BP Tour z Mercedesem Citaro G C2. Zmiana barw klubowych

infobus
08.11.2019 15:00
0 Komentarzy

Lubelski BP Tour wzbogacił się o kolejny autobus dla swojej trójmiejskiej floty. To pięcioletni Mercedes Citargo G C2, który wcześniej służył PKS Gdynia. Autobus póki co skierowano na linie gdyńskiego Zarządu Komunikacji Miejskiej, a dokładniej na pakiet sopocki.

To jeden z dwóch Citaro G C2, które w 2014 r. pozyskał PKS Gdynia. Na wiosnę przewoźnik jednak sprzedał te autobusy. Co ciekawe nie trafiły one do EvoBus Polska, ale do… MAN-a. To nie pierwszy taki przypadek. Z okazji postanowił skorzystać BP Tour i w zasadzie możemy mówić jedynie o „zmianie braw” klubowych. Autobus bowiem znów pracuje na sieci ZKM Gdynia.

Nowy nabytek BP Tour'a zabiera na pokład 143 pasażerów. 46 osób może liczyć na przejażdżkę na fotelach CSF. Aż 25 siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi. To wynik ponadprzeciętny. Będzie więc bardzo wygodnie, co z pewnością docenią sopoccy pasażerowie. Wejście na pokład jest możliwe dzięki czterem wejściom w układzie 2-2-2-2.

Idziemy na tył „gwiazdy”. A tam mamy standard. Autobus posiada silnik OM470. To stojąca jednostka o pojemności skokowej niespełna 10,7 l. Ma ona 265 kW mocy oraz osiąga 1700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Naturalnie spełnia ona normę Euro 6. Silnik jest zblokowany z czterobiegową przekładnią Voith D864.6. Ponadto skoro C2, to oczywiście nie mogło zabraknąć modułu rekuperacyjnego. Dzięki temu autobus ma charakteryzować się niższym spalaniem i nie tylko.

Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana za pomocą dwóch agregatów firmy Konvekta, zapewne z serii UL. Naturalną wentylację zapewnia osiem okien uchylnych oraz sterowane elektrycznie szyberdachy. Autobusy są monitorowane.

SIP nie uległ zmianie. Dalej to urządzenia mieleckiego R&G Plus, na którego BP Tour mocno postawił od czasu wejścia w usługi komunikacji miejskiej. „Gwiazda” jest wyposażona w trzy diodowe wyświetlacze zewnętrzne. A co wewnątrz? Tutaj znajdziemy dwie tablice. Za kabiną kierowcy oraz za przegubem mamy LED typu ETL416120. Do tego oczywiście nie mogło zabraknąć głosowych zapowiedzi oraz system GPS. Całością steruje autokomputer SRG5000P lub SRG 4100P.

Pięcioletni przegubowy C2 to nie jedyny nabytek BP Tour'a w ostatnich tygodniach. Przewoźnik pozyskał także przynajmniej siedem ex warszawskich Solarisów Urbino 18, które jeszcze przed wakacjami woziły pasażerów pod banderą Mobilisu. Zapewne uczynił to z myślą o Łodzi. Szczegóły już niedługo.

Komentarze