TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

BP Tour zastąpi Warbusa na sieci ZKM Gdynia
INFOBUS.PL - Opublikowano: 22.11.2018 14:00:59
fot. BP Tour, facebook.com

Żeby ktoś mógł wejść to inny musi odejść. 19 listopada Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni rozstrzygnął przetarg na obsługę sopockich linii 177 i 187. Zlecenie trafi do lubelskiej firmy BP Tour. To oznacza definitywny koniec Warbusa w Trójmieście.

Linie 177 i 187 gdyński ZKM organizuje w ramach porozumienia komunalnego z Sopotem. Nowy kontrakt na obsługę tych połączeń będzie obowiązywał od 1 stycznia 2019 r. do końca grudnia 2023 r. W tym okresie ma zostać wykonana praca eksploatacyjna w wymiarze 1 272 452 wzkm. ZKM jak to ma w zwyczaju przy kilkuletnich umowach zastrzegł sobie możliwość zwiększenia tego wolumenu. Urzędnicy dali sobie prawo udzielenia zamówienia uzupełniającego o wartości nie przekraczającej 20% kontraktu podstawowego.

Do obsługi tego zlecenia potrzebne są min. 4 autobusy klasy MAXI. Dwa, które będą przypisane do brygad całodziennych muszą być fabrycznie nowe. Pozostałe muszą być nie starsze niż z 2007 roku. Muszą to być konstrukcje z nadwoziami o długości 11,5 – 13,5 m oraz posiadające silniki o mocy min. 240 KM. Każdy z nich musi umożliwiać podróż przynajmniej 85 pasażerom, w tym nie mniej niż 27 na miejscach siedzących. Przynajmniej 25 foteli ma być stałych. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez trzy wejścia. Miasto daje operatorowi pewną dowolność w doborze układu drzwi. Może to być układ 1-2-2 lub 2-2-2. Przewidziano okres przejściowy, w którym ZKM dopuścił wykorzystanie tymczasowo autobusów o niższym standardzie.

17 października upłynął termin składania ofert. Na pięcioletnią obsługę sopockich linii ZKM przygotował budżet w wysokości 8 525 428 zł netto. To oznacza, że urzędnicy za przewozy objęte tym zleceniem byli gotowi zapłacić maksymalnie 6,70 zł/wzkm netto. Z trzech ofert, które miesiąc temu otwarto żadna nie zmieściła się w tych szacunkach. Różnica między budżetem a najtańszą była symboliczna.

Pierwszą i jednocześnie najtańszą przedstawił lubelski BP Tour. Jego oferta opiewała na 6,75 zł/wzkm netto. Nieco droższa propozycja pochodziła od PA Gryf z Żukowa. Opiewała ona na stawkę początkową 6,89 zł/wzkm netto. Najdroższym oferentem były spółki ze śląskiej Grupy Irex. Mowa o duecie Meteora i Irex-3. W tej ofercie zadeklarowane objęcie przewozów po stawce początkowej 7,66 zł/wzkm netto.

Pozostało czakanie na ruch ze strony ZKM i władz Sopotu. Różnica między szacunkami a najtańszą ofertą była minimalna. I zapewne tym się kierowano decydując się o dołożeniu brakującej sumy. Dzięki temu trzy dni temu ZKM mógł rozstrzygnąć przetarg. Zlecenie trafi do najtańszego oferenta, czyli BP Tour'a.

Tym samym przewoźnik z lubelskiego powiększy swój stan posiadania w Trójmieście. To także koniec obecności w tym rejonie Polski innego przewoźnika, czyli Warbusa. Choć trzeba powiedzieć, że przez ostatni rok trójmiejska przygoda warszawskiej spółki stopniowo się kurczyła do symbolicznych rozmiarów. To ją bowiem BP Tour zastąpi na sopockich liniach.

Pozostaje jeszcze pytanie co zwycięzca przetargu wprowadzi do ruchu. Na "całki" trafią na pewno nowe autobusy. A "dodatki"? Teoretycznie już BP Tour ma autobusy na ich obsadę.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
linie
ZKM Gdynia
BP Tour
Meteor
Irex-3
PA Gryf
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....