kontrakt Volvo na hybrydy w wersji przegubowej. Wszystkie pojazdy 7900AH zostały wyprodukowane we wrocławskiej fabryce koncernu, a dostawy realizuje konsorcjum Raba-Volvo. O randze tego kontraktu świadczy fakt, że w uroczystości przekazania pierwszego pojazdu wzięli udział Stephen Tarlós, burmistrz Budapesztu, dr Miklós Seszták, Minister Rozwoju Narodowego i Vitézy David, prezes BKK. Najnowsza inwestycja to kontynuacja dynamicznej odnowy autobusowej floty w stolicy Węgier, która do 2018 r. ma być w pełni niskopodłogowa. Pierwszym krokiem do tego celu był zakup przez VT Arriva w 2013 r. 161 sztuk nowych autobusów Mercedes-Benz Citaro. W tym roku dołączyło do nich 167 nowych pojazdów marek MAN i Volvo dla Volanbusz. W międzyczasie zakupiono lub zmodernizowano ok. 200 używanych autobusów. Model Volvo 7900AH to następca doskonale znanego w Budapeszcie autobusu Volvo 7700A, który były dostarczane do stolicy Węgier w latach 2004/2005/2006 w łącznej licznie 150 szt. Hybrydowa wersja pomieści 154 pasażerów oraz zdaniem producenta zapewni do 30% niższe zużycie paliwa w porównaniu z obecnym modelem z silnikiem diesla. Z kolei w porównaniu z dwuosiowym autobusem hybrydowym Volvo 7900 Hybrid, zużycie paliwa zmniejszy się o 15% w przeliczeniu na jednego pasażera w całkowicie zapełnionym autobusie. Autobus Volvo 7900 Articulated Hybrid jest napędzany nowym, 5-litrowym silnikiem diesla o mocy 240 KM (900 Nm), spełniającym wymagania emisyjne zgodne z normą Euro. Współpracuje z silnikiem elektrycznym (150 kW) w ramach hybrydowego układu równoległego Volvo I-SAM, w którym silnik diesla i silnik elektryczny mogą pracować równocześnie lub niezależnie. Na przystankach autobusowych pojazd pracuje na zasilaniu elektrycznym, cicho i przy zerowej emisji spalin. Energia powstała podczas hamowania akumuluje się w baterii, a następnie zostaje wykorzystana do generowania prądu dla silnika elektrycznego. Pojazd posiada również nowo zaprojektowany, wydajny system ogrzewania i wentylacji. Dzięki umiejscowieniu akumulatorów blisko osi centralnej, waga 18-metrowego autobusu jest równomiernie rozmieszczona, co umożliwia zwiększenie liczby pasażerów. przegubowe model 7900 Articulated Hybrid –po premierze na targach Busworld w Kortrijk –trafiły do klientów wiosną 2014 roku. Przypomnijmy, że od 2014 r. wszystkie autobusy niskopodłogowe produkowane przez Volvo Buses na Europę są pojazdami hybrydowymi.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Volvo
Budapeszt
BKK
  • jkre – 20.10.2014

    No to sukcesywnie polepsza sie jakość komunikacji w Budapeszcie.Podróż na coraz lepszym poziomie

  • Teofilow – 21.10.2014

    Debilny uklad siedzen w tylnej czesci pojazdu.

  • jws – 21.10.2014

    Debilny to ty jesteś prosze o usunięcie wpisów teofilow ten człowiek jest trudny do życia

  • jws – 21.10.2014

    Warto dodać że do Budapesztu dotarły nowe ikarusy o bardzo ładnej stylistyce

  • jws – 21.10.2014

    Budapeszt kupuje oprócz ikarusów autobusy renomowanych marek ,niebawem będzie to jedna z lepszych flot autobusowych w naszej części Europy

  • – 21.10.2014

    Piękny autobus

  • – 21.10.2014

    Czy ktoś wie dlaczego Volvo zrezygnowało z klasycznego napędu?

  • – 21.10.2014

    Czy Volvo dla Budapesztu jest z Wrocławia?

  • ajs – 21.10.2014

    Nie wiem fakt jest taki że Wrocław wytwarza całą rodzine 7900 ale na Węgrzech mają konsorcjum z Rabą wiec nie wiem czy to nasze czy Węgrów

  • ajs – 21.10.2014

    Nowoczesny i porządny autobus

  • ajs – 21.10.2014

    Ładny szkoda że Warszawa nie kupuje takich Volvo tylko znacznie tańsze i gorsze solarisy i solbusy

  • jsd – 21.10.2014

    Debilny komentarz teofilow prosze usunąc to trudny człowiek

  • PR100 – 21.10.2014

    @ajs - jeśli nie masz nic lepszego niż wpadanie w kompleksy, to proszę bardzo - każdy powód jest dobry, ja tam wolę stawiać na rozwój krajowych marek. Poza tym, póki co, tabor Budapesztu z warszawskim nie ma co się równać.

  • PR100 – 21.10.2014

    PS. W odpowiedzi na pytanie, które pojawia się w komentarzach powyżej. Z pomocą internetowego tłumacza, czytam sobie właśnie węgierski blog „omnibusz.blog.hu” - te autobusy poswatały we Wrocławiu (z resztą Infobus też o tym wspomina), mają polskie plakietki, prawdopodobnie jakieś pojedyncze elementy są prod. węgierskiej, ale tłumacz nie jest idealny, mogłem czegoś nie zrozumieć. W każdym razie Węgrzy zdają się być niezadowoleni. Po kooperacji Raba-Volvo spodziewali się więcej, że autobusy będą montowane u nich, a tymczasem Raba jest praktycznie (jak na razie) tylko importerem.

  • ajs – 21.10.2014

    To nie są kompleksy to najczystsza prawda Solbus to tania marka ,Solaris cóż jest może dobry ale bazarowy co widać po wyglądzie nowej generacji to tak jakby porównać do dziewczyn.Volvo to jak dziewczyna z dobrego domu z dobrej mieszczańskiej wiedeńskiej czy paryskiej (w Polsce tylko pomarzyć można o takich rejonach) dzielnicy,Solaris to jak wytapetowana tipsiara i dresiara z warszawskiego blokowiska na Ursynowie czy Jelonkach

  • PR100 – 22.10.2014

    @ajs - To twoja bardzo subiektywna ocena stylistyki Solarisa. ;) Tym samym ja mogę powiedzieć, że choć mam pewne zastrzeżenia do wyglądu nowego Urbino IV, to i tak podoba mi się on bardziej od Volvo z nalaną buźką. Ma bardziej świeży i oryginalny design. Krytyki wyglądu Solbusa też nigdy nie rozumiałem, dla mnie jest on całkiem sympatyczny pod tym względem. Na prawdę, to chyba tylko jest tak w III RP, że na każdym kroku trzeba się spotykać z ludźmi gardzącymi wszystkim co krajowe i padającymi na kolana przed wszystkim co zagraniczne.

  • Teofilow – 23.10.2014

    jsd.. slysze tylko mimimi...

  • Alekdander – 23.10.2014

    @Teofilow - won trolu!!!!

  • Teofilow – 24.10.2014

    Nie placz, jeszcze sie wiele ode mnie nauczysz ;)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....