TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Bratysława kupuje autobusy i odbiera trolejbusy
INFOBUS - Opublikowano: 28.01.2014 23:28:42 3 komentarze
Bratysława kupuje autobusy i odbiera trolejbusy
Słowacka firma Dopravnýpodnik Bratislava ogłosiła dwa przetargi na zakup nowych autobusów. Nie do końca określona jest liczba zamówionych pojazdów, ale ma to być przynajmniej 100 szt. O takiej sumie mówi grudniowa uchwała Rady Miasta, która zatwierdziła na ten cel pożyczkę w wysokości maksymalnie 13 mln EUR. Ta kwota ma być przeznaczona na sfinansowania pierwszej transzy zamówienia w wysokości 50 szt., która ma być zrealizowana jeszcze w tym roku. Kolejne 50 szt. –jako opcja, na którą muszą wyrazić zgodę radni –ma wzmocnić flotę DPB w 2015 r. Przewoźnik chce zakupić zarówno pojazdy klasy MEGA (ok. 50 szt.), jak i MIDI i MAXI (ok. 50 szt.) Aktualnie firma dysponuje flotą 448 autobusów, z czego ok. 140 szt. pojazdów ma wiek ponad 12 lat. Większość egzemplarzy z grupy „weteranów”to midibusy (w większości modele SOR B 9,5) oraz pojazdy o bardzo dużej pojemności (w tym przede wszystkim 92 egzemplarze Ikarus 435 oraz Karosa B 741 CNG). Sytuacja jest szczególnie zła wśród pojazdów przegubowych, które są coraz częściej wycofane z eksploatacji z powodu korozji. W 2014 roku przewoźnik powinien wycofać z eksploatacji ok. 140 pojazdów. Jak pokazuje najnowszy przetarg w tym roku może je zastąpić tylko 50 nowych autobusów.Natomiast już wkrótce zdecydowanie polepszy się sytuacja w trolejbusowym taborze DPB. Już w lutym rozpocznie się realizacja rekordowego kontraktu na dostawę aż 80 szt. trolejbusów SOR- Škoda, w tym 50 szt. standardowych modeli 30 Tr oraz 30 szt. przegubowych 31 Tr. Aktualnie trwają ich testy eksploatacyjne na ulicach Pilzna. Škoda sprawdza m.in. działanie klimatyzacji, w którą będą wyposażone wszystkie egzemplarze. Dodatkowo niektóre z nich będą wyposażone w generator Diesla, który umożliwi im jazdę w miejscach bez sieci trakcyjnej. Warto dodać, że ostatnie nowe trolejbusy Bratysława zakupiła w 2006 r. (6 szt. przegubowców Irisbus-Škoda Citelis 18M), a łączna liczba trolejbusowego taboru oscyluje na poziomie ok. 90 szt. Wartość najnowszego bratysławskiego zamówienia to ponad miliard czeskich koron, a w opcji zawarta jest możliwość zakupu kolejnych 40 szt. Oprócz dostaw dla Bratysława, trolejbusy Škoda Electric w ostatnich latach pojawiły się także w innych miastach na Słowacji –m.in. w Żylinie, Preszowie i Bańskiej Bystrzycy. –„W ubiegłym roku podpisaliśmy rekordową liczbę zamówień i nasze autobusy „na szelkach”trafią m.in. do Sofii, Pleven i Burgas. Ponadto wygraliśmy duży kontrakt na dostawę 125 trolejbusów dla Rygi. Łącznie zawarte kontrakty osiągnęły pozom prawie 5,6 mld CZK. Aby dotrzymać wszystkie terminy aktualnie produkujemy około 30 trolejbusów na miesiąc. Stanowi to potrojenie mocy produkcyjnych w porównaniu z zeszłym rokiem”- mówi Karel Majer, szef Škoda Electric Trolley. Pilzneński producent wykonał w zeszłym roku łącznie 44 trolejbusy, w tym 33 szt. w wersji solo i 12 szt. w wersji przegubowej. Wśród nich nie było ani jednego pojazdu w wersji 15-metrowej. Najczęściej pod trolejbusową zabudową wykorzystywano konstrukcje marki Solaris (19 szt.), IVECO (12 szt.), SOR (10 szt.) i Ikarus (3 szt.) Dodatkowo razem z polskim producentem powstał pierwszy elektrobus Škoda, bazujący na modelu Urbino 12. Wyprodukowane w 2013 r. pojazdy trafiły do następujących miast:- Pardubice odebrały 4 szt. Solaris-Škoda 26 Tr;- Zlin odebrał 1 szt. Iveco-Škoda 24 Tr, 2 szt. Iveco-Škoda 25 Tr, 1 szt. Iveco-Škoda 26 Tr i 2 szt. Solaris-Škoda 27 Tr- Cieplice odebrały 3 szt. SOR-Škoda 30 Tr;- Czeskie Budziejowice odebrały 2 szt. Soalris-Škoda 27 Tr;- Hradec Kralove odebrał 2 szt. SOR-Škoda 31 Tr;- Pilzno odebrało 2 szt. Solaris Škoda 26 Tr; - Żylina (Słowacja) odebrała 1 szt. SOR-Škoda 31 Tr i 4 szt. SOR-Škoda 30 Tr- Tracer (Uzbekistan) odebrał 9 szt. Iveco-Škoda 24 Tr - Baia Mare (Rumunia) odebrało 8 szt. 8 szt. Solaris- Škoda Trollino 12;- Landskrona (Szwecja ) odebrała 1 szt. Solaris-Škoda Trollino 12;- Szeged (Węgry) odebrał 3 szt. Ikarus-Škoda 18.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Bratysława
Słowacja
  • leszek – 30.01.2014

    Poprawcie błąd w Zlinie('1 szt. Iveco-Škoda 26 Tr"). Z tego zestawienia wynika, że wykonano 20 trolejbusów na bazie Solarisa a nie 19.

  • bolo – 30.01.2014

    sor to złom w 2003 w tarnowie był sor 9,5 na testach miał małą kolizje i co niespełna roczny wóz a od wewnacz rdza w 2004 kupili jejcze salusy i do dzis rdzy brak i jeszcze z 10 lat przed nimi a sory juz kasują

  • qwerty – 02.02.2014

    Co to jest Tracer (Uzbekistan) ? chyba chodzi o Urgencz.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....